تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 2 خرداد 1384-0:0

مازندران در دبي!

رييس سازمان بازرگاني استان مازندران گفت: اولين نمايشگاه‌اختصاصي ايران با عنوان "هفته مازندران" شهريور ماه امسال در دبي برپا مي‌شود.


 

"غلامرضا عزيزي"  افزود: برپايي چنين نمايشگاهي براي تنوع كشورهاي هدف استان و تحول در امر صادرات و جهش صادراتي موثر خواهد بود.

وي با اشاره به اعزام هيات‌هاي مختلف به كشورهاي عربي براي شناسايي بازارها و افزايش كشورهاي هدف تصريح كرد: در گذشته بازار هدف استان فقط تركمنستان بود و برخي مسايل غيراقتصادي سبب كاهش صادرات به اين كشور شد به همين دليل بازاريابي در كشورهاي مختلف براي صادرات محصولات توليدي استان بسيار ضروري است.

عزيزي در ادامه به مزيت نسبي صادرات گل و گياه از مازندران اشاره كرد و گفت: در سال گذشته ‪ ۳۹۹‬تن گل و گياه به ارزش ‪ ۲۴۲‬هزار و ‪ ۸۵۸‬دلار به خارج از كشور صادر شد كه از نظر ارزش و حجم كالا به ترتيب ‪ ۵۳۰‬و ‪ ۱۸۰‬درصد نسبت به سال ‪ ۸۲‬افزايش داشت.

وي خاطرنشان كرد:ايجاد نمايشگاه دائمي گل و گياه در كشورهاي ارمنستان و قزاقستان از تلاش‌هاي برجسته‌اي است كه در رابطه معرفي توانمندي استان در زمينه توليد با گل و گياه انجام شد،
عزيزي از تشكيل كنسرسيوم صادارت گل و گياه به وسيله شركت‌هاي ايراني، تونسي و هلندي فعال در تونس در استان مازندران خبر داد و افزود: هياتهايي براي افزايش كشورهاي هدف اعزام شدند و اطلاع رساني نيز در مورد صنعت گل و گياه از طريق اينترنت انجام مي‌شود.(irna)



    ©2013 APG.ir