تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 5 خرداد 1384-0:0

يك تشكل دانشجويي خواستار انصراف هاشمي شد

بسيج دانشجويي دانشگاه مازندران طي نامه‌اي خواستار كناره‌گيري هاشمي رفسنجاني از كانديداتوري دوره نهم رياست جمهوري شد.


 در اين نامه آمده است: جناب آقاي هاشمي شما نزديك به 16 سال در قواي مقننه و مجريه فرصت داشتيد تا برنامه‌ها و طرح‌هاي خود را پياده كنيد. فرصت تمام شد و ما از شما كه نه، از مديرانتان ديديم آن چه را كه نبايد.
اسراف، تبذير و تجمل‌گرايي زاييده دولتمردان شما نيست؟ چه شد ساده‌زيستي مديران نظام اسلامي؟ مگر نه اين كه حاكمان حكومت اسلامي بايد در سطح فقيرترين افراد جامعه باشند تا دردها را احساس كنند. كداميك از مديران شما چنين بودند؟ آنان كه كاخ و ويلا دارند يا آنان كه كارخانجات مختلف را به عقد خود در آورده‌اند؟
در بخش ديگري از اين نامه آمده است: اين تشكل، تخريب شما را نه تنها ضد اخلاقي و ناپسند مي‌داند بلكه آن را تضعيف پايه‌هاي نظام مي‌شمارد. اما نبايد گذاشت كه بر نقدهاي منصفانه و گفت‌‌وگوهاي صميمانه برچسب تخريب زده و آن را محكوم كرد. عملي كه روزنامه‌هاي زنجيره‌اي بر آن دامن زدند و از آن در جهت اهداف شوم خود بهره مي‌گيرند. آنان كه چون مجلس و دولت را به كام خود ديدند گمان بردند كه ديگر نياز به حمايت‌هاي شما ندارند پس تا مي‌توانستند در تخريب چهره شما كوشيدند. هنوز كتاب‌هايي كه به قلم آقايان و با مجوز وزارت ارشاد در تيراژ بالا تكثير مي‌شد را به ياد داريم. آن هنگام كه در انتخابات مجلس ششم در تهران كنار گذاشته شديد، به خاطر داريم شادماني حزب برنده را از عدم موفقيت شما و نهايتا كناره‌گيري شما و اين سخن از ب.‌ن را كه اذغان كرده بود: «در تخريب هاشمي زياده روي كرده‌ايم».
در اين نامه با اشاره به رويكرد برخي جناح‌ها آمده، حال چه شده است كه اينان سنگ شما را به سينه مي‌زنند و بر دوستان منتقد شما مي‌تازند. شايد در انتظارند تا در دولت تشكيل شده شما به قدرت برسند. بعيد نيست كه باز بخواهند با حمايت‌هاي شما در دولت شما طرح دوم خرداد ديگري را بريزند. شايد به اميد تشكيل كارگزاران ديگري تا لااقل به نان و نوايي برسند.
بسيج دانشجويي با اشاره به عملكرد هاشمي افزوده است: علي رغم همه امتيازاتي كه داريد خالي از خطا و اشتباه نبوده‌ايد. هر چند گفتن آن‌ها سخت و دشوار است و پذيرفتن آن‌ها سخت‌تر، ولي ما نيز فرزندان اين آب و خاكيم. دغدغه ما در اعتلاي انقلاب و اسلام كم‌تر از شما نيست.
با توجه به گفته شما كه: «منتظرم ببينم آيا از اين افرادي كه اكنون مطرحند و خيلي از آن‌ها با صلاحيت‌اند، در نظرسنجي‌ها آراي بالاي مردم را به خود اختصاص مي‌دهند يا اگر حد مطلوبي راي داشته باشم، وارد صحنه خواهم شد.»
اولا سخنان شما اين شايعه را در اذهان به وجود آورد كه شما صرفا نگران موفقيت خود هستيد وگرنه جايگاه عمومي شما در نظرسنجي‌ها حد مطلوب نيست و طبق گفته خودتان شايسته نيست كه رئيس جمهوري با راي كم و تجربه اندك مديريت كشور را قبول كند. توجه كنيد كه خود نيز مشمول راي كم خواهيد بود.
اين نامه مي‌افزايد: اين درست كه «يكي از ظلم‌هايي كه نسبت به انقلاب و دستاوردهاي آن روا مي‌شود، ضعيف معرفي كردن مديران است» اما حضور شما با توجه به اين گفته شما كه اگر فرد مقبول و كارآمدي نباشد وارد عرصه خواهم شد، خود ضعيف و ناكارآمد معرفي كردن مديران نظام نيست؟ و شايد كم لطفي است كه ناخواسته به ملت بزرگ كه در ركاب امام راحل براي احياي دين خدا فرزندان و جان و مال خود را نثار كردند روا مي‌داريد.
از آن‌جا كه شما چهره شناخته شده‌اي هستيد، كم‌ترين مشاركت مردم در دوره رياست جمهوري شما بوده (54%‌و 51%) و هميشه آمار گوياي آن بوده است كه مشاركت در دوره دوم كم‌تر از دور اول است چه رسد به دور سوم.
در اين نامه همچنين آمده است: در اولين خطبه‌هاي نماز جمعه پس از رياست جمهوريتان در دور اول فرمويد: «كه من مديران بازاري مي‌خواهم» و آن شد كه دولتي كه بايد خدمتگزار باشد، با مشي اقتصاد بازاري به علاوه سوء مديريت، منفعت طلب شد و با افزايش مداوم و مهار گسيخته قيمت‌ها ارمغانش كاهش قدرت خريد مردم، تورم، كاهش ارزش پول ملي، استقراض خارجي با عناوين مختلف (مانند باي بك و ...) هزاران پروژه بي‌توجيه شروع و اقتصاد بيمار و راكد دوران دفاع مقدس به بيماري مرموزتر ركود همراه با تورم مبتلا شد و اكنون در آستانه انتخابات دوباره همان شعارها را تكرار مي‌كنيد.
حال دليل دلسردي و نااميدي مردم چيست؟ و آيا آمدنتان دواي آن است؟ آيا دولت شما كارآمد بوده است؟ تا چه حد؟
و سخن آخر اين كه اين انقلاب 26 سال است كه با حمايت جوانان مومن و متعهد راه خود را ادامه داده است و آنان اكثرا جواناني هستند كه در كوران حوادث آزمايشات را به خوبي پس داده‌اند. دشمن را بيش از آن چه كه هست بزرگ نكنيد. مشكلات امروز كشور را عميق، پيچيده و غيرقابل حل كه نياز به رستم دستان داشته باشد نشان ندهيم كه مشكلات جز با روحيه بالا و پرنشاط مديراني جوان و با ايمان كه خود را خدمتگزار مردم بدانند، حل نمي‌شود.
امروز به لطف پروردگار و دعاي حضرت ولي عصر ارواحنا فداه و رهبر معظم انقلاب، كشور داراي قدرت و برنامه رو به پيش است
اين نامه در خاتمه مي‌افزايد: جناب آقاي هاشمي :
اين امر مي‌تواند توسط فرد ديگري كه قادر است با خدمت رساني خود را به اثبات برساند، انجام شود. همان‌طور كه خود شما گفته‌ايد يكي از دستاوردهاي مهم و با ارزش نظام جمهوري اسلامي ايران تربيت مديران مجرب و كارآمد است، ما دانشجويان بسيجي مصرانه از جنابعالي انتظار داريم به خاطر تمام آن دلايلي كه خود در بيانيه‌تان آورده‌ايد و آنچه ما در اين نامه گفته‌ايم از كانديداتوري انتخابات نهم انصراف دهيد.
واسلام
بسيج دانشجويي مجتمع آموزش عالي فني و مهندسي بابل، دانشكده علوم‌انساني، دانشكده كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه مازندران.


    ©2013 APG.ir