تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

جمعه 6 خرداد 1384-0:0

داود هرميداس باوند:پيامد حضور در انتخابات نبايد به معناي تاييد نواقص باشد

استاد سوادکوهي دانشگاه هاي تهران:شركت در انتخابات نبايد به معني تاييد برخي موارد مغاير با ارزش‌ها و مخالف قانون اساسي و دموكراسي باشد.


هرميداس باوند انتخابات را در شرايط موجود جامعه، منطقه و بين‌الملل پر اهميت دانست و تاكيد كرد كه ساختار نظام سياسي بايد در جهتي باشد كه تصميمات و خط و مشي‌هاي آن در جهت منافع ملي ايران قرار گيرد.

 اين استاد دانشگاه طي سخناني در نشست سراسري سازمان دانش‌آموختگان ايران اسلامي افزود: طي دوازده،‌ سيزده سال اخير در منطقه و بين‌الملل تحولاتي روي داده كه شايد بسياري از آن‌ها به نفع ايران بود. مثل آسياي مركزي و قفقاز بعد از جنگ سرد و رويدادهاي بعد از 11 سپتامبر در افغانستان و عراق به فرصت‌هايي منجر شد كه در دويست سال گذشته كمتر پيش آمده بود.

وي با اشاره به مشكلات سياسي و اقتصادي ادامه داد: عدم موازنه‌ي پرداخت‌ها و بودجه، بيكاري، تورم، فساد مالي، اعتياد معضلات اجتماعي و غيره نشان مي‌دهد مديريت مسوولان نتوانسته مشكلات را حل كند و اين در حالي است كه در اين دوازده سال تصادفا درآمد نفت رو به افزايش بوده است.

باوند با اعتقاد بر اين كه در ساختار قدرت گردش نسبي نخبگان صورت نمي‌گيرد، ادامه داد: اين مساله نهايتا جامعه را به دو قسمت خودي و غيرخودي تبديل كرده و قسمت عمده‌ي شهروندان را از حق انتخاب كردن مناسب و انتخاب شدن محروم كرده است. متاسفانه فرآيند چنين روندي بي‌تفاوتي و ياس را به ويژه در جوانان ايجاد كرده است. در چنين شرايطي براي نظام كثرت جمعيت راي دهندگان براي حفظ مشروعيت مهم است.

وي تاكيد كرد كه پيامد حضور در انتخابات نبايد به معناي تاييد نواقص باشد.

اين استاد مازندراني دانشگاه هم‌چنين تاكيد كرد كه شركت در انتخابات نبايد به معني تاييد برخي موارد مغاير با ارزش‌ها و مخالف قانون اساسي و دموكراسي باشد. (isna)



    ©2013 APG.ir