تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

جمعه 6 خرداد 1384-0:0

وام بانک جهاني به مازندران

بر اساس مصوبه روز گذشته هيات مديره بانك جهاني، اين بانك مبلغ 224 ميليون دلار به پروژه به سازي شبكه آب و فاضلاب چهار شهر شمالي ايران شامل انزلي، رشت، ساري و بابل اختصاص داده است.


 
اين گزارش با اعلام اين كه 98 درصد جمعيت شهري ايران به شبكه توزيع آب عمومي متصل هستند، افزود: اين در حالي است كه تنها 23 درصد جمعيت شهري ايران به شبكه آب و فاضلاب عمومي بهداشتي متصل هستند و در اين چهار شهر ياد شده، سيستم فاضلاب توسعه نيافته است و آب حاصل از شستشو در اين شهرها به رودخانه ها و نهرهاي آب ريخته مي شود كه سبب آلودگي آب سالم است و يك ميليون نفر از ساكنين اين شهرها در معرض آلودگي قرار دارند.
«پروژه مديريت شبكه جامع آب و زمين البرز» ديگر پروژه اي است كه بانك جهاني روز گذشته پرداخت وام 120 ميليون دلاري به اين پروژه را تصويب كرد.
بنابراين گزارش، 90 درصد آب مصرفي در ايران به بخش كشاورزي تعلق دارد و هر چند ايران در ساخت سد سرمايه گذاري زيادي كرده است ، اما همچنان با كمبود آب مواجه است و يكي از مشكلات اين كشور عدم وجود يك سيستم آبياري بهينه است.
بانك جهاني در جهت مديريت بهينه منابع آب پروژه مديريت شبكه جامع آب و زمين البرز را در استان مازندران اجرا مي كند. (farsnews)


    ©2013 APG.ir