تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 8 خرداد 1384-0:0

استثمار مي‌‏شويم -كارگران

كارگران شركت "صنايع فلزي‌‏سازه هاي سنگين‌‏مازندران" ، با ارسال توماري ، خواستار توجه مسوولان به نحوه عملكرد مديريت اين شركت شدند .




در اين تومار كه به امضاي عده‌‏ زيادي از كارگران اين كارخانه رسيده ، آمده است : در ابتداي ورود مدير عامل جديد به صنايع فلزي‌‏سازه هاي سنگين‌‏مازندران ، پيشنماز اين كارخانه اخراج و پس از توقف نماز ، نمازخانه را تبديل به انبار وسايل نموده و طي مدت 3 سال و اندي كه از مديريت ايشان مي‌‏گذرد ، شوراي اسلامي كار ، انجمن اسلامي و كميته انضباطي كار و كارگري منحل شد به نوعي كه در حال حاضر ، اين كارخانه فاقد نماينده كارگري و شوراي اسلامي كار است .
در ادامه آمده‌‏است : با جمع آوري خانه بهداشت كارگري و با بستن خطوط تلفن از طريق تلفن خانه ، كليه ارتباط بيرون كارخانه حتي خانواده هاي كارگران قطع شد و 45 دقيقه وقت اضافه‌‏كاري به عنوان وقت نهار از كارگران كسر مي شود .
در ادامه آمده است : قراردادهايي كه با كارگران قراردادي بسته مي شود سفيد امضا بوده و طبق سليقه شخصي ، هر زماني كه اراده كنند كارگران را بدون هيچ دليلي اخراج مي كنند .
همچنين‌‏آمده‌‏است : باوجود كسر پول بيمه و ماليات ، مبلغ اضافه كاري از كارگران كسر و ليست اضافه كاري به دارايي و سازمان تامين اجتماعي ارايه نمي گردد .
در اين تومار با اشاره به اين كه در فيش حقوقي كارگران ، هزينه مسكن ، خواربار و افزايش دستمزد سال 84 لحاظ مي گردد ، اما پرداخت نمي‌‏شود ، آمده‌‏است : اگر هم كارگران لب به اعتراض باز كنند ، با فحاشي ، كتك كاري و ناسزا گويي به نواميس و زن و فرزندانشان رو به رو مي‌‏شوند .
در اين نامه آمده‌‏است : مسوولان اين كارخانه با حركات ضد بشري و ضد انقلابي ، حتي با حضور كارگران در اعياد مذهبي مخالفت مي‌‏شود و اگر كارگري به سر كار نيايد ، 5 روز جريمه نقدي مي شود .
در پايان اين تومار ،كارگران از مسوولان دلسوز نظام خواستار توجه و پيگيري مسائل و مشكلات خود شدند.(ilna)


    ©2013 APG.ir