تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 8 خرداد 1384-0:0

مختاباد: از موسيقي فاخر حمايت مي كنيم

عبدالحسين مختاباد-هنرمند ساروي-گفت:از تولید آثار موسیقایی فاخر در شهرستان ها حمایت می شود.


پس از مدت ها بحث و بررسی پیرامون ساماندهی به اوضاع فعالیت های موسیقایی صدا وسیمادر شهرستان ها ، شوراهای تخصصی موسیقی در همه استان ها تشکیل و مشغول به فعالیت شدند.

عبدالحسین مختاباد ، مدیر امور موسیقی شهرستانها و مشاور معاونت مجلس سازمان صدا وسیما گفت :قیلا هیچ تشکلی در زمینه موسیقی شهرستان های صدا وسیما وجود نداشت ومن در این مدت سعی کردم ابتدا با تشکیل شوراهای تخصصی موسیقی که متشکل از پنج موسیقیدان و دوشاعر است -وبه صورت دوره ای تغییر می کنند- سروسامانی به وضعیت آشفته موسیقی در شهرستان ها بدهم.

دکتر مختاباد در ادامه با اشاره به افزایش صددرصدی بودجه موسیقی شهرستان ها گفت :ما دستمزد 400هزارتومانی برای هرقطعه را به یک میلیون تومان افزایش داده ایم ، همچنین ازآثارموسیقایی فاخر که به تایید شورای استان و شورای عالی در مرکز برسدحمایت خواهیم کرد.وی تسهبلات مالی و تامین دیگر نیازهای مختلف ازجمله معرفی نوازنده ،خواننده،ارکسترو...را ازجمله موارد حمایتی سازمان برشمرد.

مدیر امور موسیقی شهرستان ها در خصوص سیاستگذاری در تولید و پخش آثار موسیقایی در شهرستان ها اظهارداشت: به منظور حفظ و تعمیق فرهنگ صوتی و تشویق علاقه مندان به فعالیت در زمینه موسیقی ملی وبومی کشور  ،80درصد تولید موسیقی در شهرستان ها را به موسیقی سنتی و نواحی  و 20درصد بقیه را به موسیقی پاپ و موسیقی کودک اختصاص داده ایم.(mehrnews)

 



    ©2013 APG.ir