تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 10 خرداد 1384-0:0

شدت یافتن تبلیغات

با گذشت پنج روز از آغاز تبليغات كانديداهاي رياست جمهوري، شورو حال وجنب وجوش طرفداران نامزدها براي معرفي منتخب خود درمازندران جدي تر از چند روز گذشته شد.


درروزهاي اخير با عبور از خيابان ها، كوچه‌ها و محلات شهر مي‌توان پوسترهاي رنگي و سياه و سفيد نامزدهاي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را مشاهده كرد كه در و ديوار شهر، تابلوها و تيرهاي چراغ برق را آذين بسته است.

اين درحالي است كه شهرداري ها پيشتر اعلام كرده بودند مكانهاي خاصي را براي انجام تبليغات كانديداها در نظر گرفته‌اند.

در مازندران بي‌نظمي خاصي درتبليغات طرفداران كانديداها مشاهده مي‌شود و هركس هر طوري كه تمايل داشته، اقلام تبليغي رابه مكانهاي غيرمجاز چسبانده است.

درحال حاضر اكثر نامزدها اقدام به پخش پوستر و نصب يك عكس بزرگ درمقابل ستادمركزي خود كرده‌اند و محافل سخنراني و تبليغ نمايندگان نامزدها گرم‌تر از روزهاي گذشته شده است.

يكي از عملكردهاي منفي طرفداران كانديداها نصب پوستر درمكانهاي غيرمجاز و چسباندن پوستر يك نامزد بر روي پوستر نامزدهاي ديگر و يا پاره كردن پوسترها است كه اين موضوع جلوه بسيار بدي به شهر مي‌دهد.

شهروندان عقيده دارند اين گونه تبليغات كردن علاوه براينكه تاثيرمثبتي برمخاطبان ندارد بلكه موجب تحميل خسارات مالي برمردم خواهد شد.

به گفته اين عده نصب پوستر با چسب‌هاي آنچناني كه كندن آنها از در و ديوار مردم نيازمند ابزارهاي خاص است جزاين كه زحمت مردم را زياد كرده و خرجي را به آنها تحميل مي‌كند، كارآيي ديگري ندارد.

آنها افزودند : نصب منظم ومرتب پوستر و عكس در مكانهاي مجاز علاوه بر ايجاد منظره زيبا، به تشخيص بهتر چهره‌ها و هدفي كه معرفي نامزدها را دنبال مي‌كند ، كمك مطلوبتري خواهد كرد.

شهروندان مازندراني معتقدند، طرفداران كانديداها بايد تحمل همديگر را داشته و از تخريب شخصيت رقيب و پاره كردن پوستر و عكس نامزدها پرهيز كنند.

آنها براين عقيده‌اند هرچه تبليغات كانديداها سازمان يافته تر و براساس احترام به حقوق شهروندي و احترام به نامزدهاي ديگر انجام شود ، موفقيت آنها بيشتر خواهد شدو از خود نام نيكي در جامعه برجاي خواهند گذاشت.

درانتخابات گذشته بارها اتفاق افتاده كه طرفداران برخي از داوطلبان نمايندگي درمجلس ، شوراها و رياست جمهوري عكس‌ها و پوسترها را در مكانهاي غيرمجاز چسباندند و شهرداريها مجبورشدند روزانه تعدادي از نيروهاي خدماتي خود را مامور پاكسازي شهر كنند كه بناچار پاكسازي آنها منجر به تخريب فضاهاي شهر شده است.

هر روز كه به زمان راي‌گيري و اتمام مهلت تبليغات نزديكتر مي‌شويم به نظر مي‌رسد جنب و جوش طرفداران كانديداهاي رياست جمهوري و خود نامزدها براي معرفي برنامه‌هاي خود بيشتر شود، اما انتظار اين است كه نامزدها به طرفداران خود توصيه كنند در انجام تبليغات اخلاق را فراموش نكنند و به حقوق شهروندان احترام بگذارند.

انجام تبليغات گسترده، تلاش براي جلب آراي بيشتر و ايجاد شور و شوق در جامعه امري پسنديده است ،اما موضوع مهم نحوه انجام تبليغات است كه بايد نامزدها و طرفدارنشان به آن توجه خاصي داشته باشند.

استان مازندران دو ميليون و ‪ ۹۳۸‬هزار و ‪ ۹۱۴‬نفر جمعيت دارد كه از اين تعداد دو ميليون و ‪ ۱۷۳‬هزار و ‪ ۷۴۷‬نفر واجد شرايط راي دادن هستند. (irna)



    ©2013 APG.ir