تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 17 خرداد 1384-0:0

مردم قهر نکنند-هادی قابل

هادی قابل عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت درمازندران گفت: در دیداری که با آیت الله منتظری در قم داشتم ، وی خبر سایت کروبی در مورد توصیه به کناره گیری معین به نفع کروبی را تکذیب کرد.


 هادی قابل رییس جبهه مشارکت استان قم که  در مسجد توفیق شهرستان نکا سخن می گفت، با بیان این مطلب گفت: حماسه دوم خرداد 76 ، هدف موشک های کروز آمریکا که به سمت ایران نشانه رفته بود را تغییر داد و ایران را از حمله قطعی آمریکا نجات داد واکنون اگرچه خطر جنگ ایران را تهدید نمی کند اما خطری به نام جنگ سرد توسط آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران درحال شکل گیری است.

قابل با تاکید برمشارکت هر چه بیشتر مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگرنظام سقوط کند مطمئن باشید که کار به دست نهضت آزادی ، ملی - مذهبی ها ، تحکیم وحدت و یا جبهه مشارکت نخواهد افتاد .

وی افزود: مردم نباید نسبت به کشور و دین خود قهر کنند چرا که کنار کشیدن مردم به معنای بازتولید استبداد درکشوراست و عقل حکم می کند که در صحنه بمانیم.

قابل با اشاره به دستاوردهای دولت اصلاحات درهشت سال گذشته و با بیان اینکه خاتمی از رای و حضور مردم استفاده بهینه نکرد افزود: مصطفی معین می خواهد با استفاده از سرمایه های عظیم انسانی ایران چه در داخل و چه در خارج از کشور دولت آشتی ملی تشکیل دهد و ما دست دولت را  باز خواهیم گذاشت تا از همه اندیشه ها بهره مند شود. 

 عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت معین را یکی از متدین ترین و ساده زیست ترین چهره های اجرایی وسیاسی کشوردانست و گفت: یکی از شخصیت های برجسته در سال 79 به معین گفته بود که من وقتی شما را می بینم به یاد شهید رجایی می افتم.

قابل در این جلسه در پاسخ به سوالی در مورد رهبری اصلاحات گفت: خاتمی هیچ وقت رهبری اصلاحات را بر عهده نگرفت و ما  معین را نیز فقط برای ریاست جمهوری برگزیده ایم و قرار نیست او رهبر اصلاحات شود چرا که خرد جمعی رهبر اصلاحات است و هیچ نیازی نداریم که یک فرد این مسوولیت را عهده دار شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معین از مازندرانی ها نیز در کابینه خود استفاده می کند گفت: قبول دارم که استانهایی مثل اصفهان  در دوره های گذشته ازعرصه مدیریت کشور برخورداری بیشتری داشته اند اما  نباید قومیت و استان افراد ملاک انتخاب آنها باشد. ولی در هر حال معین سخنگوی خود را از منطقه شما انتخاب کرده و حق شما را رعایت کرده است.

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در مورد موضوع توصیه آقای منتظری به معین برای کناره گیری به نفع کروبی که درسایت کروبی مطرح شده بود نیز گفت:  من روز قبل از این جریان  نزد آقای منتظری بودم و راجع به معین و مسائل دیگر با ایشان صحبت کردم و آقای منتظری نیز در جریان مسائل بودند. فردای آن روز به من زنگ زدند که چنین مساله ای در سایت ها مطرح شده و گفتند که در حال تهیه تکذیببه ای هستند . فرزند آقای منتظری در تماسی که من با ایشان داشتم گفتند که وی هیچ حرفی در این خصوص نزده است.

هادی قابل افزود: آقای منتظری قرار نیست در این انتخابات موضع خاصی داشته باشد و ما نیز نباید وقت خود را در این گونه مسائل حاشیه ای تلف کنیم.

وی علی رغم اینکه کروبی را جزو اصلاح طلبان دانست ، تصریح کرد: آقای کروبی و دوستان مجمع روحانیون به لحاظ دیدگاه با ما متفاوتند و اگر این تفاوت نبود می توانستیم در این انتخابات در کنار هم قرار بگیریم.

قابل گفت: ما راهی را برای اجماع اصلاح طلبان مطرح کرده بودیم اما آقای کروبی قبول نکرد و برای خود رسالتی تعیین کرده که حتما باید در صحنه بماند و معتقد است اگر حتی بیست هزار رای هم بیاورد در صحنه می ماند و با این موضع ما نتوانستیم با او کنار بیاییم.

وی پیش بینی کرد: اگر انتخابات دو مرحله ای شود، اصلاح طلبان به اجماع خواهند رسید.(mehrnews)



    ©2013 APG.ir