تعداد بازدید: 4235

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 7 آبان 1393-14:7

مسمومیت های شایع مازندران؛ دارو، سم، قرص برنج

دوخبر از دانشگاه علوم پزشکی مازندران/6 دندان پزشکی و دندان سازی غیر مجاز در ساری پلمپ شد+بیش از 5 هزار مسمومیت در بیمارستانهای مازندران ثبت شد.


 مازندنومه؛ سرویس کلینیک، خبر ارسالی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 مرکز غیرمجاز دندان پزشکی و دندان سازی در ساری پلمپ شد.

دکترعلیرضا مردانشاهی افزود: این اماکن غیرمجاز با نظارت مستمر و پیگیری های کارشناسان نظارتی دانشگاه شناسایی شد.

وی با بیان اینکه متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: واحدهای متخلف شناسایی شده در مناطق بلوار طالقانی، خیابان هیجده دی، خیابان رودکی، بلوار کشاورز، جاده جویبار روستای ماچک پشت و جاده فرح آباد روستای آکند ساری بوده است.

*سه مسمومیت شایع مازندران، دارو، سم،قرص برنج

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: از مهرسال گذشته تا مهرماه امسال 5 هزار و 845 مورد مسمومیت از تمامی بیمارستانهای استان اعم از خصوصی و دولتی گزارش شده است.

دکتر محمد آزادبخت به انواع مسمومیت های گزارش شده در بیمارستان های استان اشاره کرد و افزود: این مسمومیت ها شامل مسمومیت دارویی، مسمومیت با سموم کشاورزی( ارگانوفسفره)، مسمومیت با قرص برنج، مسمومیت با شوینده ها، مسمومیت با الکل، اپیوم، مسمومیت غذایی و مسمومیت با مرگ موش بوده است.

وی مسمومیت دارویی را شایع ترین مسمومیت ها دانست و تصریح کرد: 75 درصد از مسمومیتها را مسمومیت دارویی تشکیل می دهد.

دکتر آزادبخت، ضمن بیان اینکه طی یک سال اخیر 4 هزار و 405  مورد مسمویت دارویی ثبت شد، ادامه داد: جوانان و زنان بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت دارویی هستند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 315 مورد مسمومیت با سموم کشاورزی، گزارش شد، اظهار داشت: این نوع مسمومیت 5 درصد از مسمومیت ها را شامل می شود.

آزادبخت، مسمومیت با قرص برنج را یکی از مسمومیت های شایع در مازندران دانست و تصریح کرد: در یک سال اخیر، 236 نفر از این طریق مسموم شدند که بیشتر آن عمدی بوده و منجر به مرگ مصرف کننده ها شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ادامه داد: 102 مورد مسمومیت با شوینده ها،  81 مورد مسمومیت با الکل و 135 مورد مسمومیت با اپیوم ، 16 مورد مسمومیت غذایی و 31 مورد مسمومیت با مرگ موش از  دیگر موارد مسمومیت  می باشد.

 آزادبخت، تصریح کرد: 252 مورد از مسمومیت ها سایر موارد و 272 مورد نیز نامعلوم هستند.

 



    ©2013 APG.ir