تعداد بازدید: 3077

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 8 آبان 1393-12:24

امام جمعه ساری: نباید برای خبرگان تکلیف تعیین کرد

آیت الله طبرسی: ما به وسیله سیاست از دین مان حفاظت می کنیم/طرفدار مذاکره ایم ولی مذاکره یاسرعرفاتی نمی خواهیم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، مینامحسن پور: مصلای شهرستان ساری صبح امروز میزبان علما، روحانیان و مسئولان شهرستانی و استانی بود که به مناسبت گرامی داشت اولین سالگرد درگذشت حبیب الله عسگراولادی و همچنین برگزاری مجلس ترحیم آیت الله شیخ محمد مهدوی کنی گرد هم آمده بودند.

در این مراسم آیت الله نورالله طبرسی-امام جمعه ساری و نماینده ولی فقیه در استان- پیرامون عزاداری ماه محرم و مجلس ترحیم سخنرانی کرد.

امام جمعه ساری عزاداری را شعار امامت خواند و استدلال کرد: به همین خاطر است که ائمه و علما و فقها تا به امروز این راه و شعار و برنامه را ادامه داده اند.

وی ادامه داد: روزی که بساط حسین و عزاداری و محرم برچیده شود یعنی امامت برچیده شده و این همان دلیل قدغن کردن عزاداری توسط دشمنان اسلام و عاشورا از بنی امیه تا رضا خان است.

آیت الله طبرسی با اشاره به ارادت عمیق مردم به امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: در سرما و گرما، گرانی و ارزانی، آزادی یا خفقان مردم از عشق حسین دست برنمی دارند.

وی با یادآوری شعار "هیهات منا الذله" و تدابیر بلند امام در زمان انقلاب اسلامی و استفاده مسلمانان مبارز امروز از این شعار، گفت: این انقلاب هم همانند عاشورا قدرت مانور دارد و به همین خاطر هنوز هم دشمنان به آن حساس هستند.

طبرسی در بخش بعدی سخنانش به دو مجاهد و یار دیرین امام -مهدوی کنی و عسگراولادی- اشاره کرد و افزود: اینها به واقع یاور امام بودند زیرا در آن زمان که خفقان بود و اجازه تغییر درهیچ جایی داده نمی شد، به پیروی از امام برخاستند.

وی با بیان انکه مقلِد امام بودن آسان و مقلَد ماندن دشوار است، تصریح کرد: مهدوی کنی از اول تا آخر سنگ زیر بنای این انقلاب بود.

امام جمعه ساری ادامه داد: مهدوی کنی از جمله روحانیانی بود که دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ما را در خود نهادینه کرد و حرف اولش دین بود.

وی با توضیح اینکه جایگاه دین عقل است و جایگاه سیاست حفاظت از دین تصریح کرد: ما به وسیله سیاست از دین مان حفاظت می کنیم.

طبرسی با اشاره به خدمات مهدوی کنی گفت: دانشگاه امام صادق (ع) از خدمات مانای اوست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: ما سیاست حقی داریم که آنی از دین جدا نیست، یعنی طرفدار مذاکره ایم ولی مذاکره یاسرعرفاتی نمی خواهیم.

طبرسی در پایان گفت: خبرگان یک جای مقدس و جایگاه سیاست آمیخته با دین و نه سیاست سکولار است ودیده شده که برخی از شخصیت ها که قبلا در خبرگان بوده اند و شخصیت های دیگر مصاحبه هایی کرده اند البته هرچه هم گفته اند مستند بوده است، اما نباید برای خبرگان تکلیف تعیین کرد.


  • جمعه 9 آبان 1393-13:46

    امیدوارم ایت الله هاشمی یار واقعی رهبری رییس خبرگان شود

    • شنبه 10 آبان 1393-7:33

      بعيد ميدانم
      انشاا... فردي كه جناحي عمل نميكنه وهمه قبولش دارند مردم ،مجلس ودولت وخبرگان جاي تنش وباندوخليفه و...نيست


    ©2013 APG.ir