تعداد بازدید: 3083

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 11 آبان 1393-21:12

حسین نیازآذری:

جلسات شورای شهر بابل باید علنی باشد

نماینده بابل در مجلس: امسال قطعی گاز نداریم/به دوستان شورا، موضوع علنی بودن جلسات را انتقال دادم و نامه ای هم به فرماندار بابل زدم .


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، بابک ابهرزاد: حسین نیازآذری - نماینده بابل- در نشست خبری گفت: در جلسه ای که با رییس سازمان صدا و سیما داشتیم، پیشنهاد شد که رسانه ملی در مورد این موضوع که کار اصلی نماینده ها چیست، اطلاع رسانی کنند تا مردم در پیگیری مطالبات خودشان دچار مشکل نشوند .


وی افزود: در طول 2.5 سال خدمت خودم، جز 2 یا 3 هفته که در ماموریت اداری مجلس و کمیسیون بودم، هر هفته عصر چهارشنبه به دیدار مردم آمدم تا از نزدیک مشکلات و مطالبات مردم را بررسی کنم .

نیازآذری در این نشست بیان داشت: اشتغال در کشور به یک تحول جدیدی نیاز دارد و دولت باید در فضایی که تورم را کنترل کرد، کشور را از حالت رکود خارج تا فضای کسب و کار رونق پیدا کند.

وی با بیان این که در فضای کسب و کار باید نگرش ها را تغییر داد، تصریح کرد: اگر جوانان این نگرش را داشته باشند که بعد از فارغ التحصیلی پشت میز اداره بنشینند، این فرصت برای همگان فراهم نخواهد شد .

نمایده مردم بابل تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی را توجه به سرمایه های ملی دانست و ابراز داشت: توجه به تولید در بخش کشاورزی و صنعت می تواند کمک به بزرگی در اوضاع فعلی باشد، دولت هم اخیرا بسته حمایتی خروج از رکود را به مجلس ارائه داد که کمیسیون های مربوط در حال بررسی هستند.

این مسئول با اشاره به این که دولت ماموریت پیدا کرده که بخشنامه های مزاحم یا بخشنامه هایی که ضروری است را اصلاح کند تا گشایشی در فضای کسب و کار ایجاد شود، گفت: باید بخش خصوصی را تقویت کرد تا از فضای نگرش دولتی بیرون بیاییم .

وی در ادامه از پیگیری های مستمر خود با استاندار و معاون وزیر کشور برای حل معضل زباله بابل گفت و افزود: توانستیم اعتبار یک میلیارد تومانی را برای شهرداری بابل به ارمغان بیاوریم و این مبلغ برای بهبود وضعیت دفع زباله، به حساب شهرداری بابل واریز شد .

*جلسات شورا باید علنی باشد

در ادامه جلسه یکی از خبرنگاران با سابقه بابل، از نبود نشست مطبوعاتی اعضای شورای شهر بابل، دعوت نکردن از خبرنگارها برای حضور در جلسات و نبود شفافیت های لازم در این نهاد مردمی، انتقاد کرد و از نماینده بابل درخواست پیگیری این مساله شد .

نیازآذری در این باره اظهار داشت: من به دوستان شورا پیرو نشست قبلی، موضوع را انتقال دادم و نامه ای هم به فرماندار بابل زدم که دوستان خبرنگار چنین مطالبه ای دارند .

وی با بیان این که به اعضای شورا گفتم که شورا یک پارلمان محلی است و جلسات شورا باید بر اساس آئین نامه داخلی، علنی باشد، افزود: اگر تشخیص دهند که جلسه ای غیر علنی باشد، باشد طبق قانون عمل شود. شورا برای مردم است و جز برای مردم کار دیگری نمی کند، بنابراین مثل مجلس باید بیشتر جلسات آن علنی باشد.

*روزی به نام کشاورز

نیازآذری در این نشست از احداث مرکز امور فرا درمانی کودکان سرطانی در بابل گزارش داد و افزود: قرار شد این ملک که ارزشی حدود 2 میلیارد تومان دارد، توسط خیران(خانواده توکل) اهدا شود که به زودی به بهره برداری می رسد .

عضو کمیسیون کشاورزی از ماموریت خود از طرف مجلس به سازمان خواربار جهانی -فائو- گفت و ادامه داد: در این سفر پیشنهاد کردیم که روزی را به نام کشاورز یا کشاورزان داشته باشیم . در برگشت به ایران نیز این موضوع را طی نامه ای به رئیس جمهوری ارائه دادیم که روز ملی کشاورز را در تقویم کشورمان داشته باشیم تا توجه ویژه ای به تولید در بخش کشاورزی انجام گیرد.

*مشکلی بابت قطعی گاز نداریم

وی با اشاره به پروژه آبرسانی به شهرهای گروه الف که اعتباری معادل 39.7 میلیارد تومان را در سال 93 به خود اختصاص داد، شتاب در ساخت کمربندی جنوبی بابل را خوب توصیف کرد و افزود: این کمربندی در 3 فاز دارای تقاطع غیر همسطح خواهد بود که تا پایان سال یک لاین عبوری آن طبق قولی که گرفتیم، باز خواهد شد .

وی از افتتاح شعبه سوم تامین اجتماعی بابل در آینده نزدیک و اعتبار برای ساختمان پلی کلینیک تامین اجتماعی خبر داد و تاکید کرد: مجمع نمایندگان شمال کشور طی نامه ای، ممنوعیت واردات برنج را خواستار شدند.

نماینده بابل در پاسخ به سوال خبرنگار مازندنومه در مورد احتمال قطعی گاز در زمستان سال جاری گفت: هفته قبل مجمع نمایندگان جلسه ای را با آقای استاندار داشتند و آقای استاندار نیز در پاسخ گفتند مشکلی بابت قطعی گاز نداریم .

نیاز آذری در ادامه تصریح کرد: گاز ما از ترکمنستان وارد می شود و اگر مشکلاتی از این حیث به وجود بیاید، در پی مشکلات سیاسی خواهد بود که امیدواریم چنین مشکلاتی را نداشته باشیم .

 



    ©2013 APG.ir