تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 18 خرداد 1384-0:0

هيچ فكري براي تغيير قانون اساسي ندارم - كروبي

گزارشي از نشست مطبوعاتي كروبي در مازندران.


كروبي،وي كه در يك نشست مطبوعاتي در جمع خبرنگاران استان مازندران شركت كرده بود، با اشاره به اينكه قطعا"موانعي بر سر راه اصلاحات وجود داشته و خواهد داشت، حركت مردم را بهترين گزينه براي پاسخ به اين مشكلات دانست و اضافه كرد:‌ جامعه همواره آمادگي پذيرفتن تفكر اصلاح طلبانه را دارد، آمدن خاتمي در راستاي تفكر اصلاح طلبانه جامعه بود و حركت اصلاحات با آمدن خاتمي آغاز نشده است كه با رفتن او نيز پايان يابد.
وي شكست اصلاح طلبان در انتخابات دوره دوم شوراهاي شهر و روستا و انتخابات مجلس هفتم را نتيجه سرخوردگي و عدم حضور نيروهاي اصلاح طلب در عرصه انتخابات دانست و گفت‌: امروز كساني كه همگان را به عدم مشاركت تشويق مي‌كردند، پشيمان هستند، زيرا كه عرصه را به راحتي به رقيب تقديم كرده‌اند و نتيجه را همه ما امروز مشاهده مي‌كنيم.
كانديداي اصلاح طلبان عملگرا با تاكيد بر فعاليت احزاب در كشور گفت: احزاب ما بايد بسيار فعال‌تر و جدي‌تر باشند.
وي اضافه كرد: ‌در جامعه‌اي مثل ايران كه دائما در آن انتخابات برگزار مي‌شود، حضور احزاب كاملا ضروري و واجب است،‌بايد سعي كنيم فعاليت آنها را روز به روز بيشتر كنيم و فضا را براي فعاليت‌ احزاب بازتر و مهياتر كنيم.
كروبي با اشاره به اينكه فعاليت احزاب در ايران هنوز به شكل درستي جا نيفتاده است،‌گفت:‌در ايران احزاب معلول قدرت هستند و من احزابي را كه با به دست آوردن قدرت شكل مي‌گيرند و با از دست دادن قدرت از هم مي‌پاشند، اصلا قبول ندارم، بلكه احزاب بايستي تشكيلاتي و در راستاي پرورش نيرو و تلاش براي به دست آوردن قدرت شكل بگيرند.
دبير كل مجمع روحانيون مبارز اضافه كرد:‌ من هيچ فكري براي تغيير قانون اساسي ندارم و تمام تلاش من اين است كه بتوانم از همه ظرفيت‌ها و اصول معطل مانده آن به شكل صحيحي استفاده كنم.
كروبي با اشاره به اينكه در جامعه نوعي گره فكري را احساس مي‌كنم،‌گفت: ‌هنوز همه ما در كشور به نوعي انحصارطلب هستيم و بايد تلاش كنيم اين تفكر در انديشه همگي ما تغيير يابد.
وي در خصوص نقش و جايگاه بانوان در برنامه‌هاي دولت آينده‌اش با بيان اينكه بانوان هنوز جايگاهي را كه بايد داشته باشند ندارند، گفت: يكي از برنامه هاي اصلي من اين است كه حضور بانوان در پيكره نظام و سطوح مختلف عادي شود، زيرا هنوز حضور بانوان براي بسياري امور عادي نشده است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، برنامه‌هايش را در عرصه سياست خارجي مبتني بر تعامل،‌گفت و گو، حسن‌نيت، تنش زدايي و احترام متقابل عنوان كرد ولي همه اين موارد را مشروط بر اين دانست كه حرمت و اقتدار ملي كشور محفوظ بماند و به جايگاه في مابين در معادلات سياسي احترام گذاشته شود.
كروبي گفت: در مواردي كه خصومتي ميان ما و طرف ديگري وجود دارد برنامه‌هاي ما رفع اين خصومت‌ها با درايت و حكمت است و قصد داريم بدون دادن بهانه‌هاي بيهوده خصومت‌ها را رفع كنيم.
وي برنامه‌اش براي پرداخت ماهيانه 50 هزار تومان به هر ايراني بالاي 18 سال را طرحي حساب شده، كارشناسي شده و قابل اجرا خواند و گفت:‌ از آنجا كه درآمدهاي نفتي در چند سال اخير افزايش پيدا كرده و با پيش‌بيني كارشناسان بالا بودن قيمت آن طي ساله‌هاي آينده وجود دارد، همچنين با از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده،‌گازي كردن خودروهاي بنزين سوز و حذف موارد فراوان اسراف و تبذير كه متاسفانه در سازمان‌ها و ادارات ما به وفور يافت مي‌شود،‌منابع پرداخت اين طرح فراهم مي‌شود و از آنجا كه هيچ وقت چيزي را كه به آن اعتقاد ندارم نمي‌گويم، اين اطمينان را مي‌دهم كه اين طرح صرفا يك شعار تبليغاتي براي كسب راي نيست و مطمئنا اين طرح را در زمانبندي كه از پيش تعيين كرده‌ام، اجرايي خواهم كرد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر توجه‌اش به مسابقات تيم ملي فوتبال ايران و ابراز خوشحالي كردن جوانان و نوجوانان بعد از هر برد تيم ملي ايران،‌گفت: آرزوي من اين است كه تيم ملي فوتبال ايران به ياري خدا به جام جهاني راه پيدا كند، من روي همه بازي‌ها حساس هستم و بعد از باخت ناراحت كننده تيم ملي در مقابل بحرين در دور قلبي بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني به عنوان رئيس مجلس هياتي را مسوول بررسي اين قضيه كردم.
كروبي با اشاره به اينكه همواره در هر جمعي عده‌اي هستند كه قصد سوء‌ استفاده از فضاهاي مردمي را دارند،‌گفت: ‌شادي كردن جوانان به شرط اينكه آنها را عادي و به حال خود بگذارند و عوامل تحريك برانگيز در ميان آنها نباشد، اشكالي ندارد و توصيه من اين است كه اگر تيم ملي ما به جام جهاني راه پيدا كرد،‌بگذارند جوانان به شادي بپردازند.(farsnews)


    ©2013 APG.ir