تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 18 خرداد 1384-0:0

كروبي:در كابينه ام براي مازندراني ها برنامه دارم

گزارشي ازسخنراني كروبي در ساري و قائم شهر.


كروبي كانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: بدانيد سرمايه‌گذاري و تبليغات گسترده‌اي از سوي بيگانگان صورت گرفته است و متاسفانه عده‌اي نيز در داخل كشور فعاليت‌هايي را شروع كرده‌اند كه شور و نشاط مردم در انتخابات را از آن‌ها بگيرند، اما خوشبختانه روز به روز با نزديك شدن به انتخابات شور و اشتياق بيشتري را در بين مردم مي‌بينيم. 

 حجت‌الاسلام و المسلمين مهدي كروبي در ادامه‌ي سفرهاي انتخاباتي خود با حضور در مسجد جامع شهر ساري افزود: مردم بايد صحبت‌ها و برنامه‌هاي كانديداها را بشنوند، مطالعه كنند و به هر سليقه و شخصي كه علاقه دارند، راي دهند و مهم‌ترين مساله‌هاي من مشاركت گسترده‌ي مردم در انتخابات و حضور آنان در تعيين سرنوشت‌شان است.

دبيركل مجمع روحانيون مبارز با اشاره به اينكه حركت اصلاحي در درون نظام و انقلاب و آرمان‌هاي امام(ره) بوده است، گفت: اگر اين حركت در همين چارچوب و قانون اساسي ادامه پيدا كند، طبيعي است كه نظام به جلو حركت خواهد كرد اما اگر مردم اين حركت را رها كنند و پيگير آن نباشند به عقب باز خواهيم گشت و قطعا خسارت‌هاي فراواني را متحمل خواهيم شد.

كروبي اصلاحات در ايران را فناپذير دانست و اضافه كرد: اصلاحات در ايران بايد ادامه پيدا كند.

وي دموكراسي، مردم‌سالاري و اجراي صحيح قانون را خواست اصلي هر ملتي دانست و اضافه كرد: حركت اصلاحي از آن من، خاتمي يا هر شخص ديگري نيست بلكه متعلق به مردم است و اين ملت هستند كه امام(ره) را در سال 57 آوردند و انقلاب را انجام دادند و در سال 76 به خاتمي راي دادند پس كارهاي انجام شده بسيار مهم است و اين مسير بايد تداوم داشته باشد.

عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام، در خصوص وعده‌ها و شعارهاي تبليغاتي كه داده است، گفت: به هر چه گفته‌ام، وعده داده‌ام وفادار هستم و پيمان خودم را با مردم هرگز نمي‌شكنم.

وي دفاع از حقوق مردم، اجراي قانون به شكل صحيح و كامل، مبارزه با خودسري و تلاش براي عدالت را از برنامه‌هاي اساسي خود دانست و گفت: اين‌ها همه آرمان‌هايي است كه من به آن‌ها معتقدم و آرمان‌هاي من برگرفته شده از آرمان‌ها و تفكرات امام(ره) است.

كانديداي مجمع روحانيون مبارز در نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري، با بيان اينكه برخي از مناطق به دليل داشتن امكانات و منابع خدادادي از جمله آب، جنگل و مناظر زيبا اين ذهنيت را در ذهن مسوولين ايجاد كرده است كه مردم اين مناطق ديگر هيچ مشكلي ندارند، اما همه مي‌دانيم كه در اين مناطق مشكلات جدي دارد كه ضروري است هر چه سريع‌تر حل شود.

كروبي اضافه كرد: در برنامه‌هايم در خصوص شمال ايران به دليل اينكه از مردم استان مازندران تاكنون در كابينه‌ي دولت كمتر استفاده شده است، بنا دارم از اين پتانسيل فعال و هوشمند بهره‌گيري كنم و براي آن برنامه‌هاي خاصي دارم. امنيت در سرمايه‌گذاري، اشتغال، ازدواج، مسكن و حل مشكلات معيشتي همه مواردي بود كه آقاي كروبي از آن‌ها به عنوان مشكلات اساسي مردم ياد كرد و گفت: اگر از سوي مردم انتخاب شوم براي همه‌ي موارد فوق برنامه دارم.

هم چنين مهدي كروبي طي سخناني در جمع مردم قائم شهر، افزود: نگذاريد حكومت بدون نظارت شما به حركت خود ادامه دهد زيرا كه نفس قدرت فساد مي‌آورد و اگر شما در اين فساد نقشي داشته باشيد به كشور و نسل‌هاي گذشته و آينده خيانت كرده‌ايد.

وي افزود: حاكميت و تعيين آن به دست ملت است و اين حقي است كه امام(ره) با همه‌ي مشكلات و نارضايتي‌ها كه نسبت به اين قضيه مي‌شد آن را نهادينه كرد و به عنوان ميراث براي ملت ايران از خود به جا گذاشت تا بتوانند در تعيين سرنوشت خود دخيل باشند.

وي گفت: اگر امام(ره) مي‌خواست چند نفر براي مردم تصميم بگيرند به خاطر محبوبيتش مردم آن را مي‌پذيرفتند اما او اينكار را نكرد و اين آينده‌نگري حضرت امام(ره) را مي‌رساند و ايشان براي به ثمر رسيدن انتخابات دو بار قانون اساسي را به راي مردم گذاشتن و به آناني كه با حضور مردم در صحنه مخالف بودند، برخورد كرد.

اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: امام(ره) حتي كاري كرد كه رهبري هم توسط انتخاب غيرمستقيم مردم در حكومت تعريف شود و به همين لحاظ مجلس خبرگان را در قانون اساسي پيش‌بيني كرد كه با راي مردم انتخاب مي‌شوند و بر كار رهبر و ولي فقيه نظارت دارند.

دبيركل مجمع روحانيون مبارز، با طرح اين سوال كه چرا بعضي‌ها با حضور مردم و انتخاب و راي آنان مخالفت مي‌كنند، گفت: دليلش كاملا واضح است، زيرا كه آنان مشروعيت مردمي ندارند و نمي‌خواهند در چارچوب قانون حركت كنند و به همين دليل كه مردم آنان را به رسميت نمي‌شناسند سعي در به هم زدن فضاي انتخاباتي كشور دارند و مي‌خواهند كاري كنند كه مردم از انتخاب خود مايوس شوند و انتخابات را فرمايشي بپندارند و آن‌ها از اين عدم مشاركت استفاده كنند و با راي حداقلي و سنتي خود برسند حكومت بنشيننند ولي بايد بدانند كه مردم ما مسائل را درك و از فرصت‌ها نهايت استفاده را مي‌كنند.

اين عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام، با اشاره به آثار و بركات حضور مردم در انتخابات، گفت: دنياي مدرن و مترقي رفتار قيم مابانه و نظامي‌گري را نمي‌پذيرد و حكومت‌هاي استبدادي را به رسميت نمي‌شناسند اما وقتي انتخابات آزاد وضعيت دموكراسي را در يك كشور روشن كند و رييس‌جمهور يك پشتوانه‌ي ملي را به همراه داشته باشد، راحت‌تر و بهتر با آن تعامل مي‌كنند و براي گفت‌وگو و چانه‌زني فرصت‌هاي بهتري را در اختيار آن رييس‌جمهور گذاشت.

كروبي افزود: وقتي شما به برنامه‌ي يك رييس‌جمهور راي مي‌دهيد او نخواهد توانست به هيچ وجهي زير حرف‌ها و وعده‌هاي خود بزند، ولي بدانيد كه جاده چندان هم هموار نيست و مشكلات زيادي در سر راه تحقق شعارهاي ملي و آزادي خواهانه هست، اما من يك فرد عملگرا هستم كه در صورت انتخاب شدنم نخواهم گذاشت به راحتي موانعي بر سر راهم قرار گيرد و با ايستادگي و مقاومت در راهي كه به مردم نشان داده‌ام و وعده‌هايي كه به آنها داده‌ام، به هدف مورد نظرم خواهد رسيد.

 كانديداي اصلاح‌طلبان عملگرا، روند اصلاحات را در ايران توقف‌ناپذير دانست، و با بيان اينكه اصلاحات در ذات جامعه و به صورت يك فكر و انديشه است، گفت: اصلاحات با روي كار آمدن يك فرد يا جريان به وجود نيامده است كه با رفتن آن از بين برود و مسايلي كه به ذهن و انديشه مردم ارتباط دارد هرگز از بين نخواهد رفت. (isna)



    ©2013 APG.ir