تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 23 خرداد 1384-0:0

قالیباف در ساری:زنان و جوانان مسئولیت مرا سنگین تر می کنند

مديريت ناكارآمدي كه نخواست مردم را شريك خود بداند، نه تنها مشكلات را حل نكرد، بلكه روز به روز بر آنها افزود.


دكتر قاليباف كانديداي اصلاح طلب اصولگرايان كه در جمع هواداران خود در شهر ساري حضور يافته بود، گفت: دو چيز كه در اين استقبال‌ها مرا تحت تأثير قرار مي‌دهد، يكي حضور جوان ها و ديگري حضور بانوان؛ اين دو قشر با محبت‌هاي خود مسؤوليت من را در آينده سنگين و سنگين‌تر مي‌كنند.

وي افزود: در طول سال‌هاي گذشته دولتمردان و مسؤولان مردم را در سر دو راهي حضور در توسعه سياسي يا توسعه اقتصادي قرار داده‌اند و همين طور نشاط و شادابي را در مقابل رعايت شئون مذهبي قرار داده‌اند كه زيبنده كشورمان نيست. بايد طوري عمل كنيم كه مردم با آزادي تمام بتوانند هر دو  راه را انتخاب كنند.

وي خاطرنشان كرد: اين نحوه عمل كردن مديريت درستي نيست چرا كه قانون اساسي ما كه نشأت گرفته از اسلام و خواست مردم است، تأكيد بر اين دارد كه ايراني‌ها تمام خوبي‌ها را يكجا داشته باشند.

وي ضمن تقدير از تلاش‌هاي صورت گرفته در ادوار گذشته، يادآور شد هرگز منكر اين نبوده‌ام كه در دوره‌هاي گذشته مسؤولان در حد توان شان كار نكرده‌اند اما واقعيت تلخي نيز وجود دارد كه مخفي كردن آن منصفانه نيست و اگر همگي دغدغه مردم و نظام را داشتيم، تاكنون مشكلات شناخته و حل شده بود. اما مديريت ناكارآمدي كه نخواست مردم را شريك خود بداند، نه تنها مشكلات را حل نكرد، بلكه روز به روز بر آنها افزود.

دكتر قاليباف  گفت: روز گذشته در سفرم به استان گيلان، جواني در كنار اتوبوس سوار بر موتور فرياد مي‌زد، من متولد سال 62 هستم و تا به امروز معناي زندگي را نفهميده‌ام. تو بايد براي ما زندگي به پا كني. اين خواسته شخصي آن جوان نبود، بلكه خواست عموم جوانان كشور است و قطعاً اگر خواست مردم و مشيت الهي بر اين بودكه افتخار خدمتگزاري يابم، اولويت برنامه‌هايم را بر رفع مشكلات جوانان خواهم گذاشت.

وي ادامه داد: 27 خرداد روزي است كه مردم بايد طوري تصميم بگيرند كه اجازه ندهند تجربيات گذشته دوباره تكرار شود. با حركتي كه محوريت آن را مردم به خصوص جوانان بر عهده خواهند داشت، زمينه حضور مؤثر و معنادار عمومي را هموار مي‌كنيم تا مشكلات مردم به دست خودشان حل گردد. اي كاش قدرت و ثروت آنقدر دلفريبي نمي‌كرد كه اجازه دهيم مردم در عرصه‌هاي اقتصادي، سياسي،اجتماعي  و فرهنگي شركت كرده و به همگان ثابت كنند ايراني وقتي بر اساس قانون و در راه دين گام برمي‌دارد، چه تحولاتي مي‌تواند ايجاد كند.

دكتر قاليباف افزود: بارها از من پرسيده شده چه برنامه‌اي براي جوانان داري؟ آنها جوانان را اقليت مي‌دانند، اما دو سوم جمعيت ما را آنها تشكيل مي‌دهند و تنها خواسته آنها اين است كه باورشان كنيم و اجازه بدهيم خودشان، هم مشكل خود و هم مشكل مردم را حل كنند.

وي در پايان گفت: اگر مطمئن نبودم كه مي‌توانم در يك دوره چهار ساله به گونه‌اي عمل كنم كه در پايان اين دوره، تحول اساسي در زندگي شما ايجاد كنم، هرگز پا به اين ميدان نمي‌گذاشتم.(entekhab9)



    ©2013 APG.ir