تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 25 خرداد 1384-0:0

كشتيراني درياي خزر در بورس

كشتيراني درياي خزر به عنوان تنها متولي حمل و نقل دريايي در شمال كشور خود را براي حضور در بورس آماده مي‌كند


پرونده كشتيراني درياي خزر در حال حاضر در مرحله بررسي مجدد هيات پذيرش شركت‌هاي كارگزار بورس قرار دارد و مسئولان كشتيراني درياي خزر در تلاش‌اند كه برنامه پيوستن اين شركت به بورس اوراق بهادار را تا پايان سال جاري عملي كنند.
كشتيراني درياي خزر اكنون در حال بررسي صورت‌هاي مالي و اصلاح ساختار خود است تا با سود انباشته شده متناسب شركت و افزايش سرمايه مورد تصويب و ارايه صورت‌هاي مالي سال گذشته، به بورس بپيوندد.
مجمع، افزايش سرمايه شركت را تا حدود 150 درصد تصويب كرده است و بر اين اساس اين شركت به دنبال افزايش 45 هزار تن ديگر به ظرفيت ناوگان خود است.
كشتيراني درياي خزر در حال حاضر با 6 فروند كشتي تجاري خود‌، ظرفيت حمل 25 هزار تن كالا را دارد و بر اين اساس در سال گذشته حدود يك ميليون و 40 هزار تن كالا جا‌به‌جا كرده است.
اين شركت همچنين كار جابه‌جايي مسافر را از بنادر شمالي كشور و نيز كشورهاي حاشيه درياي خزر به عهده دارد.
كشتيراني درياي خزر كه تمامي‌ فعاليت‌هاي مربوط به حمل و نقل دريايي در شمال كشور را بر عهده دارد، فعاليت خود را از اوايل سال 1371 با هدف توسعه و گسترش ناوگان ملي ـ تجاري كشور در درياي خزر آغاز كرد.
برقراري خطوط كشتيراني ايراني به تمامي‌ بنادر در حاشيه درياي خزر، توسعه و بهينه‌سازي حمل و نقل دريايي و تثبيت حضور ناوگان ملي جمهوري اسلامي ‌ايران در منطقه با توجه به افزايش حجم مبادلات تجاري، بازرگاني، اقتصادي در حوزه درياي خزر از اهداف تاسيس كشتيراني درياي خزر است.
اين شركت تحت پوشش كلوپ بيمه اي P&I كشور انگلستان و گواهينامه مديريت ايمني ISM است و استانداردهاي جهاني را دريافت كرده است.
وزارت بازرگاني پيش از اين هم چنين بخشي از سهام خود را در كشتيراني جمهوري اسلامي ‌كه كار حمل و نقل دريايي را در جنوب كشور بر عهده داشت، از طريق بورس به بخش خصوصي واگذار كرده است. (chn)  


    ©2013 APG.ir