تعداد بازدید: 4474

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 28 آبان 1393-0:42

گزارش دیدار جمعی از زنان مازندرانی با معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری

کسی ما را نمی بیند!

شهیندخت مولاوردی: زنان باید هم افزایی داشته باشند و با ارائه طرح و برنامه، اعتبارات سازمانها را جذب کنند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، مرجان سعیدی نژاد، روزنامه نگار و تحلیلگر اجتماعی- سیاسی: عده ای از زنان فعال و فرهیخته مازندرانی در حرکتی خود جوش، به دیدار خانم شهیندخت مولاوردی -معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری- رفتند و در دفترش با او دیدار کردند.

در این دیدار که در روز دوشنبه 26آبان ماه سال جاری در تهران اتفاق افتاد، ماه سلطان کاشی -فعال سیاسی، اجتماعی استان- مطالبات زنان مازندران را مطرح کرد و گفت: مسئولان ارشد استان مازندران هنوز به نقش زنان در امور مدیریتی و تصمیم‌گیری باور ندارند و بی توجهی آنان باعث کاهش انگیزه در زنان خواهد شد، لذا مطالبات حداقلی زنان هم مغفول مانده که این مساله با شعار انتخاباتی دولت تدبیر و امید منافات دارد.

وی افزود: اینکه ما نقش زنان را فقط تا پای صندوق‌های رای تفسیر کنیم، در دراز مدت لطمات جبران ناپذیری به پیکره اجتماع وارد خواهد کرد.

کاشی با بیان این که مازندران در زمان انتخابات ریاست جمهوری از تمام توان خود برای حضور موثر استفاده کرد و تمامی زنان سیاسی و اجتماعی این دیار از جان مایه گذاشتند اما پس از انتخابات بسیاری از خواسته‌ها و مطالبات این جماعت محقق نشد، تصریح کرد: وقتی با آقای استاندار در خصوص پتانسیل های زنان در استان صحبت شد، علی رغم قول های مساعدی که در زمینه تحقق مطالبات زنان از ایشان گرفته شد، ترتیب اثر داده نشد.

این فعال امور زنان تاکید کرد: ما در مازندران شاهد اجحاف بی حد و مرز در مورد زنان هستیم و بر خود لازم دانستیم که این کوته نظری ها را مستقیم به سمع و نظر شما برسانیم.

* پست مشاور امور بانوان در استانداری یک پست تشریفاتی است

لیلا مومنی -مشاور امور بانوان استاندار مازندران- هم در این دیدار خواهان توجه ویژه رئیس جمهوری به دوستدارانش در استان مازندران شد و بیان داشت: جلساتی را با مسئولان استانی گذاشتیم تا از توانمندی بانوان علمی و فرهیخته استان در پست های مدیریتی بهره گیری شود، اما متاسفانه شدیدا مورد بی مهری واقع شدیم و عملا زنان در استان مازندران تنها در زمان انتخابات برای بالا بردن مشارکت سیاسی دیده می شوند و در غیر این صورت از نظر ها پنهان می مانند.

وی ادامه داد: پست مشاور امور بانوان در استانداری یک پست تشریفاتی است که عملا هیچ نقش عملیاتی ندارد و ما که دلسوز دولت تدبیر و امید هستیم، تحمل این گونه بی مهری ها برای مان دشوار است.

مومنی افزود: برای مثال در خصوص تعاونی زنان طرح و برنامه هایی را ارائه دادیم که به علت نداشتن ید اجرایی عقیم ماند و نمونه این ها زیاد است.

* هنوز همان تفکر حاکم است

خانم دکتر احمدی -از اداره کل دامپزشکی مازندران و حقوقدان- مهمترین مساله را دیده نشدن زنان در مازندران قلمداد کرد و گفت: زنان استان مازندران از سوی مسئولان نادیده گرفته می شوند و تلاش‌های معاون رئیس جمهوری اصلا در استانها منعکس نمی شود.

وی تاکید کرد: آنان ملاک را صرفا زن بودن قرار می دهند و نگاه جنسیتی در این استان شدیدا حاکم است.

احمدی با بیان این که در مجلس لایحه‌ای ارائه شود که ظرفیت پذیرش زنان در مجلس بالا برود، تصریح کرد: با آنکه تفکیک جنسیتی در پذیرش دانشجو تعدیل شده است، ولی به علت عدم تغییر مدیریت هنوز همان تفکر حاکم است.

* نگران آینده زنان استان هستیم

خانم نادری -مسئول سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان نوشهر- در این جلسه گفت: شما به عنوان معاون رئیس جمهوری در امور بانوان، چه میزان از وضعیت زنان در استانها و شهرستانها خبر دارید و چقدر استانداران را در این خصوص یعنی به کارگیری زنان مستعد در پست های کلیدی به چالش کشیدید؟

وی با بیان این که چند ماه است که ما منتظر حضور رئیس جمهوری در مازندران هستیم ولی هنوز خبری نیست، ابراز داشت: ما نگران آینده زنان استان هستیم و خواهان ملاقات با شخص رئیس جمهور برای تحقق مطالبات زنان استان هستیم.

*در مازندران ابرزن هم دیده نمی شود!

فریده یوسفی -نويسنده، پژوهشگر و ناشر برگزیده کشوری- در این ملاقات گفت: در کشور ما باید ابَرزن باشی، تا دیده شوی ولی در مازندران ابرزن هم دیده نمی شود! زیرا هیچ اراده‌ای برای اینکار وجود ندارد، گویی قانون نانوشته‌ای زنان را به حاشیه می‌راند.

وی با اشاره به این که جاذبه‌های فراوان گردشگری در مازندران موجب تردد سالانه چهل میلیون گردشگر در جاده‌های مازندران شده، افزود: خوشبختانه روستاهای ما همه‌ی فاکتورهای بین‌المللی گردشگری را دارا هستند و چنانچه اراده و حمایت ملی وجودداشته باشد، زنان روستاهای ما نه تنها از نظر اقتصادی وضعیت روستایشان را دگرگون می‌کنند، از این رهگذر تغییرات مثبتی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اتفاق می‌افتد.

یوسفی ادامه داد: طرح‌های اجرایی زیادی در این زمینه‌ها وجود دارد که منتظر بسته‌های حمایتی مانده است.

مدیر نشر شلفین در مورد به کارگیری زنان در پست های مدیریتی گفت: دولت اگر برای زنان نقش تربیتی و آموزشی هم قایل باشد، با توجه به درصد بالای تعداد دانش آموزان و دانشجویان دختر در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، عدالت در مورد اشتغال زنان رعایت نشده است.

*مدیر لایق بر سر کار آید

در ادامه جلسه معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ابراز خشنودی خود را از حضور زنان مازندرانی ابراز کرد و گفت: بسیاری از مشکلات در همین جلسات خصوصی مطرح می شود و نتایج چشمگیری دارد و من از شما زنان شجاع و دلیر مازنی بسیار سپاسگزارم که دغدغه مطالبات زنان استان تان را دارید.

وی با بیان این که تحلیلی از انتصابات زنان در سطح ملی انجام شد که گزارش آن آماده است و به زودی ارائه و در چارچوب برنامه های رییس جمهوری مطرح می شود، ادامه داد: این مطالبات در قالب استانی هم گزارش می شود.

مولاوردی به مشکلات حوزه زنان اشاراتی کرد و گزارشاتی ارائه داد که مهمترین آن جایگاه مشاوران زن در حوزه های مختلف، جایگاه ایران از نظر شکاف جنسیتی در دنیا، توان افزایی زنان در حوزه های سیاسی و اقتصادی بود.

وی گفت: باید جامعه را از نگاه جنسیتی رها کرد و مدیر لایق چه زن چه مرد بر سر کار آید.

معاون رئیس جمهوری افزایش توان اقتصادی و اجتماعی زنان روستایی را امری مهم دانست و گفت: امروزه زنان ما باید از توانایی اقتصادی برخوردار باشند و این حق آنهاست و تامین شغلی و امنیت زنان خانه دار و زنان خودسرپرست و بی سرپرست از دغدغه های ماست. در حوزه استانها نیز در حال امضای تفاهم نامه ای با وزارت کشور هستیم که امید است بعد از بررسی کارشناسان حامل خبرهای خوبی باشیم که در سطح ملی مطرح شود.

  مولاوردی از نشست منطقه ای شرق کشور در 6 آذرماه سال جاری خبر داد که با هدف شبکه ای کارکردن دولت، نقش تشکل های مردم نهاد و آسیب شناسی استانها با رویکرد شناخت قابلیت ها و ظرفیت ها برگزار می شود.

وی گفت: ما باید هم افزایی داشته باشیم و با ارائه طرح و برنامه، اعتبارات سازمانها را جذب کنیم.

مولاوردی در ادامه گفت: در حوزه کارآفرینی زنان نیز برنامه های خوبی داریم که در حال اجرایی کردن آن هستیم و در چارچوب ماده 230 باید نفاهم نامه در حوزه اعتبارات استانی امضا شود تا در بودجه 94 طبق این ماده، الگوی برنامه چهارم برای برنامه ششم اجرا شود.

گفتنی است در این جلسه خانم ها عبوری، شانه چی، صبوری، صحرایی، فقیه، علیپو، جلالی، سعیدی نژاد، وثوقی، توفیقی و منصوری راد به نمایندگی از زنان فعال استان حضور داشتند.

 


  • جمعه 30 آبان 1393-14:17

    با تشکر از همه بانوان زحمتکش مازندران عزیز، و خانمهایی که قبول زحمت کردند و این مسافت را طی کردند تا صدای همه زنان مازندرانی را به گوش نماینده شان در هیأت دولت برسانند. حرفهای ردو بدل شده بیانگر دغدغه ها و حرفهای دل بسیاری از دختران و زنان مازندران و ایران است.
    درود وسپاس

    • جمعه 30 آبان 1393-14:12

      با تشکر از زنان مسؤل و فهیم مازندران.
      مخصوصا سرکار خانم نادری که همیشه با جدیت پیگیر مطالبات زنان هستند. امیدوارم دولت آقای روحانی به وعده های خود در مورد زنان جامه عمل بپوشانند.

      • سمانه مشایخیپاسخ به این دیدگاه 2 0
        جمعه 30 آبان 1393-12:9

        با سلام و خسته نباشید ممنون از زنان پرشور و فعال مازندارنی که با صلابت دیدگاههای دوراندیشانه ی خود را بیان نمودند. امیدوارم حرکتی فعال برای حضور زنان در جامعه صورت پذیرد.

        • پنجشنبه 29 آبان 1393-23:37

          دولت تذبیر و امید ، بایستی پا را فراتر از شعارها گذاشته و نحوه بکار گیری از توانمندی های زنان را در قالب لوایح پیشنهادی ، تنظیم دستور العمل ها و مقررات و انواع حمایت های فنی و حقوقی ، در صحنه عمل محقق سازد . قطعا حمایت فراگیر و بکار گیری از توانایی های زنان به نفع بهبود شاخص های توسعه خواهد بود.

          • سمانه ولی پورپاسخ به این دیدگاه 3 0
            پنجشنبه 29 آبان 1393-22:36

            با تشکر از بانوان فعال استان مازندران اگر تهیه کننده متن نام کوچک این خانم ها را نیز ذکر می کرد خیلی خوب می شد . آفرین بر زنان و مردانی که برای احقاق حقوق زنان تلاش می کنند .

            • پنجشنبه 29 آبان 1393-8:47

              امیدوارم این قبیل اقدامات در برون رفت جامعه توانمند بانوان ایران خصوصا استان از زیر تیغ تنگ نظری و نگاه سنتی مدیران استانی موثر واقع شود و زنان را به عنوان یک انسان باور کنند نه آنکه با تاکید بر مسائل جنسیتی و تندروی ها، نیمی از جمعیت را از ادای وظایف و بهره گیری از حقوق شهروندی محروم سازند.تلاش شما بانوان گرامی مایه دلگرمی ماست.پایدار و تندرست و پیروز باشید

              • چهارشنبه 28 آبان 1393-23:47

                كجاي كاريد بانوان خطه شمال مسولين در خفا هيچ حقي برايتان قايل نيستند خصوصا كه در هشت سال گذشته همجنسان شما هم در مجلس مدافع شما نبودند ولي الحق كار قشنگي انجام شد از همه شما ممنون

                • چهارشنبه 28 آبان 1393-18:31

                  از اينكه هنوز عده اي از زنان اين مرز و بوم اميدورانه در پي. مطالبات خود هستند جاي بسي خشنودي است دست مريزاد

                  • سرو آزادپاسخ به این دیدگاه 17 1
                    چهارشنبه 28 آبان 1393-18:25

                    ضمن تشكر از همه خانم هاي عزيزي كه زحمت كشيدند، وقت گذاشتند ، خواستم بگويم تا زماني كه دستمان در دست يكديگر است مي توانيم اميدوار باشيم كه تغييرات سازنده حاصل خواهد شد٠ واقعا براي اين استان بايد فكرهاي اساسي كرد ٠ممنون از حركت مثبتتان، به اميد اينكه گوش مسيءولين استان هم بدهكار باشد٠حركت جمعي بسيار خوبي بود و نقطه قوت آن جمعي بودنش بود.

                    • چهارشنبه 28 آبان 1393-14:42

                      خدارا شکر که هنوز بانوان سیاسی ودلسوزان
                      این استان امیدوار وهمدل دست از تلاش برنداشتند وگامهای ارزنده ای حتی با دور بودن از مناصب اجرایی برمیدارند. اگر مدیران ارشد استانی هنوزبخواهند چون گذشته مانع برای رشد فکری وتصمیم سازی زنان باشندبدانندکه بزودی تنها خواهند ماند.
                      خدا قوت خانومها کاشی مومنی احمدی یوسفی وزنان اگاه
                      تیتر مناسبی نبود عزیزان.انها خود را به ندیدن میزنند.

















                      • فعال اجتماعیپاسخ به این دیدگاه 23 1
                        چهارشنبه 28 آبان 1393-9:27

                        با تشکر از گزارش جامع خانم سعیدی نژاد
                        آفرین به این شیرزنان
                        مازندران یه چنین زنانی نیاز مند است تا به رشد و بالندگی برسد .
                        در زمانه ای که مدیران ارشد استانی توجهی به وضعیت زنان ندارند تلاش و امید این زنان برای رسیدن به حقوق اجتماعی شان درخور ستایش است .
                        پیروز باشید

                        • پنجشنبه 29 آبان 1393-8:41

                          سلام وخداقوت
                          ضمن تشكرازشيرزنان مازندراني كه هم دردفاع مقدس ثابت كردندكه درمجاهدت همدوش مردان وهم درتمامي عرصه ها بالياقت وپاكدامني حضورفعال دارند.خواهران عزيزيا دمان نرود كه درسايه همدلي،وفاق واتحادوبه دورازگرايشات خاص سياسي كه متاسفانه بلاي جان كشورمان شده ميتوان به اهداف خودرسيد/دردفاع مقدس،حضور پاي صندوقهاي راي،شركت درراهپيماييها و...مهمترازهمه گذشتن ازفرزند،پدر،همسر وتقديم مال وجان خوددرزمان خودش ماشيرزنيم ولي درسايرموارداصلا وجودنداريم.
                          راستي يادمان باشدحرمت خودمان راخودمان حفظ كنيم.


                        ©2013 APG.ir