تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 15 تير 1384-0:0

جشنواره اي در شن

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از برگزاري جشنواره مجسمه‌هاي شني در بابلسر خبر داد.


 

حجت‌الاسلام "موسي رجايي" گفت: اين جشنواره براي اجرا در تابستان امسال برنامه‌ريزي شده كه با تثبيت مكان و تامين حاميان مالي آن زمان قطعي برگزاري آن تا پايان تيرماه اعلام خواهد شد.

وي اظهار داشت: اجراي جشنواره مجسمه‌هاي شني براي نخستين بار در كشور مطرح شده و با توجه به مسافرت بيش از ‪ ۱۰‬ميليون گردشگر به مازندران در فصل تابستان، اين برنامه مي‌تواند جذابيت سفر به استان را افزايش دهد.

به گفته وي، هزينه اجراي اين جشنواره نيمي ازمحل اعتبارات بودجه اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي استان و باقي با حمايت ديگر بخش‌هاي فعال در امور فرهنگي استان تامين مي‌شود.

"رجايي" يادآور شد: اجراي اين جشنواره در كارگروه فرهنگ و هنر و تربيت بدني استان نيز طرح شده و همكاري مالي واجرايي برخي سازمان‌ها مانند ميراث فرهنگي و گردشگري استان نيز جلب شده است.

"خليل سمايي" يكي از طراحان جشنواره مجسمه‌هاي شني نيز در خصوص اهداف برگزاري آن گفت:ا ين جشنواره نقش مهمي بر جذب گردشگر، تقويت باورهاي فرهنگي و قومي، جلب توجه مردم به محيط زيست و تعميم نگاه هنري به طبيعت پيرامون بين جامعه دارد.

شنيده‌ها حاكي است كه در طرح مقدماتي اين جشنواره، سواحل شهر بابلسر در حاشيه دريا خزر كه يكي از مهمترين شهرهاي گردشگري استان محسوب مي‌شود براي برگزاري اين جشنواره انتخاب شده است.

بنابه گزارش سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري مازندران ازحدود ‪ ۳۸۰‬كيلومتر نوار ساحلي استان تنها دو درصد آن براي استفاده عموم آزاد است و باقي در اختيار افراد حقيقي و يا دستگاه هاي اجرايي، انتظامي و نظامي است ،البته حدود ‪ ۱۰‬درصد از اين نوار ساحلي براي هيچ كس قابل استفاده نيست.(irna)



    ©2013 APG.ir