تعداد بازدید: 3069

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 29 آبان 1393-12:37

آیت الله طبرسی:

اگر مدیری خالص عمل کند، مردم یادش را فراموش نمی کنند

امام جمعه ساری در یادواره شهدای هلال احمر گفت: امروز مسئولان ما با وجود فشارهای فراوان در عرصه بین الملل،" از تلاش نمی ایستند و این به خاطر وحدت آنان است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینامحسن پور: صبح امروز در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر مازندران مراسم گرامی داشت شهدای هلال احمر با حضور خانواده های شان برگزار شد.

مهدی شجاعی -بازنشسته هلال احمر مازندران- با بیان اینکه پیش از ما تلاش های فراوانی برای به دست آمدن آرامش امروز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: جوانان باید قدر این امانت گران بها را که با خون هم نوعان شان به دست آمده بدانند.

   وی با یادی از مرحوم بیژن دفتری، افزود: شهیدان جان برکفان فداکاری هستند که تا همیشه تاریخ زنده خواهند ماند.

شجاعی سپس به خوانش شعری در مدح شهید پرداخت:

تمام حجم زمین هیچ در برابر تو / چقدر بوی اقاقی گرفته پیکر تو

خبر رسید که چشمان باغ غمگین / که تکه تکه شده قامت تناور تو ...

* سیره شهدا در زندگی مردم جاریست

در ادامه مهدی ولی پور-مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران- شهیدان را از جان گذشتگانی خواند که خود را وقف دفاع از دین و کیان اسلام کردند.

ولی پور افزود: شهیدان یادآور ارزش هایی هستند که در وجود هر کسی نهاده نشده و این اصول شهید را جاودانه کرده است.

وی با ابراز امیدواری از جاری شدن سیره شهدا در زندگی مردم، گفت: فداکاری و ایثار شاخصه اصلی شهیدان است.

وی سپس گفت: مازندران در راستای تشکیل واحد مستقل امداد جبهه در زمان دفاع مقدس اقداماتی کرد، از جمله ایجاد 118 نقاهت گاه در پشت جبهه های جنوب و غرب کشور، ایجاد اردوگاه های آوارگان مناطق جنگ زده در استان، جمع آوری، هدایت و توزیع کمک های مردمی در جبهه، ایجاد اردوگاه نگهداری از اسیران و از همه مهمتر تقدیم 28 شهید امدادگر که از سوی به کمک رسانی به شهیدان جبهه ها بودند.

* دفتری ها در دفتر تاریخ می مانند

سپس آیت الله نورالله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران- با بیان اینکه شهید جان می دهد تا رضایت خدا را بخرد، گفت: شهید تجارت را صبغه الهی می داند و این معامله کار هرکسی نیست و هیچ جایگزینی نیز ندارد.

وی ابراز داشت: شهید با کشش و نه با کوشش یعنی عاشقانه و عاقلانه آمد و این رمز ماندگاریش در تاریخ است.

طبرسی رمز ماندگاری یادواره ها را همین فداکاری شهیدان دانست و افزود: با گفتمان شهدایی و عاشورایی این جلسات را زنده نگه می داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: فداکاری شهیدان باعث شده است که امروز بعد از 36 سال با اقتدار و افتخار و سربلند و سرافراز در میان جامعه بین المللی در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می کنیم.

وی سپس به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: امروز مسئولان ما با وجود فشارهای فراوان در عرصه بین الملل از تلاش نمی ایستند و این به خاطر وحدت آنان است.

طبرسی خانواده شهیدان را بزرگ ترین سرمایه گذاران دانست و پاس داشت آن ها را پاس داشت ارزش های ولایی خواند.

وی یاد مرحوم بیژن دفتری را گرامی داشت و گفت: وی مدیر بسیار موفقی بود و می تواند الگویی برای مدیران باشد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه دفتری ها در دفتر تاریخ می مانند، گفت: اگر مدیری خالص عمل کند، مردم یادش را فراموش نمی کنند.

* نهضت امام حسین(ع) ریشه نهضت انقلاب اسلامی است،

حسن خیریانپور-معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران- در این مراسم شهدا را جان برکفان فداکاری خواند که آرامش را برای میهن به ارمغان آورده اند.

خیریانپور با بیان اینکه نهضت امام حسین(ع) ریشه نهضت انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: تمام ویژگی های قیام امام حسین را در انقلاب اسلامی ایران می بینیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با وجود همه تحریم ها و توطئه های بین المللی امروز می بینیم که جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی مردم، قدرتمندانه و با یک دیپلماسی فعال به دفاع از آرمان های انقلاب ونیل به اهداف شان پرداخته اند.

معاون استاندار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از خون شهیدان آبیاری شده است، ابراز داشت: شهیدان با روحیه فداکاری، ایثارگری و دیگرخواهی که در سایر مکاتب سیاسی کمتر دیده می شود، به دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب پرداختند.

خیریانپور برگزاری یادواره ها را دارای سه هدف اساسی دانست از جمله: تجلیل و تکریم کسانی که برای یک هدف والا از جان شان گذشتند، حفظ ارزش های اسلامی و انتقال ارزش ایثارگری و فداکاری به جوانان و نسل آینده کشورمان.

وی به نزدیکی هفته بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج نهادی است که در توانمندسازی مردم در همه ابعاد می تواند نقش مهمی داشته باشد و همچنین نقش بازدارندگی خاصی در برابر هجمه های بیگانگان ایفا می کند.

پس از سخنرانی مسئولان، کتاب "هلال شهادت" که مجموعه شعر است، رونمایی و از خانواده های 28 شهید امدادگر هلال احمر مازندران تجلیل شد.

در پایان تجلیل از خانواده شهدا، خانواده بیژن دفتری یک لوح قدردانی به مهدی ولی پور به خاطر فعالیت هایشان اهدا کردند.

گفتنی است که در این یادواره پیرحسین کولیوند-رئیس سازمان امدادو نجات هلال احمر ایران- به علت نزدیکی به اذان، زمان سخنرانیش را به اجرای تعزیه داد.


  • عبدالله خدابندهپاسخ به این دیدگاه
    يکشنبه 2 آذر 1393-8:15

    حسین زاده کی کسی بوده است؟
    او بسیجی جان برکفی بوده که سالها عمرشریف و جوانی خود را برای دفاع از این مرز و بوم صرف کرده است.
    بعد از جنگ سدار سازندگی شد در برنامه ریزی آبفای استانهای همدان و گلستان و ساری برای توسعه کشور فکر کرد و ایده پردازی نموده است در سالهای اخیر مدیرعاملی آبفای شهری مازندران پذیرفت با پای نداشته اش چنان سازندگی را آغاز کرد که راه بیست ساله را در طی چند سال پیمود طبق آمار موجود در سیستم آبفای در طول بیست سال اخیر 320 ملیارد تومان وارد سیستم شد اما در دوره ایشان در ظرف پنج سال باید 1000 ملیارد به چرخه توسعه آبفای مازندران وارد شود که ناگهان با دولت تدبیر مواجه شد و این جانباز 70درصد خدوم و متعهد از گردونه سازندگی خارج شدو اکنون مشاور استاندار محترم است
    حالا مدیران تازه کار که اقبال شاهی با تدبیر دولت فرا رسید در طول این یکسال گذشته نتنها ریالی به ریال اضافه نشد بلکه کمک کرده اند تا بعنوان پول مازد به ستاد شان برگشت داده شود تا برای جاخوشکردن بعضی ها مقبول باشد قابل توجه نمایندگان محترم استانی ساری قایمشهر و آمل و بابل که مشکل آب شرب و فاضلاب دارند

    • شنبه 1 آذر 1393-11:40

      کجایی حسین زاده که یادت بخیر/مردم مازندران تشنه خدمت بی منت شما هستند.جانباز هر جا که هستی خداوند نگهدارت.فردای قیامت این نون به نرخ روز خورها که مازندران را به خاطر (دامادهایشان )از خدمات محروم ساختند بایستی جوابگو باشند.

      • شنبه 1 آذر 1393-8:10

        یاد حسین زاده جانباز انقلاب و مدیر عامل سابق ابفا شهری و خدماتش برای همیشه در اذهان باقی خواهد ماند.


        ©2013 APG.ir