تعداد بازدید: 4026

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 3 آذر 1393-15:42

نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی در ساری گشایش یافت

هرخانه یک کارخانه ، هر ایرانی یک تولیدکننده

استاندار مازندران: هفته آینده برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سپاه مازندران، نشست برگزار می‌کنیم.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: ربیع فلاح -استاندار مازندران- در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی، اظهارداشت: رهبری تاکید دارند که اقتصاد مقاومتی، راهگشای مشکلات است و در این نمایشگاه هم می‌بینیم که با امکانات حداقلی و بضاعت بومی و محلی، برای افراد اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد به معنای کارهای کوچک و خرد است نه ایجاد کارخانه‌های بزرگ، افزود: در مازندران کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی زیادی وجود دارد که به دلیل تامین نشدن مواد اولیه، سرمایه در گردش و ... مشکلات عدیده‌ای دارند.

فلاح با اشاره به اینکه در حوزه ترویج تولیدات خانگی، با دستگاه‌های متولی رایزنی کردیم، تصریح‌کرد: در آینده نزدیک همکاری بسیج و ادارات مختلف متولی در این زمینه آغاز می‌شود تا بتوانند همکاری مستمر داشته باشند.

وی با بیان اینکه زمینه‌های همکاری بسیاری در مازندران وجود دارد، گفت: هفته آینده برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سپاه مازندران، نشست برگزار می‌کنیم.

*هرخانه یک کارخانه و هر ایرانی یک تولیدکننده

در حاشیه این بازدید، فرمانده سپاه کربلای مازندران اظهارداشت: در دو، سه سال اخیر 72 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداختیم که درصد زیادی از این رقم وارد عرصه تولید شد و به انحراف نرفت.

سردار محمدحسین بابایی با بیان اینکه سپاه در زمینه اقتصاد مقاومتی در مقابل رهبری شرمنده نیست که ایشان بفرمایند من موضوع مقابله با جنگ نرم را در قالب اقتصاد مقاومتی بیان کردم ولی کسی عمل نکرد، افزود: سپاه حداقل در این زمینه حرفی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اینکه بهترین دستاورد فعالیت‌های سپاه در مقوله اقتصاد مقاومتی، تبلیغ و تبیین فرهنگ کار و تلاش، بدون اتکا به دولت است، گفت: این تصور از اشتغال وجود دارد که فقط باید در استخدام دولت باشند و از پول نفت، حقوق دریافت کنند،ولی فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی سپاه نشان داد می‌توان با مبالغ ناچیز، کارآفرینی کرد.

بابایی با بیان اینکه سپاه این شعار را دارد که «هرخانه یک کارخانه و هر ایرانی یک تولیدکننده»، متذکرشد: اگر به این باور برسیم، می‌توانیم با حداقل سرمایه و امکاناتی که داریم خانه‌های خودمان را به کارخانه تبدیل کنیم و در امر اقتصادی از کشور چین هم پیشی بگیریم چون چینی‌ها سال‌ها است با همین روش، فعالیت دارند و موجب شده اقتصاد جهان را تحت‌تاثیر قرار دهند.

گفتنی است نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی از سوم آذرماه آغاز شده و تا هشتم این ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 9 تا 20 برای بازدید از نمایشگاه به ساری مجتمع فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران مراجعه کنند.



    ©2013 APG.ir