تعداد بازدید: 7088

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 3 آذر 1393-18:9

جان بابایی: برخورد با پزشکان متخلف بسیار شدید است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی مازندران: هیچ بخش خصوصی در استان شیمی درمانی انجام نمی دهد/شکایتی در زمینه زیرمیزی دریافت نکرده ایم


 

مازندنومه؛ سرویس کلینیک، مینامحسن پور: بعد از ظهر دوشنبه نشست خبری دکتر قاسم جان بابایی –رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی مازندران- به همراه معاونان در تالار قلم آن دانشگاه برگزار شد.

وی با اشاره به گذشت 9 ماه از آغاز اجرای طرح تحول سلامت در استان و با تاکید بر وجود کاستی ها در اجرای آن، افزود: خدمات تا حدی ارتقا یافته است، اما تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله زیادی باید پیموده شود.

جان بابایی میزان افزایش پیش بینی شده زایمان طبیعی در هر فصل را 2/5 درصداعلام و تصریح کرد: این میزان محقق شد اما مشکل عمده این بود که انجام عمل سزارین در بیمارستان های خصوصی بیشتر شد.

وی ادامه داد: به بیمارستان های خصوصی تذکرهای لازم داده ایم که اگر به آن ها عمل نشود، میزان اعتبار بخشی بیمارستان کاهش می یابد که در این صورت بیمارستان متضرر می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بیشتر نارضایتی مردم از هتلینگ بیمارستان هاست، گفت: در اکثر بیمارستان ها فاز اول بهبود کیفی هتلینگ اجرا شده، اما هنوز به وضع مطلوب دست نیافته ایم.

وی به بهبود وضعیت درمانی و کاهش هزینه بیماران مبتلا به سرطان اشاره کرد و افزود: هیچ بخش خصوصی در استان شیمی درمانی انجام نمی دهد و داروهای این بیماران مانند سایر بیماران در بیمارستان موجود است و نیازی به تهیه دارو از خارج بیمارستان نیست.

جان بابایی با بیان اینکه در استان 280 مرکز و پایگاه بهداشت وجود دارد، از بهره برداری از 150 خانه بهداشت تا بهمن 93 خبر داد.

این مسئول همچنین با بیان اینکه 6 کلینیک دولتی دندان پزشکی در شهرهای تنکابن، چالوس، آمل، بهشهر، قائمشهر و ساری راه اندازی شده است، از افتتاح کلینیک ویژه دندان پزشکی 50 تخته با تعرفه دولتی تا پایان سال خبر داد.

جان بابایی در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی 70 تخت ویژه قلب  تا پایان سال در بیمارستان فاطمه الزهرا ساری خبر داد.

وی در خصوص برخورد با پزشکان متخلف در بحث دریافت زیرمیزی تصریح کرد: تاکنون شکایتی در این زمینه دریافت نکرده ایم و البته منکر وجود این تخلف نیستیم، اما ملاک ما دریافت شکایت از طریق سامانه 1690 است.

جان بابایی ادامه داد: برخورد با پزشکان متخلف بسیار شدید است به گونه ای که حق داشتن مطب در کل کشور از آن ها سلب می شود.

*20 تا 30 درصد محصولات غذایی منطبق بر استانداردهای قانونی نیست

دکتر محمد آزادبخت -معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران- از تفویظ اختیار قیمت گذاری و نحوه ارائه لوازم پزشکی مصرفی به سازمان غذا و دارو خبر داد و افزود: در این صورت قیمت داروها و لوازم، ثابت و قابل رهگیری هستند.

آزادبخت از انجام 32 هزار آزمایش جهت تشخیص سلامت غذا خبر داد و ابراز داشت: 20 تا 30 درصد محصولات غذایی ما منطبق بر استانداردهای قانونی نیست.

*کمبود نیرو داریم

دکتر محمد پنبه چی -معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران- در پاسخ به پرسش مازندنومه مبنی بر میزان کمبود نیروی انسانی و کادر درمانی در بیمارستان های استان پاسخ داد: در حال حاضر با کمبود نیرو مواجه هستیم اما به علت مشکلات اعتباری نمی توانیم نیرو جذب کنیم. البته در مازندران کمبود پزشک نداریم بلکه توزیع در آن ها در استان به خوبی صورت نگرفته است، با این حال بیش از 300 پرستار که با آزمون پذیرفته و جذب شده اند، تا پایان آذر ماه به خدمت رسانی مشغول خواهند شد.

 


  • خبر فارس را بخوانيد درباره انتقال خون چالوسپاسخ به این دیدگاه 6 0
    چهارشنبه 5 آذر 1393-14:10

    شنیده‌ها حاکی از آن است که معاینات اولیه در این مرکز به دفعات توسط افراد غیرپزشک انجام شده و برخی از مراجعان نیز اعلام کردند در قبال انجام آزمایش گروه خونی توسط یک فرد مشخص، وجه دستی از آن‌ها دریافت شد بی‌آنکه هیچ‌گونه سند رسمی در قبال این وجه به فرد مراجعه کننده داده شود...

    • نمک آبرودپاسخ به این دیدگاه 2 0
      پنجشنبه 6 آذر 1393-13:10

      انتفال خون استان و سیستم نظارتی انتفال خون مطلع بودند و به نوعی باسکوت خود تایید می کردند!!لذا بازرسی استان باید پیگیری بدون ملاحظه ای را انجام دهد.

    • سه شنبه 4 آذر 1393-15:58

      سري به بيمارستان هاي شخصي ساري بزنيد كه چطوري زير ميزي دكترها را از همراه بيمار زمان تشكيل پرونده مي گيرندزنگ مي زنند به دكتر از فلان مریض چقدر بگيريم و مقداري هم بيمارستان اضافه دريافت مي كند بعد بيمار را پذيرش مي كنند. حتي اگر بيمه تكميلي داشته باشيد همين كار انجام مي گيرد. آقاي جان بابا ئي كمي تحقيق كنيد.

      • سه شنبه 4 آذر 1393-9:59

        سلام من خودم دوبار برای عمل جراحی به دوپزشک زیر میزی دادم اولی تو مطبش از من گرفت دومی هم به طور رسمی در بیمارستان ... برای عمل سزارین خانمم از من گرفتند. حالا آقای رئیس می فرمایند خبری نیست حتما راست می گن، همه چی آرومه ........

        • چهارشنبه 5 آذر 1393-12:28

          ( نسیم شمال شیخ اشرف الدین حسینی در اون زمان از گرانی نان فریاد می کرد اون زمان کسی گوشش بدهکار نبود و صدایش را امروز ما شنیدم که می گوید :
          در این فضل حزان ای شاطر آقا امان ای شاطر آقا
          چرا نان شد گران ای شاطر آقا
          امان ای شاطر آقا
          دو چشم مشتریها سوی پاروست
          نگاه تئو به یاروست
          عجب کردی نشان ای شاطر آقا
          امان ای شاطر آقا
          چرا نانت سیاه و واژگونه خودت بهر نمونه
          بفرما امتحان ای شاطر آقا
          امان ای شاطر آقا


          در قایم شهر یک دکتر برای جراحی بینی 3میلیون تومان می گیرد این آقا دکتر روزی 4 عمل دارد خارج از ویزیت های روزانه که می گیرد اگر فرض کنیم 24روز عمل کند 96نفر و هر نفری 3میلیون تومان میشود 280میلیون فقط برای عمل ویزیت ها و خدمات پس از فروش یک طرف دیگر تازه همین آقای دکتر وقتی گزارش عملکرد فصلی می خواد به دارایی بده میگه پول آب و برق و گاز و تلفتن را کم می آرم از این قبیل دکتر ها فراوان هستند
          (( بکذار تا آرام باشند و هرچه می گیرند بگیرند جدی نگیرید ))
          تازه آقای دکتر درمانگاهها می گویند خود اتکایی است برای آمپول زدن باید قبض جداگانه برداریم آمپول 3 هزار تومان
          امیدواریم که این طرح ادامه پیدا کند و حداقل به یک شکایت رسیدگی شود و دررسانه ها اعلام شود که فلان دکتر با بردن نام و نشان البته نه با حروف (( م ر)
          آبرو داری کنند باید اعلام شود تا بقیه بترسند انشالله

        • سه شنبه 4 آذر 1393-8:51

          قابل توجه پزشكان عزيز تهديد رئيس دانشگاه را جدي نگيريد شوخي كرد وبه كارخودتان ادامه بدهيد هيچكس كاري بكارشما ندارد.


          ©2013 APG.ir