تعداد بازدید: 3299

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 16 آذر 1393-21:57

گزارش جلسه شورای شهر ساری که رسمیت نیافت

مایه مباهات دیگران!

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد: از باز شدن فضای دانشگاه در دولت یازدهم، تشکر می‌کنیم/عنوان دانشجویی فقط به درد فرم‌های اشتغال می‌خورد/ در شهر خودم کسی من را نمی‌شناسند/استان خودم مرا نخواسته و به کرمان فرستاده است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: جلسه شورای شهر ساری به علت نرسیدن به حد نصاب، رسمیت نیافت اما به دلیل اینکه از دانشجویان و جوانان نخبه دعوت به عمل آمده بود، جلسه به صورت غیررسمی برگزار شد.

احمدی، زلیکانی، باقری، جعفری، یوسفی و شعبانی از اعضای حاضر شورا بودند و کیادهی هم به عنوان نماینده شهردار در این جلسه حضور داشت.

سیدمحمد جعفری در این نشست اظهارداشت: روز دانشجو در کشور ما به حرکت نمایشی و سیاسی تبدیل شده است، در سخنرانی‌ها از اهمیت دانشگاه و دانشجو گفته می‌شود اما دانشجو بودن با این شعارها همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه عنوان دانشجویی فقط به درد فرم‌های اشتغال می‌خورد که به جای انتخاب گزینه بیکار، عنوان دانشجو استفاده شود، گفت: 35درصد از دانش‌آموخته‌های ما بیکار هستند.

جعفری با اشاره به اینکه در این شرایط ناگوار، دانشجو به ابزار سیاسی برای فرصت‌طلبان تبدیل شده و مصرف شخصی و سیاسی پیدا کرده است، افزود: هنوز رانت‌ها بر تخصص‌ها ارجح است.

وی با بیان اینکه از باز شدن فضای دانشگاه در دولت یازدهم، تشکر می‌کنیم، گفت: امیدواریم از بورسیه‌های غیرقانونی جلوگیری شده و همچنین کیفیت دانشگاه ارتقا یابد.

* اصحاب قدرت از ظرفیت دانشجویی استفاده کنند

جمال باقری -عضو دیگر شورای شهر ساری- با بیان اینکه اصحاب قدرت از ظرفیت دانشجویی در کشور استفاده کنند، افزود: گاهی بخش دولتی از توجه به نخبگان شهر غافل می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: شورا و شهرداری به عنوان نهاد غیردولتی در کمیسیون فرهنگی، برنامه‌ای برای حمایت از دانشجویان نخبه تدوین کند.

* باید تریبون را در اختیار دانشجویان و نخبگان قرار دهیم

علی‌اکبر زلیکانی -دیگر عضو شورای شهر ساری- هم با اشاره به اینکه روز دانشجو را به جویندگان واقعی علم تبریک می‌گویم، اظهارداشت: حرف‌های کلیشه‌ای ما بارها شنیده شده و دردی از جامعه را دوا نمی‎‌کند و امروز باید تریبون را در اختیار دانشجویان و نخبگان قرار دهیم.

وی ادامه‌داد: دلم پر است از اینکه رسانه‌ها فرهنگ‌سازی نمی‌کنند که مسئولان به وظایف خود عمل کنند و اسیر حاشیه‌ها نشوند. از رسانه‌ها گلایه دارم. در مقابل کوتاهی و انحراف ما سکوت نکنند.

*از پایان‌نامه‌های حوزه مدیریت شهری حمایت می کنیم

محمدحسن محمدی کیادهی در این نشست اظهارداشت: ارتباط شهرداری با دانشگاه، ارتباط کاربردی است.

مشاور شهردار ساری در امور شوراها، افزود: برنامه 20 ساله شهرداری ساری توسط یکی از دانشگاه‌ها در حال تدوین است و همچنین از پایان‌نامه‌هایی که در حوزه مدیریت شهری است هم حمایت می‌کنیم.

* استان، من را نمی‌بیند

حسن کریمی مله -دانشمند برتر شیمی جهان- در این نشست اظهارداشت: 1200 کیلومتر را از کرمان آمدم تا در این نشست حضور یابم. نیامدم بگویم چرا برای من پارچه نوشته نصب نکردیم. وضع مالی‌ام هم خوب است.

وی با بیان اینکه 2 سال است فارغ‌التحصیل شده‌ام و در استان کرمان عضو هیئت علمی هستم، افزود: استان خودم مرا نخواسته و به کرمان فرستاده است.

کریمی‌مله با اشاره به اینکه 140 مقاله آی.اس.آس و 2 اختراع درباره سرطان دارم، گفت: در شهر خودم کسی من را نمی‌شناسند. سه‌شنبه هفته جاری استانداری کرمان از من تجلیل می‌کند اما در مازندران خبری نیست. استان، من را نمی‌بیند و باید مایه مباهات استان کرمان شوم.

وی که عضو یک درصد دانشمندان برتر شیمی جهان است، اظهارداشت: از مشاوره نخبگان استفاده نمی‌شود. آیا شورای شهر، شورای پژوهش تشکیل داده تا از نظر نخبگان استفاده شود؟

خاطرنشان می کنیم در این مراسم از از هفت نخبه علمی که همگی مرد بودند، قدردانی شد.

کورش یوسفی -عضو شورای شهر ساری- به جای خالی بانوان نخبه در این مراسم اشاره کرد و افزود: حق دانشجو ادا نشده و دانشگاه باید نقدپذیری را آموزش دهد.


  • دوشنبه 17 آذر 1393-9:44

    موجب افتخارند فرهیختگان عرصه علم واندیشه مازندران ومتاسفیم که ارج نمینهند.
    هزینه این بی مهریها،محروم شدن فرزندان این اب وخاک از مشاوره ودستاورد دانشمندان دلسوز هم استانی
    واز دست دادن انگیزه نخبگان در استان
    وارمغان جذب نخبه در استانهای دیگر.
    وهراس از روزی که عزیزانمان انگیزه ای برای ماندن نداشته باشند.
    ومسئولینی که حتی تلاش وحتی نگاه جذب نخبگان راندارنندوضرورت ان را درک نکردند ،چه بسا داد بسامان بودن اوضاع علمی وپیشرفت کشورهایی را میدهند که همین دانشمندان ،در انجا با پژوهش وبرنامه ریزی موجب پیشرفت در عرصه های علمی واختراعات وشیوه های نوین میشوند. وتنها حسرت میماند وباز هم کوتاهی.






     
























    • دوشنبه 17 آذر 1393-7:13

      باز هم شهرداري ساري دراين زمينه (توجه به پژوهش ) پيشتاز است شنيده ها حاكي از اين است كه كميته پژوهش شهرداري در اداره طرح وبرنامه فعال است ودراين كميته اساتيدبرجسته استان حضور دارند ضمنا به پژوهشهاي دانشجويان واساتيد كه دركميته پژوهش مطرح شودوراي بياورد هزينه پژوهش داده ميشود

      • دوشنبه 17 آذر 1393-13:36

        معرفی می کنیم، عرشیا
        سخنگوی شهرداری ساری
        احتمالا به همین زودی مراسم معارفه ایشون برگزار میشه

        • سه شنبه 18 آذر 1393-7:24

          خدا از دهنت بشنوه
          افتخار ميكنم درشهرداري ساري با عبوري براي مردم شهرم كاركنم


      ©2013 APG.ir