تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 29 تير 1384-0:0

مازندران راه ندارد!

گزارش خبري از :khorasannews


سالانه بيش از 12 ميليون مسافر و گردشگر به اين استان سفر مي‌کنند و به دليل موقعيت خاص آب و هوايي اين تعداد در هر سال در حال افزايش مي‌باشد؛ اما آن چه در حال حاضر در اين استان مشاهده مي‌شود آن است که راه‌هاي استان مازندران متناسب با جمعيت رو به افزايش آن و همچنين مسافران ورودي به اين استان توسعه نيافته است.

 اعظمي يکي از شهروندان در اين زمينه مي‌گويد: علي‌رغم تلاش هاي فراواني که در زمينه احداث راه‌هاي ارتباطي در بخش‌هاي ريلي و آسفالته در کشور در حال انجام است اما اين امر در استان مازندران محسوس نمي‌باشد در حالي است که استان مازندران به لحاظ گردشگري و پذيرش مسافر در هر سال جزو 3 استان برتر کشور محسوب مي‌شود.

 صدقي يکي ديگر از شهروندان در اين زمينه مي‌گويد قدمت راه‌هاي هراز، سوادکوه و کندوان به عنوان سه محور ارتباطي مهم و ورودي به اين استان به 3 دهه تا 4 دهه قبل باز مي‌گردد در حالي که در اين مدت هم جمعيت ساکن اين استان و هم مسافران وگردشگران ورودي به اين استان افزايش قابل توجهي يافته است و اين راه‌ها با اين کيفيت جوابگوي حجم بالاي وسايط نقليه در حال تردد در آن نمي‌باشد.

در سال هاي اخير در زمينه توسعه راه‌هاي استان تلاش‌هاي جدي شروع شده است اما براي برطرف کردن مشکلات در اين زمينه، طرح‌هاي توسعه راه‌هاي استان بايد شتاب بيشتري بگيرد. ميري مجري طرح آزادراه تهران شمال به عنوان يکي از طرح‌هاي راه‌سازي عظيم در سطح کشور هم در رابطه با علت کندي پيشرفت اين طرح بزرگ علي‌رغم گذشت 9 سال از شروع اين طرح مي‌گويد يکي از مهمترين عوامل در اين زمينه به عدم تأمين به موقع منابع مالي برمي‌گردد که اين امر باعث شده است اين طرح با توجه به تلاشهاي فراواني که در اين زمينه صورت گرفته است هنوز به نتيجه نرسد.

معاون امور استانهاي وزارت راه و ترابري هم در اين رابطه در جمع مديران کل راه و ترابري منطقه پنج کشور در ساري گفت: 12 ميليارد ريال براي تجهيز ناوگان حمل ونقل هوايي، ريلي و جاده‌اي کشور اختصاص يافت و بيش از 1600 ميليارد ريال در سال جاري براي ايمن‌سازي راهها، رفع نقاط حادثه‌خيز وبازسازي و نوسازي جاده‌ها هزينه مي‌شود. بخارايي با اشاره به کاهش 40درصدي تصادفات جاده‌اي افزود: با اجراي طرحهاي راهداري، حضور مداوم راهداران در راه‌هاي کشور و ايمن‌سازي جاده‌ها بخصوص در شمال کشور در سال جاري از ميزان تصادفات جاده‌اي کاسته خواهد شد.
شاهرخي معاون عمراني استانداري مازندران هم در اين زمينه با اشاره به گردشگري بودن استان مازندران و حجم بالاي مسافران ورودي به اين استان و افزايش اين تعداد در هر سال گفت: با گسترش خطوط راه‌آهن سراسري و ارتباط ريلي استانهاي مازندران، گلستان از ترافيک بين شهري و جاده‌اي در محورهاي پررفت وآمد استان مازندران کاسته خواهد شد.

مديرکل راه و ترابري استان مازندران در اين زمينه مي‌گويد: با اعتباري بالغ بر 8 ميليارد و 300 ميليون ريال، طرح تأمين روشنايي محورهاي غرب مازندران و تونل‌هاي محور کندوان در سال جاري به بهره‌برداري رسيد.
اسفنديار عشوري افزود: خط‌کشي محورهاي کناره، آمل، بابل، راه‌هاي فرعي استان و جاده هراز جمعا" به طول يک هزار و 315 کيلومتر و با اعتباري بالغ بر 11 ميليارد و 550 ميليون ريال، نصب محافظ جاده در محورهاي عباس‌آباد به سلمان‌شهر و راه‌هاي ارتباطي شهرستان قائم‌شهر جمعا" به طول 11 کيلومتر و 14 ميليارد ريال هزينه و ايجاد تهويه و بهينه‌سازي تونل وانا در محور هراز و کاشي کاري تونل‌هاي محور کندوان با 6 ميليارد و 660 ميليون ريال هزينه از ديگر طرح‌هاي در حال اجراي اداره کل راه و ترابري استان مازندران مي‌باشد.

وي هم چنين مي‌افزايد: در سال گذشته بيش از 440 ميليارد ريال براي بهسازي، ايمن‌سازي و نوسازي راه‌هاي استان مازندران هزينه شد، که در مقايسه با سال قبل از آن 120 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.



    ©2013 APG.ir