تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

شنبه 1 مرداد 1384-0:0

مازندران ؛ نيازهاي ملي، امکانات محلي

يادداشت روز khorasannews.


هرساله با گرم شدن هوا، تعداد زيادي از هم وطنان و همچنين مسافران خارج از کشور که آوازه منابع طبيعي و مناطق بکر شمال را شنيده‌اند، استان مازندران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب مي‌کنند، با اين اميد که بتوانند از موقعيت خاص آب و هوايي، مناظر و چشم‌اندازهاي طبيعي آن استفاده و خستگي يک سال کار و تلاش شبانه‌روزي را به اتفاق خانواده از تن بيرون کنند ؛بدون آن که منکر زحمات چندين و چند‌ساله مسئولان استاني در برآوردن نيازهاي استان و حل مشکلات آن در زمينه‌هاي مختلف باشيم.

 آن چه در حال حاضر در اين استان شاهد هستيم آن است که در سال هاي اخير به دليل حجم بالاي مسافران وارد شده به اين استان بسياري از امکانات موجود جوابگوي خيل عظيم متقاضيان، علاقه‌مندان، مسافران وگردشگران به اين استان نبوده و در اين زمينه استان مازندران با مشکلات فراواني در فصل تابستان روبه رو شده است.
بالا بودن حجم ترافيک شهري، افزايش قيمت ها، کمبود واحدهاي اقامتي، مشکلات مربوط به طرح هاي دريا، بالا رفتن حجم تصادفات و سوانح جاده‌اي و بسياري نارسايي‌هاي ديگر تنها نمونه‌هايي از اين مشکلات هستند که استان مازندران(بخصوص در فصل تابستان) با آن روبه روست.

براي حل اين مشکلات فقط از دستگاه هاي اجرايي استان مازندران نبايد انتظارداشت چرا که اين مشکلات فرااستاني و به نوعي مي‌توان گفت» ملي است. استان مازندران به دليل موقعيت خاص آب و هوايي و منابع منحصر به فرد طبيعي به عنوان يکي از قطب‌هاي گردشگري کشور مطرح است، بنابراين امکاناتي که براي اين استان درنظر گرفته مي‌شود بايد با توجه به نيازهاي موجود باشد. همچنين در رابطه با بهبود وضعيت استان در زمينه توسعه راهها، طرحهاي مربوط به گردشگري، توسعه منابع طبيعي، امکانات توسعه در بخشهاي درمان و تجهيزات پزشکي، امکانات مربوط به حمل ونقل و ساير زمينه‌هاي توسعه، نگاه به استان مازندران بايد نگاهي ملي باشد نه نگاهي منطقه‌اي و محلي.



    ©2013 APG.ir