تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

شنبه 1 مرداد 1384-0:0

همکاري دو مازندراني بانفوذ با احمدي نژاد

علي لاريجاني و احمد توکلي در حال همکاري جدي با رييس جمهور منتخب هستند.


شنيده ها از نزديکان کانديداهاي اصولگراي انتخابات رياست جمهوري حکايت از آن دارد که  چگونگي مشارکت اين افراد در کابينه احمدي نژاد به جمع بندي نسبتا قطعي رسيده است . ظاهرا لاريجاني ، محسن رضايي و توکلي در حال همکاري جدي با احمدي نژاد هستند، ولايتي تمايلي به همکاري با رئيس جمهور منتخب از خود نشان نداده است و چگونگي مشارکت قاليباف در دولت آينده نيز هنوز به نتيجه مشخصي نرسيده است . 
همکاري لاريجاني و توکلي-دومازندراني با نفوذ- با احمدي نژاد شفاف تر و جدي تر شده است ،هر چند که از ميان اين سه چهره اصولگرا لاريجاني پيش از انتخابات نيز همکاري هايي با احمدي نژاد داشته است . به طوريکه اخبار دريافتي از چينش اوليه حاميان احمدي نژاد و لاريجاني پيش از تشکيل رسمي ستاد هاي انتخاباتي اين دو اصولگرا افرادي را نشان مي دهد که بطور مشترک براي هر دو فرد فعاليت مي کرده اند . مشخصا اين گروه افراد آن هايي هستند که تا مدتها جلساتي را در موسسه همشهري برگزار مي کردند.

 در عين حال براي حزب موتلفه اسلامي که در قالب شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب از علي لاريجاني حمايت کرد ، احمدي نژاد نيز گزينه اي مطلوب تر در تشکيل حکومت اسلامي به شمار مي رفت . بر اين اساس به نظر مي رسد علاوه بر اين که لاريجاني در کابينه احمدي نژاد حضور يابد ، بخشي از مديران مياني دولت جديد به خصوص در شهرستان ها را نيز اعضاي شوراي هماهنگي انقلاب اسلامي تشکيل دهند. در محافل سياسي از لاريجاني   بعنوان  گزينه احتمالي دو پست " معاون اولي " و " وزير امور خارجه " نام برده مي شود . هر چند که بر اساس مجموع مواضع اعلام شده از سوي  لاريجاني اين چهره اصولگرا  براي وزارت امور خارجه مناسب تر به نظر مي رسد ولي با توجه به اين که معاون اولي مهدي چمران که از او به عنوان نزديک ترين فرد به احمدي نژاد نام برده مي شود به احتمال زياد منتفي است و او اعلام کرده است که هم چنان در  شوراي شهر خواهد ماند ، احتمال معاون اولي لاريجاني نيز مي رود.
احمد توکلي که مانند دکتر ولايتي پيش از ثبت نام کانديداها اعلام انصراف داد و در مرحله نخست  انتخابات از قاليباف و در مرحله  دوم از احمدي نژاد حمايت کرد ، ترجيح داده است هم چنان در مجلس بماند و از پارلمان به حمايت از احمدي نژاد بپردازد . توکلي که طيفي از اصولگرايان مجلس را نمايندگي مي کند که در جريان انتخابات رياست جمهوري به همگرايي ويژه اي با حداد عادل رسيدند ، به نظر مي رسد تلاش خواهد کرد تا ضمن حمايت آشکار از احمدي نژاد در پشت درهاي بسته سهم جريان خود را از کابينه آينده  کسب کند.

شيوه تعامل سياسي توکلي در اين مرحله از فرايند پيش رو نسبتا غير شفاف و به دور از فضاي رسانه اي است .گفتني است  احمد توکلي براي ايجاد زمينه حضور  قاليباف در کابينه ، او را به  منزل خود  دعوت کرد، امادرباره چگونگي  حضور قاليباف در کابينه اظهار نظر جدي نمي توان کرد.(hatefnews)



    ©2013 APG.ir