تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 2 مرداد 1384-0:0

نعمت زاده:اعتبارات استان ناچيز است

نماينده مردم قائم شهر، سوادكوه و جويبار در مجلس گفت: وضعيت اعتبارات عمراني مازندران با توجه به حجم طرح‌هاي عمراني در استان چندان مطلوب نيست.


 

"قربانعلي نعمت‌زاده"  افزود:
برنامه‌ريزان استان بايد به گونه‌اي عمل كنند كه هزينه‌هاي جاري و مصرفي كاهش پيدا كرده تا هزينه‌هاي عمراني و سرمايه‌گذاري افزايش يابد.

وي اظهار داشت: شوراي برنامه‌ريزي استان به خصوص سازمان مديريت و برنامه‌ريزي با تعريف طرح‌هاي ملي، سهم مازندران را در اجراي طرح‌هاي ملي افزايش دهد.

نعمت‌زاده تصريح كرد: طرح‌هاي راه‌وترابري، توسعه‌و تجهيز دانشگاه‌ها، توسعه و تجهيز بندراميرآباد، گردشگري و زهكشي در استان از جمله طرح‌هايي است كه در استان بايد با اعتبارات ملي اجرا شود.

نماينده مردم قائم شهر افزود: ‪ ۳۰‬ميليارد ريال براي طرح‌هايي هم چون سد البرز مركزي، تجهيز و نوسازي كانال‌ها و افزايش اعتبارات تربيت بدني و دانشگاه‌ها در كميسيون تلفيق و در لايحه بودجه پيشنهادي دولت در سال جاري افزوده شد.

وي بيشترين اعتبار تخصيص يافته براي استان مازندران را در بخش تربيت بدني و كشاورزي ذكر كرد.

پيش از اين نيز رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مازندران بودجه عمراني استان را با توجه به وجودبرخي مشكلات در بخش راه و ترابري و عمران شهري بسيار كم ذكر كرده بود.

"داود بنايي" بودجه عمراني مازندران را در سال‌جاري ‪ ۷۵۰‬ميليارد ريال ذكر كرد و گفت: به رغم كاهش بودجه عمراني نسبت به سال گذشته، به دليل تامين اعتبار برخي از طرح‌هاي‌عمراني در سال‌جاري ازمحل بودجه‌ملي، اين مقدار عملا ‪ ۱۵‬درصد بيشتر از سال گذشته است.

وي بودجه عمراني استان را در سال گذشته ‪ ۸۰۰‬ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: در سال گذشته تنها ‪ ۵۵‬درصد بودجه عمراني استان تخصيص داده شد و در سال‌هاي گذشته نيز بودجه عمراني به طور كامل پرداخت نمي‌شد.

بنايي اضافه كرد: ‪ ۱۷۶‬ميليارد ريال از كل اعتبارات عمراني بخش بهداشت، فاضلاب، بهسازي بنادر اميرآباد و بنادر صيادي و شيلات در سال جاري از طريق اعتبارات ملي انجام خواهد شد.(irna)



    ©2013 APG.ir