تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 4 مرداد 1384-0:0

درياي خزر مسافران تابستاني را به خود مي خواند

گزارش خبري از hamshahri


با فرارسيدن فصل تابستان و آغاز تعطيلات بسياري از مردم به شهرهاي شمالي كشور سفر مي كنند ، به همين منظور براي آسودگي خيال مسافران به هنگام استفاده از سواحل از سوي مسئولان تسهيلات و امكاناتي فراهم شده است.
 سال گذشته براي استفاده مسافران از سواحل ۳۵ نقطه در نظر گرفته شده بود كه اين مناطق امسال با شناسايي ۱۰ منطقه ديگر به ۴۵ منطقه افزايش يافته است.
هم چنين طرح سالم سازي سواحل توسط شهرداري به بخش خصوصي واگذار شده و اين بخش نيز امكانات اوليه مانند نصب سرويس هاي بهداشتي ، دوش آب گرم براي حمام كردن ، جداسازي بخش زنان و مردان را براي استفاده مسافران در كنار سواحل فراهم كرده است.
از سوي ديگرتمام سواحل در اختيار بخش هاي نظامي ، دولتي ، اشخاص حقيقي و حقوقي و بخش خصوصي است بنابراين هر بخش جداگانه نسبت به پاكسازي آن اقدام مي كند و هم چنين امسال توسط شركت پيشتازان نيز اقداماتي انجام شده است .
بنابراين گزارش ۳۴۰ كيلومتر ساحل مازندران هم اكنون تنها ۱۷ كيلومتر آن در اختيار مردم است و آزادسازي سواحل در برنامه سوم توسعه در نظر گرفته شده و پيش بيني مي شود در صورت تامين اعتبارات لازم تا پايان برنامه چهارم توسعه به پايان برسد.
هم چنين با هماهنگي نيروي انتظامي ۸۸ منطقه كه استفاده از آن براي گردشگران خطرات جاني در بردارد شناسايي و به عنوان مناطق ممنوعه با تابلوهاي هشداردهنده مشخص شده است و همچنين در مناطق آزاد نيز به منظور نجات مسافران دو مامور نجات غريق مرد و دو زن حضور دارند كه در صورت وقوع مشكل به كمك مسافران مي شتابند.
در سواحل شمالي آلاچيق و اتاقك هايي براي استفاده و استراحت كوتاه مسافران ايجاد شده است.


    ©2013 APG.ir