تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

شنبه 8 مرداد 1384-0:0

زنان قائم شهري،امروز نغمه سرمي دهند

در چهارمين روز از جشنواره موسيقي بانوان، موسيقي محلي قوچان و قائم‌شهر امروز به اجرا در مي‌آيد


طي سه روز از برگزاري هفتمين جشنواره موسيقي بانوان، چهار گروه موسيقي محلي و مقامي مناطق ايران به اجراي برنامه پرداختند. 
در نخستين روز جشنواره همزمان با روز ولادت حضرت زهرا (س)، در تالار وحدت تهران گروه موسيقي كردي «سمن بويان» به خوانندگي الهام كاظمي و سرپرستي باران رضايي با سازهاي دف، عود، سه‌تار، كمانچه و دهل به اجراي قطعات موسيقي محلي مناطق كردستان پرداختند. تنوع ريتميك قطعات انتخاب شده از ويژگي‌هاي اجرا به شمار مي‌آمد.
روز دوم، روز خراساني‌ها و لرستاني‌ها بود. گروه محلي «خنيا» به سرپرستي سپيده رئوفي‌نيا و خوانندگي ليلي زارعي از خرم‌آباد لرستان، نخستين گروهي بود كه عصر پنج‌شنبه با همراهي سازهاي سنتي ايراني و كمانچه لرستاني قطعاتي از موسيقي بومي لرستان شامل قطعات حماسي و آوازهاي كار را اجرا كردند.
گروه «گلشن» نيز از شهرستان كاشمر به همراهي سازهاي دو تار محلي خراساني، كمانچه، دايره و ني به اجراي چند قطعه و ترانه موسيقي محلي و مقامي خراساني پرداختند. «الله مدد»، «سبزه‌پري»، «لالايي»، «سبزه‌باران» و «يار گلم» برخي از اين آثار بود كه معصومه محبي همراه با گروه كر به روي صحنه اجرا كردند.
عصر جمعه و در سومين روز، گروه موسيقي «دان الدوز» از استان تهران قطعاتي از برگزيده موسيقي محلي مناطق ايران را براي اجرا برگزيده بود.
عصر امروز و در چهارمين روز برپايي جشواره موسيقي بانوان، گروه‌هاي موسيقي «روث» از قائم‌شهر و هم چنين گروه «آساك» از قوچان برنامه‌هاي موسيقي محلي مناطق خود را اجرا مي‌كنند.
هفتمين جشواره موسيقي بانوان با حضور شش گروه موسيقي شهرستاني و هفت گروه از استان تهران تا دهم مردادماه جاري در تالار وحدت تهران برپاست. (iana)


    ©2013 APG.ir