تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 11 مرداد 1384-0:0

خاتمي را به عنوان رييس جمهور دوست نداشتم - توکلي

نماينده بهشهري تهراني ها گفت: ضمن اين كه وزير بايد با رييس جمهور هماهنگ باشد، بايد در برابر مجلس نيز پاسخگو باشد، لذا هماهنگي لازم است اما پاسخگويي از آن مهم‌تر است.


دكتر احمد توكلي، رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي،گفت: آقاي خاتمي پرسشگري مردم از حاكمان را كه ثمره‌ي انقلاب اسلامي و امر رايج در سال‌هاي اول انقلاب بود را دوباره زنده ساخت.

وي در پاسخ به پرسشي در خصوص ويژگي‌هايي كه وزرا بايد داشته باشند، افزود: وزرا بايد كلان‌نگر يعني سياستمدار باشند و سياستمدار به كسي مي‌گويند كه موضوعات و مسائل را پروژه‌اي نگاه نمي‌كند، بلكه پروسه‌اي و جمعي نگاه مي‌كند.

توكلي در ادامه تصريح كرد: يك وزير خوب صفات عمومي كه يك رييس جمهور اصولگراي خوب كه قبلا حرف آن را زياد زديم، دارد و در بخش خود حتما متخصص است و ضمن اينكه وزير بايد با رييس جمهور هماهنگ باشد، بايد در برابر مجلس نيز پاسخگو باشد، لذا هماهنگي لازم است اما پاسخگويي از آن مهم‌تر است.

نماينده‌ي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، در پاسخ به اين پرسش كه چگونه مي‌توان شايسته‌سالاري را در انتخاب كابينه رعايت كرد؟ و آقاي احمدي‌نژاد چگونه مي‌تواند شعارهايي كه داشت را در كابينه متجلي كند؟ گفت: انشاء الله منتظريم ببينيم چه اتفاقي مي‌افتد.

احمد توكلي عضو ائتلاف آبادگران امروز در راه روهاي مجلس در پاسخ به اين سوال كه چرا با خاتمي خداحافظي و روبوسي نكرديد؟ گفت: براي بوسيدن وقت هست.
وي در پاسخ به سوال ديگري كه آيا خاتمي را دوست داشتيد؟ گفت: به عنوان رييس جمهوري نه ولي شخصيت ايشان هميشه مورد احترام و دوست داشتني است.(ilna+isna)



    ©2013 APG.ir