تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 12 مرداد 1384-0:0

نيمي از فارغ‌التحصيلان کشاورزي مازندران بيکارند

گزارش خبري از:khorasannews


آن چه در سال هاي اخير باعث افق‌هاي روشن در زمينه کشاورزي شده است ايجاد نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي طبق قانون در سطح کشور مي‌باشد تا مشکلات دانش‌آموختگان اين بخش در قالب يک تشکل فراگير غيردولتي حل شود، اما بيکاري به عنوان يکي از مشکلات اصلي فارغ‌التحصيلان بخش کشاورزي هم چنان ادامه دارد.
رئيس سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي استان مازندران دراين زمينه مي‌گويد نيمي از 2800نفر اعضاي سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي استان مازندران در حال حاضر بيکارند. رمضانعلي اصغري مي‌افزايد 180نفر از اعضاي سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي استان مازندران سال گذشته در طرح‌هاي گندم، ارزيابي خسارت محصولات کشاورزي، مديريت کنترل چراي دام و کارگزاري بيمه محصولات سازمان کشاورزي مشغول به کار شدند. وي هم چنين مهم ترين هدف سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي استان مازندران را در حال حاضر ايجاد هماهنگي متقابل بين فارغ‌التحصيلان و دانش‌آموختگان بخش کشاورزي و منابع طبيعي و کشاورزان بيان کرد.

 معاون آموزشي، فني و پژوهشي سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي کشور در اين رابطه مي‌گويد 160 هزار دانش‌آموخته رشته‌هاي مختلف کشاورزي و منابع طبيعي درکشور وجود دارند که 36 هزار نفر از اين تعداد بيکارند. مرتضي سخن‌سنج با بيان اين که 52 هزار نفر در کشور عضو اين سازمان تخصصي در زمينه کشاورزي و منابع طبيعي هستند، ابراز اميدواري کرد در سال جاري 5 هزار فارغ‌التحصيل بخش کشاورزي به صورت کارورز در طرح‌هاي مختلف جهاد کشاورزي همکاري کنند.

 استاندار مازندران هم در اين زمينه مي‌گويد استان مازندران در بخش‌هاي کشاورزي و منابع طبيعي داراي قابليت و استعداد فراواني است که با بهره‌گيري از توان علمي و دانش تخصصي فارغ‌التحصيلان بخش کشاورزي و منابع طبيعي مي‌توان شاهد شکوفايي اين بخش‌ها در استان مازندران بود.

محمدعلي پنجه فولادگران مي‌افزايد توسعه بخش کشاورزي موجب توسعه پايدار و امنيت غذايي در سطح کشور و استان خواهد شد و براي رسيدن به اين هدف مهم اساسي، دانش‌آموختگان بخش کشاورزي و منابع طبيعي داراي نقش کليدي مي‌باشند که بايد مورد توجه و حمايت بيش از پيش بخصوص در زمينه طرح‌هاي اشتغالزا قرار گيرند.

 عضو کميسيون کشاورزي و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي و عضو شوراي مرکزي سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي استان مازندران هم در اين رابطه مي‌گويد اهميت بخش کشاورزي و منابع طبيعي در کشور بر کسي پوشيده نيست و در اين زمينه فارغ‌التحصيلان بخش کشاورزي جايگاه ويژه‌اي در حل مشکلات اين بخش دارند که با توجه به اجراي طرحهاي خودکفايي در محصولات مختلف زراعي و باغي بکارگيري نيروهاي توانمند و فارغ‌التحصيل در بخش هاي کشاورزي و منابع طبيعي مي‌تواند بسياري از مشکلات موجود را در اين زمينه حل کنند.

جعفرقلي راهب مي‌افزايد تلاش در جهت ارتقاي اخلاق حرفه‌اي در کليه امور کشاورزي، افزايش کمي و کيفي توليدات بخش کشاورزي، ساماندهي اشتغال مهندسان کشاورزي و منابع طبيعي، حمايت از تشکل‌هاي تخصصي صنفي و توليدي بخش‌هاي کشاورزي و منابع طبيعي از ديگر اهداف مهم نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي محسوب مي‌شود که براي اجرائي شدن آنها همه دستگاه هاي تصميم‌ساز و تصميم‌گير و اجرايي بايد فارغ‌التحصيلان و دانش‌آموختگان بخش کشاورزي و منابع طبيعي را در اين راه حمايت کنند.



    ©2013 APG.ir