تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

شنبه 15 مرداد 1384-0:0

محور نور- رامسر نا امن است

گزارش خبري از:khorasannews


نداشتن علائم هشداردهنده راهنمايي و رانندگي، خط‌کشي نشدن جاده پس از تعريض آن و نبود پل هاي روگذر و زيرگذر آمار سوانح و تصادفات را در فصل تابستان و تعطيلات در غرب مازندران افزايش داده است.

 نصب نشدن سرعت‌گير، ارتفاع زياد آسفالت با شانه خاکي و نصب نشدن گاردريل در اطراف جاده‌هاي اين منطقه از ديگر مواردي مي‌باشد که اين جاده را ناامن کرده است. طول محورهاي ارتباطي نور تا رامسر بيش از 120 کيلومتر مي‌باشد و سالانه با 12 ميليون مسافر از پرترددترين جاده‌هاي کشور مي‌باشد که به دليل مشکلات و ايمن نبودن محورهاي ارتباطي غرب مازندران سلامت مردم در خطر مي‌باشد. خسارتهاي مالي و جاني ناشي از تصادفات اتلاف وقت- ترافيک سنگين و همچنين کاهش تعداد گردشگران از جمله پيامدهاي ايمن نبودن اين راه هاي ارتباطي مي‌باشد- سرهنگ عيسي وکيلي رئيس راهنمايي و رانندگي چالوس در اين باره مي‌گويد: بيشترين آمار تصادفات در محور کناره چالوس به رامسر روي مي‌دهد وي علت آن را غيراستاندارد بودن جاده‌هاي غرب مازندران عنوان کرد و ادامه داد: اين امر هر ساله باعث مرگ بسياري از هموطنان ما مي‌شود. وجود پيچ‌هاي تند و خطرناک، داشتن موجهاي متعدد سطح جاده‌ها، نبود علائم هشداردهنده و چراغهاي چشمک‌زن در نقاط حساس جاده در بروز تصادفات اين محور نقش اساسي دارند.

سرهنگ وکيلي کارشناس عالي تصادفات و يکي از افسران ارشد راهنمايي و رانندگي در اين باره ادامه مي‌دهد: جاده‌هاي غرب مازندران از جاده‌هاي گردشگري و پرتردد کشور مي‌باشد که به دليل مشکلات و ايمن نبودن اين محور جان مسافران و هموطنان را به خطر مي‌اندازد. سيد قدير رضايي فرماندار نوشهر، از حادثه‌خيز بودن محورهاي غرب مازندران ابراز نگراني کرد و گفت: در حال حاضر تنها عمليات ساخت و ايمن‌سازي محور رويان- نوشهر در حال انجام است. عطاء‌الله سلسبيلي رئيس اداره راه و ترابري شهرستان نوشهر چالوس در زمينه ايمن‌سازي راه هاي اين منطقه مي‌گويد: در سال جاري براي رفع ناامني محورهاي اين مناطق درخواست اعتبار کرديم ولي تاکنون اعتباري تخصيص نيافته است و در صورت تامين اعتبار، محورهاي غرب مازندران از امنيت کامل برخوردار خواهند شد.



    ©2013 APG.ir