تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 16 مرداد 1384-0:0

انتقاد روحاني از لاريجاني

آغاز به كار علي لاريجاني در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي و انتقاد حسن روحاني.


در حالي كه گفته مي‌شود علي لاريجاني، فعاليت خود را به عنوان دبير شوراي عالي امنيت ملي از هفته جاري آغاز مي‌كند، حسن روحاني، دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي، در گفت‌وگو با يكي از روزنامه‌‌هاي صبح، به انتقاد تلويحي از تغيير مواضع لاريجاني پرداخت.

حسن روحاني، مسئول پرونده هسته‌اي، در گفت‌وگو با ويژه‌نامه هسته‌اي روزنامه «ايران»، در پاسخ به سؤالاتي درباره تغيير موضع برخي منتقدان خود در ميان مقامات كشور گفت: اول آن‌كه وقتي كسي مسئول نيست و كنار گود مي‌نشيند، معمولا لحن انتقادي به خود مي‌گيرد تا كلامش شيرين شود. ديگر آن‌كه اتفاقا بعضي از همان منتقدان ما، كساني بودند كه در تصميم‌گيري‌ها حضور داشتند. به هر حال «ميز مذاكره» با «ميز مصاحبه» تفاوت دارد. ممكن است هنگامي كه پشت ميز مصاحبه مي‌نشينند، از برخي اقدامات و تصميم‌هايي كه خودشان در آن سهيم بودند، انتقاد كنند اما همان‌ها در پشت ميز مذاكره، همين روش‌ها را دنبال مي‌كنند.

روحاني در ادامه مصاحبه و از زبان خبرنگار، انتقادات خود را متوجه علي لاريجاني كرده است. مصاحبه‌كننده از وي درباره منتقداني سؤال مي‌كند كه از دادن تعبير «امتيازات كلان به اروپا در برابر چند آب‌نبات» سؤال مي‌كند و در عين حال از مسئوليت گرفتن آنان در پرونده هسته‌اي خبر مي‌دهد كه روحاني در اين‌باره مي‌گويد: تا اين لحظه، در سطح عالي مسئولان نظام من هيچ انتقادي را نشنيده‌ام. البته تعريف و تمجيد شده است. اگر هم نقدي باشد، طبيعي است. مهم اين است كه مقام معظم رهبري تأكيد كرده‌اند تيم مذاكره همواره خط قرمزها را رعايت كرده است.(baztab)


    ©2013 APG.ir