تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 16 مرداد 1384-0:0

اطلاع رساني در زمان خاتمي از خودسانسوري خارج شد - نماينده آمل

نايب رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس هفتم گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه از جمله اقشار ضعيف و فقير جامعه هستند كه دولت بايد به صورت جدي به آنها توجه كند


عزت‌‏الله يوسفيان ملا انگيزه‌‏هاي تامين مايحتاج مالي وعشق و علاقه را دو امر اساسي براي خبرنگاران دانست كه مي‌‏تواند به افزايش حس خبرنگاري در جامعه مطبوعاتي كشور كمك كند.
وي گفت: گزينه اول اين مبحث به دليل تامين نبودن خبرنگاران به جهت درآمدهاي كنوني اين بخش ميسر نيست اما به واسطه وجود ركن دوم مي‌‏بينم كه جامعه مطبوعاتي ايران شاهد حضور خبرنگاران متعهدي در تمام قسمت‌‏ها است.
يوسفيان، روي كارآمدن دولتي همسو با مجلس را سبب مسدود شدن فضاي رسانه‌‏اي كشور ندانست و افزود: جايگاه اطلاع رساني ايران در زمان رياست جمهوري خاتمي از حالت خودسانسوري كه وجود داشت، خارج شد و به گونه‌‏اي مطلوب در حال پيشروي است كه امكان دارد در دولت جديد براي مدت كوتاهي متوقف شود اما روند بازگشت به عقبي وجود ندارد كه توجه به شعارهاي انتخاباتي احمدي نژاد آن را حتمي‌‏تر مي‌‏كند.
نايب رييس كميسوين قضايي و حقوقي مجلس هفتم، در پايان با اشاره به برخوردهايي كه با برخي از خبرنگاران پس از روي كار آمدن مجلس هفتم صورت گرفت، تصريح كرد: نبايد به حركت‌‏هاي اينگونه دوباره دامن زده شود اما مطمئنا اين حركت‌‏ها مجددا تكرار نخواهد شد.(ilna)


    ©2013 APG.ir