تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 18 مرداد 1384-0:0

جنتي در بابل : ما پرچم دار اسلام هستيم

دبير شوراي نگهبان گفت: دليل هرگونه هجمه داخلي و خارجي به كشور ايران كمبود روحاني جامع الشرايط است.


دبير شوراي نگهبان با اشاره به اين كه دنيا از مقاومت و ايستادگي مردم ايران درحيرت است، گفت: ابر قدرتمندان از اسلام كه پشتوانه ايران است هراس دارند.

آيت الله "احمد جنتي" كه ديشب در ششمين سالگرد ارتحال آيت الله "هادي روحاني" نماينده سابق ولي فقيه در مازندران سخنراني مي‌كرد، اظهارداشت:
علما و روحانيت بايد به عنوان ترويج‌دهندگان ارزشهاي اسلامي تلاش بيشتري داشته باشند.

وي در اين مراسم كه در حوزه علميه صدر بابل برگزار شد، تصريح كرد: اگر امروز قشر عظيمي ازجمعيت دنيا مسلمان هستند، اذان در شرق و غرب دنيا طنين انداز مي‌شود، از پاكدامني زنان صحبت مي شود، اخلاق انساني و خدمت‌گذاري بدون چشم‌داشت انجام مي‌شود همه‌از بركات علما است.

وي خاطر نشان كرد: امروز پس از گذشت ‪ ۱۵‬قرن به رغم تلاش‌هاي بسيار براي محو ارزش هاي ديني، اسلام همچنان زنده و قدرت مند است.

آيت الله جنتي گفت: ما پرچم دار اسلام هستيم و با فرهنگ غني اهل بيت (ع) و قرآن معارف اسلامي را به دنيا معرفي مي‌كنيم.

دبير شوراي نگهبان همچنين به كمبود روحاني و طلبه در كشور اشاره كرد و ادامه داد: دليل هرگونه هجمه داخلي و خارجي به كشور ايران كمبود روحاني جامع الشرايط است.

عضو شوراي نگهبان در ادامه سخنان خود گفت: جريان هجمه‌هاي داخلي و خارجي به‌اسلام و ارزشهاي ديني در هشت سال اخير به علت آزادي بي‌و حد و حسابي بود كه موجب نگراني علما است.

وي گفت: در كتابها، مطبوعات، مجلات، سخنراني ها، دانشگاهها و تريبون‌هاي آزاد به ارزشهاي اسلام و ولي فقيه هجوم آوردند كه در اين شرايط روحانيت براي دفاع از اسلام و خون شهداي انقلاب به قول بعضي‌ها به صورت فله‌اي روزنامه‌ها رابست.

دبير شوراي نگهبان به انتخابات دوره هفتم مجلس و انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: اكنون با حضور نمايندگان صالح و آشنا به‌ارزش هاي اسلام در مجلس هفتم و انتخاب رييس جمهوري، خطرات پايمال شدن ارزش هاي ديني و انقلابي رفع شده است.

جنتي به مسائل مربوط به انرژي هسته‌اي اشاره كرد و يادآور شد: حضور ‪۶۰‬ ميليوني مردم در دو مرحله انتخابات رييس جمهوري قدرت نظام را تثبيت كرده است و در ادامه از غني‌سازي در جهت بهره‌گيري علمي عقب نشيني نخواهيم كرد.

دبير شوراي نگهبان در بخش پاياني سخنراني خود مومن بودن، ساده زيستي، رعايت حق و حقوق، عدالت و خدمتگزاري شبانه‌روزي به مردم را از ويژگي‌هاي بارز آيت الله هادي روحاني برشمرد.

جنتي مازندران را منطقه‌اي با مردماني متدين دانست و خاطرنشان كرد: اين منطقه با داشتن روحانيون و علماي برجسته چهره روشني از دين را دارا است.(irna)



    ©2013 APG.ir