تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 18 مرداد 1384-0:0

نماينده نوشهر : تهديد وبا جدي است

نايب رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس: بيماري وبا يك تهديد جدي است كه با توجه به وضعيت هوا، امكان اپيدمي شدن(همه‌گيري) آن زياد است.


محسني‌بندپي، نايب رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس با بيان مطلب بالا اظهار داشت: بايد هشدار جدي نسبت به كنترل اين بيماري در مرزها و افرادي كه به آن مبتلا شده‌اند صورت گيرد. هم‌چنين آگاهي و هشدار لازم به خانواده‌ها براي پيشگيري از اين بيماري عفوني داده شود.

وي با بيان اين‌كه روز گذشته اعضاي كميسيون با ستاد بيمه‌ي درمان روستاييان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ديدار داشته‌اند، گفت: در حاشيه‌ي اين ديدار بحث‌هاي غيررسمي در مورد اين بيماري و شيوع آن با معاونان وزارت بهداشت، صورت گرفت كه آنها ادعا كردند كه اين بيماري را تحت كنترل قرار داده‌اند.

وي افزود: البته با توجه به اين‌كه اين بيماري از طريق آب‌هاي آلوده، سبزيجات و ميوه‌هاي نشسته امكان انتقال دارد، بنابراين نمي‌توان با اطمينان از كنترل آن صحبت كرد و بايد در اين زمينه دانش و اطلاعات مردم را بالا برده و در جهت كنترل آن دقت شود.

محسني بندپي ابراز داشت: اولين بار اين بيماري در استان قم به دليل اين‌كه زوار و مسافرين در آن جا حضور دارند مشاهده شده است، اما به دليل عفوني بودن اين بيماري در استان‌هاي ديگر نيز شيوع پيدا كرده است.

نماينده‌ي مردم نوشهر و چالوس با ابراز تاسف گفت كه نمي‌توان اين بيماري را در يك استان كه مركزيت دارد كنترل كرد و ممكن است با بي‌توجهي به كل كشور انتقال يابد. (isna)



    ©2013 APG.ir