تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 4

يکشنبه 23 مرداد 1384-0:0

رامسر شهر گردشگاه‌ها و اكوتوريسم ايران

معرفي سايت "رامسر آنلاين".


رامسر غربي‌ترين شهر استان مازندران است كه از شمال به درياي خزر، از جنوب به كوه‌هاي زيباي البرز، ازشرق به شهرستان تنكابن و از غرب به استان گيلان و شهرستان چابكسر منتهي مي‌ شود.

 در سايت http://ramsaronline.com آمده است:

اين شهر داراي يك خصوصيت برجسته است كه آن را از ساير شهرهاي شمال متمايز مي‌كند. فاصله نزديك كوه به دريا در رامسر آن را تبديل به زيباترين شهر در شمال كشور نموده است. به رامسر لقب عروس شمال داده‌اند. گردشگاه‌هاي رامسر به قدري زيادند كه شايد از مجموع تمام گردشگاه‌هاي شهرهاي شمال بيشتر باشند.

شهرستان رامسر به دو قسمت (رامسر مركزي) و (كتالم وسادات شهر)تقسيم مي‌شود. در اين سايت سعي شده است كه نقاط زيباي رامسر را به شما معرفي كنيم. اين نقاط بسيار زيادند و ما به تدريج تمام نقاط زيباي رامسر را به شما معرفي مي‌كنيم و اميدواريم كه مورد توجه شما دوستان و عزيزان قرارگيرد. به مسافران عزيز نيز توصيه مي‌شود كه قبل از مسافرت به رامسر حتما بخش ديدني‌هاي رامسر را مطالعه كنند.

ديدني‌هاي رامسر عبارتند از:

ييلاق گرسباسر

 يكي از زيباترين نقاط رامسر و در واقع يكي از شاهكارهاي خلقت است. هواي آن در فصل تابستان بسيار خنك و گاهي سرد است. دشت‌هاي بسيار زيبا، كوههاي بسيار بلند و چشمه‌هاي بسيار خنك، اين ييلاق را از سايرين متمايز مي‌كند. دزكول نيز در اين ييلاق قرار دارد كه بسيار زيبا و بلند است. از روي اين كوه تمام نقاط رامسر و تنكابن قابل مشاهده‌اند. گردشگاه هاي اين ييلاق، رستم سر، تله بن، راه كنار، مسجد ابجي,دزكول, فولاد چشمه و... مي‌باشندكه هر يك زيبايي خاصي دارند. در مسير رفتن به اين نقطه از جنگل زيباي دالخاني خواهيد گذشت. براي رفتن به اين ييلاق از جاده تنكابن به رامسر وارد جاده هريس شويد وبه طرف كو ه‌هاي سر به فلك كشيده، حدود يك ونيم تا دو ساعت حركت كنيد.

ييلاق لپاسر

بلندترين ييلاق منطقه است. براي رفتن به اين ييلاق بايد به يكي ازييلاق‌هاي مجاور مثل نمكدره يا جواهرده برويد (نمكدره از سايرين به لپاسر نزديكتر است) و سپس پياده يا با اسب به طرف اين ييلاق حركت كنيد. كوههاي لپاسر بسيار بلند هستند و در تابستان نيز روي كوه‌هاي ان برف وجود دارد و كوه سمامس (بلند ترين كوه رامسر با ارتفاع ‌٣٦٠٠ متر) در نزديكي اين ييلاق قرار دارد . يك يخچال طبيعي در اين ييلاق وجود دارد كه اب اين ييلاق، از آن است. اين ييلاق داراي يك اب معدني

(به نام اب سياه) مي‌باشد كه قابل شرب است وبراي بيماري‌هاي كليوي بسيارمفيد است. براي رفتن به اين ييلاق حتما چادر و لباس گرم و تا حد امكان خوراكي به همراه خود ببريد. در ماه شهريور دراين ييلاق برف مي‌بارد.

ييلاق‌هاي اكراسر، جنت رودبار و چاك

اين ييلاقات نيز بسيار زيبا و جذاب هستند و براي رفتن به آن‌ها بايد از جنگل دالخاني عبور كنيد. از جاده هريس تا به اين ييلاقات بايد حدود دو تا سه ساعت در جاده اسفالت حركت كنيد. ييلاق‌هاي جنت رودبار، اكراسر، چاك، چرته، نمكدره، ايزكي، جيررود و... همگي در مجاورت يكديگر قرار دارند كه در اينده به معرفي تك تك آنها خواهيم پرداخت. اين مناطق بسيار زيبا بوده و آب و هواي دلنشيني دارند.

آب‌هاي معدني رامسر

آب‌هاي معدني رامسر به دو گروه آب‌هاي گوگردي و گازدار تقسيم مي‌شوند. آب‌هاي معدني گوگردي براي درمان و تسكين امراض پوستي, عصبي, مفصلي و... مناسب‌اند و قابل شرب نيستند.اما آب‌هاي گازدار، قابل شرب هستند و براي بيماري‌هاي كليوي بسيار مفيد و شفابخش هستند.

 آب‌هاي معدني گوگردي: آب معدني‌هاي اطراف هتل رامسرو د و آب معدني در سادات شهر

آب‌هاي معدني گازدار: آب معدني ييلاق لپاسر(آب سياه) و آب معدني ييلاق جواهرده كه هر دو قابل شرب مي‌باشند.

پلاژهاي رامسر (محل‌هاي شنا)

پلاژ شهر سبز در منطقه ميان هاله واقع است. كف دريا در اين قسمت ماسه‌اي بوده و براي شنا بسيار مناسب است. ضمنا اين نقطه داراي امكانات تفريحي و اقامتي مي‌باشد.

پلاژ توسكا سرا كه اين محل نيزداراي امكاناتي نظير محل شنا پارك شادي و.. مي‌باشد.

پلاژ دريا پشته: دريا پشته در غرب رامسر واقع است و پلاژ اين منطقه نيز براي شنا مناسب است...



    ©2013 APG.ir