تعداد بازدید: 3193

توصیه به دیگران 1

شنبه 6 دی 1393-17:1

فلاح: جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز را گرفتیم

استاندار مازندران: امكان ندارد سرمايه گذاري با برنامه منظم مراجعه كند و مشكلش حل نشود/مازندران جولانگاه ساخت و سازهاي غيرمجاز بود كه اعلام مي كنيم جلوي اينكار را گرفته ايم.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، محمداسماعیل بخشی سورکی: ربيع فلاح جلودار –استاندار مازندران- صبح امروز در جلسه شوراي برنامه ريزي استان مازندران در سالن همايش شماره يك استانداري اظهار داشت: تصمیمات سازنده‌ای در دستگاه اجرایی در راستاي حفظ حقوق بیت‌المال گرفته شده است كه نیازمند کمک دستگاه قضایی هستیم.

وي افزود: امیدواریم رئیس‌جمهور در فرصتی مناسب به استان سفر کند که بتوانیم نیازهای استان را پیگیری کنیم.

مقام عالي دولت تدبير و اميد در مازندران اظهار داشت: در سال 93 با وجود همه کاستی‌ها، سال موفقی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی داشتيم.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر باید شاهد افتتاح تعداد زیادی از پروژه‌ها باشیم، گفت: درباره بودجه سال آینده هم ضریب بودجه استان افزایشی است و اعتبارات سال آینده در همه زمینه‌ها نسبت به اعتبارات سال 93 روند افزایشی دارد.

فلاح جلودار به حوادث سيل سال گذشته اشاره كرد و گفت: بايد تلاش كرد تا دستورالعمل هاي اجرايي به دقت اجرا شود، امسال نيز نبايد از اين داستان غافل بود.

وي به لزوم لايروبي انهار و رودخانه ها و همچنين جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرقانوني اشاره كرد و گفت: در بخش لايروبي، اعتبارات بايد هزينه شود و پرونده هاي ساخت و ساز غير مجاز نيز بايد ارائه شود تا بتوانيم حكم قضايي بگيريم.

استاندار مازندران به محدوديت رديف ها و اعتبارات دولتي اشاره كرد و اظهار داشت: توان اجرايي استان به دليل كمبود اعتبارات محدود است، لذا بايد از ظرفيت بخش خصوصي استفاده كنيم.

وي به تعامل دستگاه هاي اجرايي با بخش خصوصي در راستاي صدور مجوز و همكاري با سرمايه گذاران اشاره كرد و گفت: روند همكاري بايد ادامه يابد تا سرمايه گذاران خوبي كه مراجعه مي كنند ترغيب به سرمايه گذاري شوند.

فلاح از تصويب پروژه گردشگري دريايي با اعتبار چندصد ميلياردي در غرب استان خبر داد و گفت: دو هفته قبل اين طرح تصويب و اكنون مجوزهای مورد نياز نيز صادر شده است.

وي با بيان اينكه يكي از چالش هاي استان سرگرداني سرمايه گذاران از اين اداره به آن اداره بوده است، افزود: در حال حاضر خوشبختانه سرمايه گذاران جذب مي شوند و اين روند با تفكر بر روي چگونگي جذب سرمايه گذاران بخش خصوصي بايد تداوم يابد.

استاندار مازندران به رشد چهار برابري اقتصادي در سال جاري اشاره كرد و گفت: اين رشد در حالي شكل گرفته است كه رشد اقتصادي در سالهاي قبل منفي بوده است.

مقام عالي دولت تدبير و اميد در مازندران با بيان اينكه استان ما يك استان مهم و حساس از نظر آب هاي زير زميني است، افزود: مشكلات پسماند هم يكي از مشكلات اساسي استان است كه نياز است تا بخش خصوصي در اين زمينه وارد عرصه شود.

وي با اشاره به اينكه هر طرحي كه آغاز شود و تعهدي براي دولت ايجاد كند دولت در بودجه سال هاي بعد آن را در نظر خواهد گرفت، افزود: در موضوع پسماند، آب شرب و آب زراعي مي توانيم از كمك و سرمايه گذاري بخش خصوصي استفاده كنيم.

استاندار مازندران ابراز اميدواري كرد: امكان ندارد سرمايه گذاري با برنامه منظم مراجعه كند و مشكلش حل نشود.

فلاح با بيان اينكه جهت گيري ما در راستاي توسعه استان است، افزود: مشكلات چند ده ساله اي در استان وجود دارد كه اميدواريم با هماهنگي و همكاري همديگر اين مشكلات را حل كنيم.

نماينده دولت تدبير و اميد در مازندران ابراز داشت: مازندران جولانگاه ساخت و سازهاي غيرمجاز بود كه اعلام مي كنيم جلوي اينكار را گرفته ايم، البته آن جايي هم كه تخريب شده است بايد منابع طبيعي، زراعي و كشاورزي در آن احيا شود.

استاندار مازندران همچنين به بازديد خود از قطعه چهار آزادراه تهران شمال با حضور معاون وزير راه و ریيس بنياد مستضعفان اشاره كرد و گفت: از ادارات كل منابع طبيعي نوشهر و ساري تشكر مي كنم كه در اين خصوص همكاري كردند، اما بايد حق و حقوق منابع طبيعي در اين زمينه احصا و در اختيار آن ها نيز قرار گيرد.

وي ادامه داد: وقتي اعتبارات لازم براي اجراي اين طرح قطعي شده است مديران و فرمانداران بايد پاي كار باشند و هيچ توجيهي براي تكميل نشدن آن تا قبل از سال 94 وجود نخواهد داشت.

*در جذب منابع كوشا باشيم

علي احساني-معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران– نيز در اين جلسه با بیان این که اعتبارات تخصيصي سال 93 تاكنون 75 درصد است، افزود: البته اعتبارات تخصيصي طرح هاي پيوستي قانون 76 درصد است.

وي با بيان اينكه بايد در جذب منابع كوشا باشيم، افزود: تاكنون 100 درصد اعتبارات تخصيص 9 ماهه توسط استان جذب شده است.

احساني در خصوص اصلاح و بازنگري سند چشم انداز توسعه استان نيز اظهار داشت: با اصلاح و بازنگري طرح سند چشم انداز توسعه سه استان شمالي يعني گلستان، مازندران و گيلان موافقت شده است و در اين راستا جلساتي نيز برگزار و توافقي صورت گرفته است.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران با بيان اينكه رويكرد و سياست دولت در راستاي ثبات اقتصادي بوده است، افزود: به همين دليل تصويب پروژه جديد كمتر و اتمام پروژه هاي نيمه تمام در اولويت كاري دولت است.

وي با اشاره به اينكه در بودجه سال آينده اعتبارات هزينه اي استان ها 21.4 درصد رشد داشته است گفت: استان مازندران شش درصد اعتبارات هزينه اي را به خود اختصاص داده است كه در رتبه چهارم كشور است.

احساني ابراز داشت: اعتبارات تملك دارايي و سرمايه اي كشور 26.5 درصد رشد داشته است كه درصد سهم بري استان نيز4.43 درصد است.

وي با بيان اينكه اعتبارات ملي نيز در حدود 40.1 درصد رشد داشته است افزود: اين رقم از 2.5 درصد سال 92 به رقمي بالاي 4 درصد در سال 94 رسيده است.

وي همچنين به قرارگيري محور جويبار-كياكلا در رديف اعتبارات ملي خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازي نيز شش هزار ميليارد ريال براي تامين قير راه هاي روستايي فاقد آسفالت هزينه خواهد كرد.

در ادامه جلسه مديرعامل آب منطقه اي مازندران به تشريح سند چشم انداز آب مازندران در چشم انداز 1420 و 1440 پرداخت و گفت: در سال 1420 در مجموع 536 ميليون مترمكعب آب مورد نياز است كه از اين مقدار 390 ميليون مترمكعب در بخش شهري،140 ميليون مترمكعب در بخش روستايي،106 ميليون مترمكعب در بخش صنعتي مورد نياز است.

وي ادامه داد: در سند چشم انداز 1440 هم 703 ميليون مترمكعب آب مورد نياز است كه از اين مقدار 379 ميليون مترمكعب براي آب شهري، 174 ميليون مترمكعب براي آب روستايي و 150 ميليون مترمكعب براي صنعت مورد نياز خواهد بود.

 


  • دوشنبه 15 دی 1393-18:50

    ما که برای جلوگیری و برگشت زمین خواری شهرک یثرب قائم شهر هر چه داد زدیم عملی ندیدیم.

    • دوشنبه 8 دی 1393-7:46

      فلاح از تصويب پروژه گردشگري دريايي با اعتبار چندصد ميلياردي در غرب استان خبر داد!!!؟؟؟
      وقتي ميگيم تمام اعتبارات به غرب استان رفته باز....همينه كه استاندارومعاونين ومديران استان از غرب استانند!!؟ وليكن ساري وشهرهاي مركزي استان با دارابودن منابع عظيم گردشگري از اعتبارات درخوروشايسته بي بهره اندچرا؟

      • يکشنبه 7 دی 1393-10:56

        با اين كه استانداري مازندران به شهرداري بابل دستور داده از ساخت وساز غير قانوني در پارك نوشيرواني بابل خودداري كند با كمال تاسف شهردار بابل همچنان به كار خودش ادامه مي دهد

        • يکشنبه 7 دی 1393-8:13

          بشنو باور مکن

          • يکشنبه 7 دی 1393-1:1

            وقتی از آدم های غیر وارد و احساسی برای نوشتن سند چشم انداز استفاده می شود، با تغییر شرایط سیاسی و وضعیت اجتماعی و اقتصادی به طور مرتب نیاز به بازنگری سند چشم انداز می شود. مگر می شود سند چشم انداز سه استان را سلیقه ای نوشت و پس از آقای احسانی هم کس دیگری بیاید و بگوید ما مجوز اصلاح سند چشم انداز استان را از مراجع ذیصلاح قانونی گرفته ایم. آن عقل کلی که به طور مرتب تغییرات در سند چشم انداز را تجویز می کند کیست؟


            ©2013 APG.ir