تعداد بازدید: 3320

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 7 دی 1393-21:28

18 دی ماه:

اعزام گروه بازرسان وزرات كشور برای بررسي وضعيت حقوق شهروندي

مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري مازندران: طي تدابير صورت پذيرفته بين سران سه قوه و صدا و سيما در خصوص حقوق شهروندي، مسئوليت اين امر بر عهده استانداران نهاده شده است


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: علي شادمان-مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري مازندران-در جلسه عصر امروز ستاد صيانت از حقوق شهروندي و حفظ عفاف وحجاب كه در سالن شماره يك استانداري مازندران برگزار شد، اظهار داشت: اين جلسات در چارچوب مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار مي شود.

وي با اشاره به ابلاغ مفاد مصوبات و راهكارهاي گسترش عفاف و حجاب به فرمانداران افزود: وظايف كليه دستگاه هاي از جمله فرمانداران به عنوان ناظر حاكميت در شهرستان ها مشخص شده است.

شادمان به ارزيابي دستگاه ها در خصوص حقوق شهروندي در سال قبل اشاره كرد و گفت: طي تدابير صورت پذيرفته بين سران سه قوه و صدا و سيما در خصوص حقوق شهروندي، مسئوليت اين امر بر عهده استانداران نهاده شده است.

وي از عزيمت گروه بازرسان وزرات كشور در خصوص بررسي وضعيت حقوق شهروندي از 18 دی ماه به دستگاه هاي اجرايي و فرمانداري ها خبر داد و گفت: لازم است كه دستگاه ها در اين خصوص آمادگي لازم را داشته باشند.

*هدف ما از بازرسي به چالش كشيدن همكاران نيست

مرضیه عبوري-سرپرست گروه بازرسي استانداري مازندران-نيز در اين جلسه با بيان اينكه در سال 93 چالش هايي در روند بازرسي بود افزود:انتظارات ما بيش از نتيجه گرفته شده بود، اما در مجموع آيتم هايي به عنوان رتبه بندي و امتياز بندي در نظر گرفته شده كه بنده و همكاران من دخل و تصرفي در آن داشتيم.

وي با اشاره به مشكل نداشتن ابلاغ فرماندران از سوي مقام ذي صلاح در اين خصوص، گفت:هدف ما از بازرسي به چالش كشيدن همكاران نيست بلكه بحث ارتقاي حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي مد نظر است.

عبوري با بيان اينكه موضوع عفاف و حجاب تنها به زنان تعلق ندارد، افزود: زيبندگي عفاف و حجاب هم براي مردان و هم براي زنان است و خداوند اين امر را منفك نكرده است.

*حقوق شهروندي جدا از مسايل عمومي نیست

در ادامه اين جلسه فرماندار نور، بابل و بهشهر به ارائه گزارش پرداختند و پس از آن عيسي قاسمي طوسي-فرماندار گلوگاه- با بيان اينكه بنده حقوق شهروندي را جدا از مسايل عمومي نمي شناسم، افزود: حقوق شهروندي ابعاد مختلفي دارد كه لازم است در ابتدا آن ها را بشناسيم.

وي ادامه داد: انتظار مي رود توجيه مديران در حوزه حقوق شهروندي صورت پذيرد كه بدانيم چه مسايلي در اين حوزه جزو حقوق شهروندي محسوب مي شود.

فرماندار گلوگاه به موضوع ارسال پيامك هاي تبليغاتي اشاره كرد و گفت: بنده با ارسال رمز خواهان عدم دريافت پيامك هاي تبليغاتي شدم اما بعد از 24 ساعت دوباره برايم ارسال شد، يعني حقوق شهروندي در اين مصاديق رعايت نمي شود.

وي گفت: بايد از تمام ظرفيت ها براي تنوير افكار عمومي در خصوص حقوق شهروندي استفاده شود تا مردم به حق و حقوق خود آشنا شوند و سپس درخواست هاي خود را مطرح كنند.

*دليل ماندگاري نظام اسلامي حركت به سوي تعالي و ارزش هاي والاي انساني است

عليرضا يونسي-معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي– استانداري مازندران نيز در اين جلسه با بيان اينكه هر چه عقل تكميل مي شد، گرايش انسان ها به سمت جامعه نمونه حركت مي كرد گفت: جامعه نمونه بايد شهر خدا نام بگيرد و از همه ابعاد تعالي بشر برخوردار باشد.

وي گفت: معرفت شناسان اين جامعه نمونه را آرمان شهر، شهر صالحان و پاكان و ما نيز در ادبيات ديني آن را مدينه النبي يا مدينه فاضله نامگذاري مي كنيم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران با بيان اينكه همه اديان الهي گواه بر اين هستند كه روزي منجي مطلق خواهد آمد و جهان را سرشار از علم و آگاهي و فضيلت خواهد كرد، افزود: در واقع همه اديان الهي به دنبال جامعه با فضيلت هستند، چرا كه انديشه رشد، تعالي و هدايت به سمت ارزش هاي الهي در انسان ها وجود دارد.

وي ادامه داد: ما در معرفت ديني به دنبال اين هستيم كه جامعه به سمت خير و كمال حركت كند به همين علت انقلاب اسلامي ايران شكل گرفت در حالي كه اكثر شعارهاي ملت ما فرهنگي بود.

اين مسئول دليل ماندگاري نظام اسلامي را حركت به سوي تعالي و ارزش هاي والاي انساني دانست و ابراز داشت: به همين دليل انقلاب ايران پشتيبان و مامن احرار عالم است.

يونسي گفت: صيانت از حقوق شهروندي و پاسداشت عفاف و حجاب بخشي از ارزش هاي مطرح شده به وسيله انقلابيون اسلامي است.

وي با بيان اينكه ما متولي امور مردم هستيم، گفت: بايد منزلت و شان مردم حفظ شود و وظيفه ما است كه از حقوق مردم دفاع كنيم.

يونسي ادامه داد: دستورالعمل هاي حقوق شهروندي دقيق و به خوبي ابلاغ و تشريح شده است كه نياز است موضوعات مورد بررسي مجدد قرار گيرد.

وي گفت: در حوزه عفاف و حجاب كارهاي مضاعفي انجام شده است البته اين به معناي نبود ايراد و اشكال نيست و بايد نقايص از طريق بازرسي آشكار و پنهان مرتفع شود.

يونسي با بيان اينكه عفاف خلعت پاكي و طهارت جامعه است، افزود: اگر بتوان سيستمي طراحي كرد كه شهروندان مشكلات خود را در اين حوزه به دست اندركاران امر منتقل كنند، مي توان بخش مهمي از مشكلات را حل كرد.

وي با بيان اينكه شوراي فرهنگ عمومي در شهرستان ها و در استان نيز به اين امر بپردازند گفت: معيار كيفي بايد به معيارهاي كمي تبديل شود كه اگر اينگونه شود كار به درستي انجام خواهد شد.

 


  • دوشنبه 15 دی 1393-18:45

    وقتی فرماندار حقوق شهروندی خودش زیر سوال می ره آیا برطرف کرد که امیدوار باشیم حقوق شهروندی مردم را احیا و حفظ می کنند؟

    • دوشنبه 8 دی 1393-9:9

      بخشی واقعا گزارش های خوبی می نویسه





      • دوشنبه 8 دی 1393-8:35

        مازندنومه فکر می کنم جلسه 18 دی ماه است
        مدیران استان در حوزه حقوق شهروندی حرفی برای گفتن نداشتند و تنها ایتم ای را از روی برگه ها می خواندند .کاش می گفتند چه کاری دقیقا صورت گرفته .چه تعداد افراد را پوشش داده و چه بازخوردی داشته !


        ©2013 APG.ir