تعداد بازدید: 4050

توصیه به دیگران 6

پنجشنبه 18 دی 1393-12:9

سایه احمدی نژاد بر سر انتصابات استانی!

عزل و نصب ها در استان مازندران دست هرکسی است، غیر از آنی که باید در دستش باشد! نمونه تازه آن نیز انتصاب مدیرکل دولت قبلی به سمت فرمانداری یکی از شهرهای ساحلی است/ دوستان! یک سال و نیم پیش رییس جمهوری تغییر یافته و حسن روحانی آمده است!


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر: چون «کوروش»، «گروزوس» -پادشاه لودیا(لیدی)- را مطیع ساخت، «ایونی» ها -ساکنان آسیای صغیر که از هر نظر به یونانی ها شبیه بودند- و یونانی های متعهد با گروزوس، سفیرانی نزد کوروش به «سارد» فرستاند و تقاضا کردند که هم دستان او شوند.

کوروش با نهایت دقت به خواسته آنان گوش داد و با حکایتی به ایشان پاسخ داد: «روزی نی زنی از کنار دریا می گذشت. چشمش به ماهی ها افتاد. شروع به نی زدن کرد، به خیال این که ماهی ها به هوای نی، پیش او به خشکی آیند. وقتی که فهمید امید او بی ثمر است، توری برگرفت و مقدار زیادی ماهی به چنگ آورد و به ساحل برد.

 ماهیان شروع به جستن و رقصیدن کردند، ولی نی زن گفت: اکنون دیگر رقص تان سودی ندارد، زیرا وقتی که من برای تان نی می زدم نخواسته بودید برقصید!»

    کوروش این پاسخ را به آن جماعت شکست خورده داد که اینک چون پیروزی را در دستان کوروش می دیدند، ادعای فرمانبرداری می کردند!

ما از تاریخ درس نمی گیریم و بسان طفلانی هستیم که از مکتب تاریخ گریزانیم. حکایت کوروش بزرگ، مشتی بود نمونه خروار و تلنگری که برای چندمین مرتبه به دولتمردان کنونی گوشزد کنیم: «دوستان! شکست خورده های انتخابات گذشته را که اعتقاد و باوری به تفکرات و شعارهای حسن روحانی ندارند، در سمت های مهم و حساس به کارگیری نکنید.»

دولت یازدهم 17 ماه است که برسرکار قرار گرفته، ولی حداقل در انتصابات، صورت های قدیم در مناسبات جدید بازتولید می شوند؛ مثلا" فرماندار دولت قبل، مدیرکل دولت کنونی می شود و مدیرکل دولت قبل فرماندار دولت کنونی و الخ.

حداقل در مازندران انگار سایه محمود احمدی نژاد هم چنان بر سر انتصاب ها قرار دارد و اصل بر آن است که مدیران بعضا" ضعیف دولت گذشته یا بمانند، یا با افتخار به سمتی دیگر کوچ کنند! حالا در این میانه گاهی حساب از دست می رود و برخی نیروهای متمایل به دولت کنونی البته نه از سر و ابتدای طیف، بلکه عموما" از ته و انتهای طیف منسوب به دولت یازدهم، بر سرکار قرار می گیرند. آن هم شاید برای خالی نبودن عریضه و نه برای پاسخ گویی به تاریخ یا هم سویی با افکار عمومی!

بدیهی است شخصی که با روش ها و مناسبات دولت قبلی درگیر بوده، به دولت گذشته سمپاتی داشته و دارد و باور قلبی به سیستم تازه ندارد -هرچند فردی متعهد و سالم باشد- نمی تواند در راستای مطالبات هواداران دولت کنونی و شعارها و وعده های این رییس جمهوری حرکت کند. او زمانی نسبت به این دولت موضع داشت، حال چگونه مدیر همین سیستم می شود؟

داستان انتصابات پرشائبه را در استان مان بارها مرور کردیم. عزل و نصب ها در استان مازندران دست هرکسی است، غیر از آنی که باید در دستش باشد! نمونه تازه آن نیز انتصاب مدیرکل دولت قبلی به سمت فرمانداری یکی از شهرهای ساحلی است. و پیش از آن برعکس، انتصاب یک فرماندار احمدی نژادی به سمت مدیرکلی!

جابه جایی اخیر که منشا آن را باید در جایی غیر از سیستم دولت دانست، با انتقاد و اعتراض پیدا و پنهان هواداران دولت در منطقه مواجه شده است. به پیامک یکی از فعالان سیاسی اصلاح طلب که برای یکی از مدیران ارشد استان در رابطه با همین انتصاب ارسال شده، توجه کنید:

«برادر و سرور ارجمندم:
لطفا پرهیز بفرمائید از تحمیل شری که آثار و آفات آن دراستان و حوزۀ انتخابیه ... ازاحمدی نژاد در دنیا و ایران کمتر نیست، چرا با اعتبار و آبروی خود و آقای روحانی و دولت اعتدال و فرهیختگان و نخبگان و رأی دهندگان بازی می کنید! شما را برحذر می دارم از تحمیل سرخوردگی و شرمندگی برشهروندان و حامیان روحانی و خودتان وادادگی و انفعال ... که خود را مالک استان می داند نه مدیر دولت روحانی؛ شما را در مهلکه ی بازی های اقمار احمدی نژاد هلاک نکند، قطعا از طرق شبکه ها و رسانه ها موضع گیری خواهیم کرد....».

آن چه در پیامک جلب توجه می کند،  دو نکته است: 1- انتصاباتی که آبروی دولت روحانی را می برد. 2- انتصاباتی که باعث سرخوردگی و یاس حامیان دولت می شود.

اما دیروز در راهروهای استانداری مازندران نیز اتفاق دیگری در همین راستا روی داد. آن جا که یکی از مشاوران استاندار مازندران(که از کارکنان همان اداره کل بود و بارها مورد غضب مديركل سابق و مجموعه تحت مديريت او قرار گرفته بود) با فرماندار جدید و حکم گرفته این شهر ساحلی به مشاجره لفظی پرداخت.

این جدال لفظی با فریادهای مشاور جوان استاندار در خصوص عملکرد سیاسی مدیرکل سابق و فرماندار کنونی، در زمان تصدی اش در دولت قبلی  همراه شد. او با مورد خطاب قرار دادن فرماندار جدید گفت: «دلیل پذیرش نمایندگی دولتی که به آن اعتقادی ندارید، چیست؟ شما مگر از مسیر ... پیشین به انتصاب مدير كلي نرسیدید؟ مگر برخورد شما با نیروهای سیاسی غیر همراه با شما، از اذهان فراموش شدني است؟ مگر شما دستور نصب تصاویر رییس جمهور محبوب خود را به مجموعه تحت امر ندادید؟...»

آقای مشاور که صدایش بلند بود از این فرماندار تازه حکم گرفته می خواست دیدگاه های دولت و جریان اعتدال را در خصوص اجرای قانون اساسی، حقوق شهروندی، حقوق زنان، مذاکرات هسته ای، مشارکت جامعه دانشگاهی و موازین دیگر تشریح کند که البته مشاجره با وساطت اطرافیان خاتمه یافت.

اوریانا فالاچی -روزنامه نگار برجسته ایتالیایی- از وینستون چرچیل سئوال می کند: «آقای نخست وزیر! شما چرا برای ایجاد یک دولت استعماری و دست نشانده به آن سوی اقیانوس هند می روید و دولت هند شرقی را به وجود می آورید، اما نمی توانید این کار را در بیخ گوش تان، یعنی در کشور ایرلند که سال هاست با شما در جنگ و ستیز است، انجام دهید؟»

وینستون چرچیل بعد از اندکی تامل پاسخ می دهد: «برای انجام این کار به دو ابزار مهم احتیاج داریم، که آن دو ابزار را در ایرلند در اختیار نداریم.»

روزنامه نگار می پرسد: «آن دو ابزار چیست؟»

چرچیل پاسخ می دهد: «اکثریت نادان و اقلیت خائن.»

اکنون اما رسانه ها بیدارند و مردم نیز آگاه شده اند. ما نه اکثریت نادان داریم و نه اقلیت خائن. هرکس که چنین فرض کند، فرض او باطل است. مردم حساب کار دست شان است و وقایع را هوشیارانه رصد می کنند.

بنابراین فقط یک نکته می ماند که به قول بیدل دهلوی: «از بلای عافیت هم آن قدر ایمن مباش / آب گوهر طعمه خاک است از آرام ها»

بدانیم و بفهمیم چه می کنیم که فردا دیر است و از بلای عافیت ایمن نخواهیم ماند.

گابریل گارسیا مارکز می گوید: «به چیزی که گذشت غم مخور و به آنچه پس از آن می آید لبخند بزن.»

گذشته ها، گذشته و غم و حسرت آن چه رفته را نمی خوریم. پس منتظر می مانیم تا به آینده لبخند بزنیم. ببینیم و تعریف کنیم که دولت مردان چه می کنند؟! آیا در باز بر همین پاشنه خواهد چرخید و هم چنان لازم است تذکر دهیم که: دوستان! یک سال و نیم پیش رییس جمهوری تغییر یافته و حسن روحانی آمده است!


  • دوشنبه 22 دی 1393-9:48

    اقای استاندار کار شما در تاریخ کهن ما ضرب المثل های زیادی دارد که خود شما اگاه تری به این ضرب المثل ها برادر من روی اعصاب ما نرو یا برکنار نکن که ما بگوییم قدرت برکناری نداشتیم اگر هم بر کنار می کنی برادر پست نده که به بگویند دیدین بی عرضه هستین

    • يکشنبه 21 دی 1393-21:36

      وقتی فرمانداران منسوب اعتقادی به دکتر روحانی وبرنامه هایش نداشته باشند انتظاری بیش از این نیست که در شهری ودرجلسه ای که استاندار درآن حضور دارد اخلال شود ویا در شهر محل تولد استاندار یک جمع کوچک نتواند یک همایش سیاسی در حمایت از دولت برگزار نماید وبا درمرکز استان مجوز صادره برای برگزاری یک همایش بی هیچ دلیلی لغوودرسالگرد شانزده آدزمدیران سیاسی مهر سکوت برلب زنندودرمقابل مخالفان دولت در دانشگاهها ومساجد و ...جولان دهند وهرآنچه را که می خواهند علیه دولت وبرنامه هایش به خورد خلق الله بدهند. بنا براین در چنین شرایطی از همین حالا باید شکست دولت دکتر روحانی را در انتخابات آتی در مازندرانبه نظاره نشست وبه مخالفان دولت تدبیر امید گفت که زیاد به آب وآتش نزنید ازهمین الان پیروزید چرا که به نام اعتدال هرروز کامتان شیرین می شود.



      • يکشنبه 21 دی 1393-11:8

        برادر خود آقای روحانی عضو رسمی جامعه روحانیت است ....و... شما دنبال چی هستی؟ وزیر کشورش اصولگرای اصیل است شمادنبال چی هستی؟ وزیر دادگستری أش وزیر کشور احمدی نژا د بود ، شما دنبال چی هستی؟ وزیر فرهنگش معاون سیاسی وزیر کشور دوره احمدی نژاد و بعد هم سفیر دولت وی بود، شما دنبال چی هستی؟ رئیس اداره کتاب ارشاد آقای شجاعی صائین مدیر زمان احمدی نژادبود و....... شما دنبال چی هستی؟ شما دنبال چی هستی

        • يکشنبه 21 دی 1393-8:58

          سلام خدمت شما خبرنگار محترم که خیلی با عصبانیت جواب مرا دادی و خیلی خوشوقت شدم هم که با این عصبانیت نامه مرا چاپ کردی من دیروز دخترم مدرسه امتحان داشت و نتوانست این نامه را که الان که مینویسه دیروز بنویسه اینه که ببخشین که دیر شد . خواهشمندم ادمای ولائی را توهین نکنین و نگین مثل شما ولائی یا نگین حرفایت خنده داره و عقلت ناقصه و از این توهینا . من توی نامه قبلی که گفته بودم نظر هرکس که باشه محترمه و نامه مازند نومه هم محترمه و فحش بهم دیگر ندیم ولی حالا شما بمن توهین کردین باشه بالای سرم من ولائی واقعی هستم و صبرم زیاده . ببین خبرنگار محترم هیچ عیبی که نداره شما از کی تعر یف کردی یک زمان من دروغ نگفتم ان نامه که شما از مشائی تعریف کردی جداگانه بود و خودت نوشتی نه اینکه از قول طاهائی تازه فرق نمیکنه که چونکه ما قطب زاده هم داشتیم ایتاله شریعتمداری هم داشتیم بنی صدر هم داشتیم من میگم بدی و خوبی را بنویسین کاری به اشخاص که مال کدام دولتن نداشته باشین . این یک اما فرمایش کردی که ازادی دارین و قانون اساسی گفته میتوانین هرچی بنویسین خاب من میگم شما که سواد روزنامه ای دارین باید از من بیشتر که بدانین یعنی یک خورده ملاحظه داشته باشین دیگر . یکی دیگر اینه که فصل الخطاب تا وقتی که نایب امازمان ولی امر ما هستش انوقت که میتوانه حکم حکومتی بده و قانون را رد بکنه پس چیه پس قانون بعد از مقام ولایت فصل الخطاب هستش . حالا هرچی شما بگین بالای سر من میگم که رئیس جمهور اعتدال که بهتر میدانه تا رهبر معظم و نورچشم این امت دستور نده رفراندوم نمیکنن پس چه معنی داره که این حرفا را برای روزنامه ها میزنه و مارا دشمن شاد میکنن . اول با مقام ولایت مشورت کن بعد حرف بزن چون اینجوری یک عده این وری و یک عده ان وری میشن و بهم دیگه حمله میکنن و خاب چی میشه هیچی مردم تشویش پیدا میکنن و امریکا و انگلیس و روس و چین چی میشن خوشحال میشن اره من فدای شما لطفا تشویش درست نکنین و اینقدر هم به ولائیا توهین نکنین شما میگی که با اون چن تا از قبل دوست بودین و حالا دوست هستین و چی و چی خاب باشین ولی شا خبرنگار که هستین دیگه دوستی نکنین یعنی نمیگم دشمن باشین میگم ملاحظه همه را بی زحمت داشته باشین خدا پدر مادر همه را بیامرزه و خواهش دارم این نامه را چاپ کنین

          • خبرنگار مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 3 2
            يکشنبه 21 دی 1393-13:11

            پاسخي بر افاضات شما ندارم.بهتر است زحمت دخترتان را هم برای تایپ زیاد نکنید. چیزخاصی در چنته ندارید که بیان کنید جز یک سری واژه های کلیشه ای و شعاری. بی خبال برادر. دوباره عرض می کنم كه به جاي بيشتر حرف زدن سعي كن بيشتر مطالعه كني. والسلام

          • يکشنبه 21 دی 1393-8:23

            ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
            ...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..............
            .درود بر جناب استاد صادقی.
            جان عزیزتان صدای ما را به گوش مسیولین برسانید!!!!!!!!.

            • حسین کیاسریپاسخ به این دیدگاه 4 0
              يکشنبه 21 دی 1393-0:13

              هموطن مازنی یاخیلی سادهای ویا خودت را به سادگی زده ای تمام اصطلاحات: اصلاح گرا " اصول گرا تدبیر و امیدو............یک بازی بچه گانه بیش نیست .هرکسی چند صباحی روی کار می آید و باالفاظ بازی می کند و می رود . آنکه باقی می ماند من و توهستیم ..صحنه پیوسته به جاست اینقدر برعلیه این و برله آن سینه را چاک مده.....

              • سعید جعفری امیریپاسخ به این دیدگاه 3 3
                شنبه 20 دی 1393-23:58

                این دیدگاههای تعصب آمیز افراطی که هر رئیس دولت جدید تمام هم غمش تعویض کلیه نیروهای دولت قبلی از آبدارچی و نظافت چی تا مدیرکل و وزیر باشد نتیجه اش فراموش کردن مشکلات حیاتی مردم وچهاروقت دولت را به تعویض ها و تغییر هاگذراندن است مگر یادمان رفته که تعویضهای سفارشی و حزبی دولت خاتمی آنچنان فاجعه ای انجامید که دراواخر حکومت اصلاحات گونه وی به قحط الرجال والتماس از افراد برای قبول مسئولیت انجامید . خود آزموده را آزمودنخطاست درکدام کشور عقب مانده ای این چنین فله ای و نسنجیده نیروهای باتجربه جامعهء خودرا خانه نشین می کند . آیااین نداهای شوم استعمارگران نیست که از حلقوم منفعت پرست یک هموطن خارج می شود؟؟؟؟؟

                • مهدی ذبیحی-آملپاسخ به این دیدگاه 7 4
                  يکشنبه 21 دی 1393-0:27

                  دوست عزیز. شما چطور عزل و نصبهای محدود و عادی دوره روحانی و خاتمی رو دیدی و انتصابات رفیق سالارانه و فامیلی 8 سال گذشته رو در دوران محمود ندیدی؟ این 8 سال خارج کشور تشریف داشتید؟ نکند خود شما جزو گماشتگان دوره محمود هستید و الان سرتان بی کلاه مانده؟! 4 تا تغییر درست و اصولی دولت خاتمی و روحانی را برنمی تابید و آن وقت تغییرات اتوبوسی و یک شبه دولت مهرورز را جاخالی می دهید؟ در همین استان ما در عرض یک هفته 3 فرماندار عوض شدند. آن هم در حالت عادی و وسطای عمر دولت دهم!!نیروی عادی ستاد محمود شد مدیرکل! کارمند عادی شد بخشدار و گند زد به همه چیز. الان هم ما اعتراض داریم که نیروهای منتسب به محمود با آن سابقه منفی نباید سر کار بیایند. وگرنه راه برای انتخاب مدیران دولت خاتمی باز است. چرا استاندار از بین نیروهای محمود یارگیری می کند و از بین نیروهای خاتمی نمی کند؟ حرف و اعتراض ما این است. در ضمن غیر از چند نفر اقلیت دیگر کسی از دولت محمود دفاع نمی کند. حرفهای امام جمعه مشهد رو نخوندی که گفت احمدی نژاد مرد؟!

                  • سعید جعفری امیریپاسخ به این دیدگاه 1 0
                    دوشنبه 22 دی 1393-0:16

                    کسی سنگ دولتی خاص را به سینه نمی زند اگر دولت دهم کارهایی احمقانه انجام داد دلیلی ندارد دولتهای دیگر همین شیوه های احمقانه و خانمان برانداز را ادامه دهند .اگر آن فرد مرد دیگران هم خواهند مرد این شتری است که در خانه همه خواهد خوابید مرگ فقط برای همسایه نیست . زباله دان تاریخ برای همه خطاکاران است....

                • ازاداندیشپاسخ به این دیدگاه 5 4
                  شنبه 20 دی 1393-22:15

                  صادقی متشکریم

                  • ازاداندیشپاسخ به این دیدگاه 3 4
                    شنبه 20 دی 1393-22:14

                    کزیده سخنرانی روحانی درانتخابات 1392مردم شما رانمیخواهند.این بودشعارشما حالا چه جوابی برای این مردم دارید که به شما اعتماد کردند سایه احمدی نزاد برسر انتصابات استان مازندران واقعا ریشه اصلی ان در کجاست مسیر شما را انحراف کردن دست دوستی وچراغ سبز به دوکروه نشان دادن یک به دور ودسته احمدی نزاد ومشای ودوم به نماینده های فعلی شمال ما را افشا نکنید دست ما را چه قبل وچه حال باز نکنید. ماهم انتصابات راحتی به زیان دولت دکترروحانی باشد.انجام می دهیم اما حاضر نیستیم فرزنداین بزرکوار درحال تجارت هستن لطمه بخورن یا خدای نکرده داستان جنکل و.جنکل خواری......غیر حاشا کردد همدیکر را نان قرض می دهند تا یایان دولت روحانی اما من به شخص ربیع فلاح جلودار مشکوک هستم چرا تمام نیروی احمدی نزادی ورفقا وفامیلان رحیم مشایی درمازندران انتصاب میشوند همه رطوب خورده اند رطب خوردها نمی توانندمنع رطب کنندبهتره نیروی سرباز کمنام امام زمان عج کزارش رابه دفترریاست جمهوری بفرستد تا تکلیف استان مازندران مشخص کردد.یاشخص ریاست جمهوری یک کروه جهت تحقیق تا مشخص شود....مسول سایت تراقران این کامنت رابزار

                    • شنبه 20 دی 1393-21:28

                      چه خبره انده سرو صدا کندی و گردوخاک ره دنبدایی آقای صادقی

                      • شنبه 20 دی 1393-15:34

                        آقای استاندار آیا واقعا در اردوگاه دولت تدبیر. ..یک پیدا نميشد تا فرماندار بابلسر شود .؟

                        • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 5 0
                          شنبه 20 دی 1393-8:52

                          شمارابه خدایکی بیادرئیس مرکزبهداشت ... راکه ازسال1385.......کرده برداره جونمونو به لب رسونده.

                          • شنبه 20 دی 1393-8:30

                            او زمانی نسبت به این دولت موضع داشت، حال چگونه مدیر همین سیستم می شود؟
                            چگونه به دولتي موضع داشت كه تشكيل نشده بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                            • بیسواد عامیپاسخ به این دیدگاه 21 3
                              شنبه 20 دی 1393-9:42

                              برادر طرفدار! این مدیرکل روزی که روحانی انتخاب شد که نرفت! ماهها در این دولت مدیرکل بود، بعد رفت. این چند ماه رو نمی بینی؟! تازه موضع سیاسی ربطی به آمدن و رفتن دولت ندارد. باور ذهنی است. ایشان اصولگرا هستند و مخالف گرایش اصلاح طلب و اعتدال. حالا هر وقت. چه قبل و چه بعد از آمدن دولت. تازه بخاطر همین گرایش برکنار شدند.سرتان را مثل کبک زیر برف نکنید جناب

                            • شنبه 20 دی 1393-8:6

                              درود بر اقاي صادقي اهداف مقاله تان كه تلنگري بر استاندار محترم و مسئولين دولت تدبير و اميد بو د برام زياد مهم نبود اما انصافا مطالب ار زنده و قلم پر محتوايتان برايم بيشتر جذابيت داشت بطوري كه دو بار اين مطالب رو خوندم . قلمتان هميشه استوار باد

                              • شنبه 20 دی 1393-7:15

                                اگر انتخابات استانی شود نخبگان علمی فرصت معرفی پیدا می کنند و از انحصار یک قوم یا قبیله محلی جلوگیری می شود .در انتخابات آینده مجلس به تخصص و تجربه واقعی و بر اساس شایسته سالاری رای دهید ...

                                • شنبه 20 دی 1393-6:34

                                  مردم با رای 40 درصدی خودشان در انتحابات سال 92 به دولت تدبیر و امید اعتراض خودشون رو به جریان منتسب به عدالت گرایی که سعید جلیلی نامزد ان طیف بود نشان دادند بحث از تعصب و غرض ورزی نیست این مدیران در دولت قبل نوع عملکرد و برنامه هاشون را نشون دادند و مردم با رای خودشون به اونها "نه " گفتند ابزار اجرایی هر دولت بدنه اجرایی ان هست و ساختار بدنه اجرایی در اختیار وزارت کشور
                                  جکایتی هست که شاید بیانش در این مقال مناسب باشه در نمایشگاهی تابلوی خط زیبایی بروی دیوار نصب بود اولی امد و گفت عجب مرکب زیبایی دومی امدو گفت عجب قلم خوش تراشی که این خط را افرید سومی گفت چه دست هنرمندی اخری که با تجربه تر بود با تامل گفت چه تفکرواندیشه ای بود که این طرح زیبا رو خلق گرد . دوستان این نتایج همان تعامل سیاسی دکتر روجانی با مجلس شورای اسلامی است.

                                  • مشاور جوان دولت سابقپاسخ به این دیدگاه 3 11
                                    جمعه 19 دی 1393-20:57

                                    اون مشاور...کیه که داره تو دولت تدبیر وامید جار وجنجال میکنه وآرامش استانداری رو به هم زده لطفا معرفیش کنید.

                                    • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 57 3
                                      جمعه 19 دی 1393-20:32

                                      استاندار محترم، برادر من، عزیز دل، مگر بابلسر و فریدونکنار به روحانی رای ندادند؟ شما برای شهرستان فریدونکنار یکی از مدیران خوش نام و با سابقه را به سمت فرمانداری انتخاب و برایشان حکم زدید و رساه ای کردید، اما قبل از معارفه با فشار افراد معلوم الحالی مثل...بدون توجه به آبروی ایشان حکم خود را باطل و برای فرد مورد تایید نماینده دوباره حکم زدید، یعنی خودتان نیز برای امضای خودتان ارزش قائل نیستید، اما امروز نیز تحت تاثیر همین افراد که در شهر هیچ جایگاهی ندارند برای یک اصولگرای تندرو حکم فرمانداری زدید! استاندار عزیز مگر نمیدانید فرماندار یعنی رییس جمهور در یک شهرستان؟انسانیت هیچ، از نظر منطقی آیا چنین فردی میتواند سیاست های دولت روحانی را در شهر پیاده کند؟ علی کریمی وقت ترک تیم ملی حرف زیبایی زد، اگر نمیتوانید مفید باشید بروید تا خیانت نکنید. آری استاندار عزیز بروید تا بیش از این امیدمان را نا امید نکنید. اگر میترسید بروید تا کسی بیاید که از قدرت طلبان نترسد. امیدوارم این پیام را بخوانید.

                                      • کارمند فرمانداری بابلسرپاسخ به این دیدگاه 49 2
                                        شنبه 20 دی 1393-8:33

                                        روزی که متوجه شدم ابلاغ آن عزیز برای فریدونکنار باطل شد گمان بردم که استاندار محترم می خواهند ایشان را برای بابلسر معرفی کنند چون باسابقه ترین فرد در فرمانداری بابلسر بودند و در رزومه کاریشان بخشداری،معاونت و حتی مدیریت استانی در دوره سازندگی به چشم می خورد و آقای سجادی فرماندار فعلی نیز به استانداری پیشنهاد داده بودند که برای فرمانداری بابلسر شایسته ترین فرد همان عزیز بودند. بنابراین هیچ دلیلی جز این نمیشد برای لغو حکمشان پیدا کرد. اما امروز که میبینم یک اصولگرا تندرو به فرمانداری بابلسر انتخاب شدند و همچنان ظلمی که به آن عزیز شد نادیده گرفته شد به یقین رسیدم که کار کینه توزانی مثل ...و معاون... است و همچنان بابلسر به صورت مافیایی اداره میشود. انشااله روزی استانداری بیاید که بساط ...و ... و همه ی ظالمان را جمع کند.

                                        • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 34 2
                                          شنبه 20 دی 1393-13:3

                                          به دلیل وجود همین مافیا حوزه سیاسی استانداری مجبور به استفادهاز ایشون در جویبار شد به جای بابلسر. در جویبار هم بسیار خوب عمل کرده، خدا حفظش کنه این مرد با اخلاق و بی حاشیه را.

                                      • جمعه 19 دی 1393-19:55

                                        تدبیر به بن بست خورده؟؟؟مملکت بایستی توسط احمدی نژادی ها اداره بشه برادر.مخلص علی اقای صادقی انشااله خودت تو سایتت پیروزی دکتر محمود در سال 96 را اطلاع رسانی میکنی

                                        • جمعه 19 دی 1393-16:28

                                          من نمی گویم استاندار مرد سیاسی نیست.
                                          ولی می گویم او با عملکردش به آرمان های دولت روحانی و ارای مردم پشت کرده است

                                          • جمعه 19 دی 1393-14:38

                                            شخص استاندار آرمان دولت تدبیر و امید را نادیده می گیرد . از رییس جمهور می خواهیم در مازندران بازنگری کنند تا نکند از شما هم دو سال دیگر پشیمان شویم !

                                            • جمعه 19 دی 1393-11:55

                                              درود بر آزادگى آقاى صادقى كه حقيقت را فداى دوستى اش با استاندار و يارانش نمى كند. پايدار و سرافراز باشى

                                              • حسین برزگر ولیکچالیپاسخ به این دیدگاه 5 2
                                                جمعه 19 دی 1393-13:12

                                                به نظر می رسد با این چینش نیروها وبی اعتنایی به آرمانهای مردم در 24خرداد تحت هر توجیهی،امید مردم به حرمان و تغافل جای تدبیر را می گیرد.مماشات و تسامح بیش از حد و اصرار بر انتصاب مدیران کم توان،بی برنامه و از همه مهمتر ناهمسو با اهداف و برنامه های دولت که با توصیه و فشار کانونهای قدرت بخصوص ناکامان و ردشدگان ملت در انتخابات سال92،بیش از همه نقطه ضعف استاندار و تیم مشاورانش و همچنین حوزه معاونت سیاسی است.ای کاش استاندار محترم در مقام فراجناحی عملکردن از گزینه های قوی تر و کیفی تر استفاده می کرد.تداوم این رفتارها سرجمع به نفع مردم استان و به سود استاندار محترم نخواهد بود.

                                              • جمعه 19 دی 1393-9:40

                                                از کوزه همان برون تراود که در اوست...
                                                تردیدی نیست که همه مان آگاه هستیم به محافظه کار بودن اکثریت قریب به اتفاق هم استانی های خودمان. چه این که در تمام رویدادهای اجتماعی حتی در جزء جزء لایه های درونی اجتماعی مازندران، چنین رفتارهایی را می توان مشاهده کرد. به نظر می رسد این موضوع یک چالش سیاسی نیست. بلکه یک ضعف فرهنگی است که در مازندران ریشه ای عمیق و طولانی دارد. در این استان همواره به مصلحت هایی برای راضی نگه داشتن همه اطرافیان با هدف در رأس ماندن بیشتر توجه شده است. این یک عادت اجتماعی در مازندران است و طبیعی است که در چنین شرایطی مدیرانی که از همین جامعه به رأس هرم مدیریتی استان می رسند، با همین نگرش و رویکرد در رفتارهای سیاسی و مدیریتی حضور یابند که نتیجه آن کاملاً مشابه با آن پیامدی است که امروز مشاهده می کنیم.
                                                [من رمز پیروزی را نمی دانم، ولی رمز شکست این است که سعی کنی همه را راضی کنی...] «بیل کازبی»

                                                • جمعه 19 دی 1393-9:6

                                                  من چن تا حرف دارم که باید بزنم . اول اینکه نظر که میدین مودبانه بدین تا نگن خلایق هرچه لایق . بالاخره هرکی نظری داره دیگه و این سایت و همین نویسنده هم نظرشو داد دیگه چرا بد و بیراه میگین . دوم اینکه همین سایت چن دفعه که خودم خوندم همش از استقلال حرف میزنه ولی مدام داره دم خروسو نشون میده و می فهمونه که استقلال یعنی همین یعنی مثل شمشیر دو دم هستش که رحم نمیکنه چون زهرطرف کشته بشن بسود اسلامه . یک بار زمان دولت احمدی نژاد نوشته بود که مشائی مایه افتخار مازندرانه و بعد هرچی دلش خواست راجع به اون گفت تا ثابت بکنه که مستقل هستش . حالا شده سایت دوسه تا شخصیت یکی امام جمعه میاندرود یکی ربیع فلاح یکی اجدانی یکی بزرگ نیا و چن تای دیگه هم هستش که یادم رفت . سومین چیزی که میخوام بگم اینه که دولتها از اول تا همین اقای نمیدونم اعتدال همه مورد تائید مجلس و مقام عظمی ولایت بودن و هستن وقتی رئیس جمهور و دولتش را ولی امر ما تائید کرد یعنی بترتیب همه اونائی که روی سلسله مراتب تعین میشن ولائی هستن و مخالفت با اونا مخالفت با ولایت است . این فرماندار ساری تا احمدی نژاد بود خوب بود ولی از فرداش بد شد . این حرفها خوب نیست و یعنی از اخلاق ولائی دور شدنه . اصلا از این گذشته چرا به کاراشون توجه نکنیم و هرکی خوب کار کرد یا بد کار کرد قضاوت نشه . یک چیز دیگه بگویم و زحمت را کم کنم . برادرای عزیز ما بموجب قانون اساسی که من سوادم قد نمیده کدوم اصل هستش باید مطیع نظر رهبر باشیم . این حرف که اقای رئیس جمهور اعتدال میزنه که باید همه پرسی بکنیم یک جور دور شدن از ولایت فقیه هست . وقتی ولی فقیه عزیزما یک خط مینویسه و هرچی مجلس و نمایندگانش تصویب هم بکنن که همون نظر امت هست رد میشه و حکم حکومتی مارا به اطاعت دعوت میکنه خنده دار نیست که ولی امر را دور بزنیم و بگوئیم همه پرسی بکنیم .اقای رئیس جمهور یعنی نمیدونه ولی فقیه اولی بر همه چی هست . هر سوالی داری برو از رهبرت بپرس این چه حرفیه که رفراندم بکنیم . این با کارای فتنه چه فرقی داره . پس خیلی ببخشین که زیاد حرف زدم و سعی کنین یاد بگیرین که کجا زندگی میکنین و قانون چی میگه و روراست باشین و باد هر طرف میاد از اون طرف نروین که از ایرانیت و اسلامیت و ولایت دور میشین دست حق همراهتون .

                                                  • خبرنگار مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 7 0
                                                    جمعه 19 دی 1393-12:51

                                                    سلام دوست عزيز به اصطلاح ولائي
                                                    اول اينكه ديدگاه شما در بيان آزادنه مطالب در ابتداي سخن با حرفي كه در ميانه پيام گفتيد نقض شده اما بهتر است بدانيد طبق اصل‏ بیست و سوم قانون اساسي تفتیش‏ عقاید ممنوع‏ است‏ و هیچکس‏ را نمی توان‏ به‏ صرف‏ داشتن‏ عقیده‏ ای‏ مورد تعرض‏ و مؤاخذه‏ قرار داد.
                                                    و باز هم مطابق اصل‏ بیست و چهارم قانون اساسي نشریات‏ و مطبوعات‏ در بیان‏ مطالب‏ آزادند مگر آنکه‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ یا حقوق‏ عمومی‏ باشد. تفصیل‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند.
                                                    گفتید مازندنومه از اسفندیار مشايي به عنوان مشائی مایه افتخار مازندران است، ياد کرده كه اين حرف شما نمونه بارز نشر اكاذيب و دروغ است، چرا كه ما به عنوان رسانه در راستاي نشر اهداف انقلاب اسلامي و عملكرد مسئولان، با رعايت امانت سخنان دیگران را منتشر مي كنيم.
                                                    خبري با عنوان : مشايي انصافا منشا خدمات موثري بود، از جناب آقاي طاهايي استاندار وقت مازندران در تاريخ 14 اسفند 90 با لينك
                                                    http://www.mazandnume.com/fullcontent/13340/%D9%85%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B5%D8%A7%D9%81%D8%A7%22-%D9%85%D9%86%D8%B4%D8%A7-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%B7%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C/

                                                    در مازندنومه منتشرشد. ما صرفا انتشار دهنده آن خبر بودیم و تحلیل و یادداشتی منتسب به سایت نبود.

                                                    به نظر مي رسد جنابعالي به جاي منتسب كردن خود به ولايت و عناویني از اين دست بايد بيشتر از قوه تعقل تان استفاده كنيد تا فرق بين تعريف و تمجيد و انعكاس رسانه اي خبر از زبان مسئول ديگر را بيشتر درك كنيد.
                                                    علي اي حال حتي اگر مازندنومه از مشايي تعريف كرده باشد –كه اينگونه نبوده و اگر هست لطفا لينك يادداشت و تعريف عوامل مازندنومه را بايد قيد كنيد- نبايد همه مسايل را به صورت سياه و سفيد ديد. بالاخره هر شخصي مكنونات مثبتي هم دارد اگر تعريفي از مثبتتات ارائه مي شود دليل نديدن نقاط ضعف نيست هر چند ممكن است رسانه در مقطعي از زمان از فردی به دليل مواضع روشن حمايت كرده باشد اما قرار نيست زماني كه مواضع تغيير يافت تا ابد هم رسانه مدافع او باشد.

                                                    لذا به نظر مي رسد به جاي تعصب بهتر است بيشتر تعقل كنيد، شما هم اگر مطلبي ، خبري و يا يادداشتي از امام جمعه،مسئولي و يا شهروندي معمولي ارسال كنيد حتما در صورتي كه مطلب داراي وزن سياسي،اجتماعي و يا حرفي براي گفتن داشته باشد انعكاس داده خواهد شد.
                                                    اگر رسانه كلام شخصی/اشخاصی را منتشر مي كند به معناي آن است كه اين دوستان حرفي براي گفتن دارند كه تاثيرگذار و تحول ساز است و در ضمن رابطه خوبی با رسانه ها دارند. به ما ربطی ندارد که از بین امامان جمعه فقط امام جمعه میاندورود خبرهایش را به دست ما می رساند و از بین فرماندارها و مدیران کل نیز تعداد معدودی با رسانه ها ارتباط گرم دارند.
                                                    عده ای از مسئولان چون رسانه ای نیستند و ما نیز چون در همه شهرها خبرنگار نداریم، این می شود که برخی در ظاهر بلد(bold) می شوند و برخی در حاشیه. هر مدیری که بخواهد ما در نشست های او حاضر می شویم و خبرهایش را می پراکنیم. که البته تاکنون همین گونه بوده است. یک سرچ ساده در آرشیو ما خلاف ادعای شما را اثبات می کند. مثلا ما هفته هاست از بزرگ نیا یا آجدانی هیچ خبر مستقلی کار نکرده ایم.
                                                    تازه ارتباط ما با این دوعزیز و برخی مسئولان، از قبل از تصدی سمت شان بوده و بعدا" نیز ادامه خواهد یافت.

                                                    گفتيد همه عزيزان حكم رو از رهبري و ولايت دريافت مي كنند و اين امر رو تنزل داديد تا مديران رده پايين كه بنده و ساير دوستان در اين خصوص بحث هاي فراواني با امثال شما ولائي ها!!! داريم كه با كامنت نمي شود پاسخ داد..بستن هر مدير نااهل و بي تدبيري به ولايت توجيه كار نيست. بیشتر کسانی که در دولت قبل فعالیت داشتند و اکنون مشمول پرونده و دادگاه هستند، واژه ولایت از زبان و کلام شان فرونمی افتاد. ولایتی بودن به شعار و ادعا نیست. به رفتار و اعتقاد است.
                                                    در پاسخ به قسمت آخر صحبت هاي شما بايد بگویم اصل 6 و 99و 110و 123 قانوني اساسي در خصوص همه پرسي و مشاركت مردمي است. لذا قانون فصل الخطاب است. دستور همه پرسي هم بادستور رهبري و ساز و كار اجرايي شخص رئيس جمهور به عنوان حافظ مصوبات و اصل هاي قانون اساسي اجرايي خواهد شد لذا اگر در موضوعي بحث مشاركت عمومي از طريق همه پرسي فراهم شود هيچ دليلي براي فاصله گرفتن از رهبري نيست مثل اين است كه شما بگوييد عمل كردن ريئس جمهور به وظايف قانوني خود فاصله گرفتن از رهبري است.
                                                    پس برادر بزرگوار كه با ندانستن هاي خودت و با تفكر ناقصت همه چيز رو به ولايت با عبارتي كه در بالا نوشتي نسبت مي دهي يادت باشد دفاع نادرست و ناقص باعث تخريب مقدساتي خواهد شد كه براي مردم قابل احترامند. توصيه مي كنم به جاي اينكه زیاد حرف بزني، بیشتر فکر کنی تا سخنانت باعث خنده و مضحکه دیگران نشود.

                                                  • مهدی عربپاسخ به این دیدگاه 10 1
                                                    جمعه 19 دی 1393-0:23

                                                    همین روش پیش برود روحانی اولین رییس جمهور 4 ساله ایران است تا به حال در هیچ دولتی استاندار به یاران دولت اتینقدر خیانت نکرده بود نکنه فکر میکنید فرماندارهای احمدی نزادی برا روحانی انتخابات سالم بر گزار میکنند سخت در اشتباهید

                                                    • شنبه 20 دی 1393-8:26

                                                      منظورتان اين است كه به نفع روحاني ...... نميكنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                                                    • جمعه 19 دی 1393-0:21

                                                      علی صادقی شجاع ترین و در عین حال باهوش ترین رسانه ای استان است. درود بر علی صادقی.
                                                      علی جان خدا از دهنت بشنوه. حرف دل ما جوانانی که به روحانی رای دادیم رو زدی. ولله ما دیگه نمی دونیم به این آقای استاندار چی بگیم؟
                                                      ما به روحانی رای ندادیم که دوباره مسئولان احمدی نژادی بیان بر مسند مدیریت قرار بگیرن.
                                                      واقعا مغزم جواب نمیده چطور این وضعیت سیاسی در مازندران رو تحلیل کنم.
                                                      واقعا متاسفم

                                                      • پنجشنبه 18 دی 1393-23:45

                                                        آقای استاندار! شما مدیرکل میراث فرهنگی دولت قبلی را به سفارش پیر مجلس فرماندار شهر ساحلی کردید. هنور مدیرکل فرهنگی استان با حمایت رئیس قبلی اش برمسند نشسته است. هنوز فرماندار دولت قبلی با فشار نماینده مجلس و دوستی اش با وزیر کشور فعلی مشغول بکار است... با این مدیریت و نعلل نه تدبیری هست و نه امیدی.

                                                        • محمد تیموریپاسخ به این دیدگاه 13 2
                                                          پنجشنبه 18 دی 1393-22:57

                                                          يكي از فرصت‌هاي دولت روحاني، بدنه اجتماعي است كه دولت را در رسيدن به قدرت ياري كرد كه اگر اين بدنه از پيگيري مطالبات خود نا اميد شود؛ همين فرصت عظيم مي‌تواند به تهديد تبديل شود. پس آقاي استاندار دولت روحاني به هوش باشيد و نگذاريد اميد مردم به شما نااميد شود.انتصاب مدیر احمدی نِژادی در دولت تدبیر و امید غیرقابل قبول است.آقای استاندار رای مازندران رای به تغییر بود چرا پیام مردم مازندران را درک نمی کنید؟

                                                          • پنجشنبه 18 دی 1393-15:33

                                                            خاک تو سرت که با این تفکر جاهلیتون دو جناح تیشه به ریشه استان زدید. یه جو چپ و راست مازندران عقل داشتند وضعیت استان این نبود. بی سواد کی می خواهید دست از تفکر متحجر راست وچپ دست بکشید. بشکند قلمی که منافع جریانی را بر منافع ملی واستانی ترجیح می دهد تا امثال شماها هستند اوضاع همینه. عرضه داری کامنت بذار

                                                            • لطفا ساكت!!!پاسخ به این دیدگاه 9 1
                                                              جمعه 19 دی 1393-0:25

                                                              جوش نيار اخوي پياده شو با هم بريم. ظاهرا شما خيلي از انتصاب اين آقا و امثالهم خوشحالي؟نه؟ زماني حرفت درست بود كه جناح مقابل هم همين رفتارو ميكرد نه اينكه در عرض 40 روز تمام عرصه هاي سياسي رو تبديل به نيروهاي بي عرضه مديريتي و سياسي كنند. زيادم حرف نزن البته چون بدون سند حرف مي زني تو اين مملكت كنتور نداره اما علمتو بيشتر از اين به رخ مخاطب نكشون بچه جان....

                                                            • پنجشنبه 18 دی 1393-15:7

                                                              ما تا حالا می گفتیم چرا فرماندار احمدی نژادی و تندروی نوشهر ابقا شده است!! حالا اگر می خواهید اینو بردارین یکی همفکر اون بزارین نمی خواد. بزارین باشه. واقعا اگر فرماندار سابق نکا کارش را بلد بود چرا برش داشتید؟ اگر بلد نبود چرا دوباره مدیرکل ثبت شد؟ اگر اسد نیروی خوبی بود چرا از راه برش داشتید، اگر بد بود چرا گذاشتین بابلسر؟ آقایان می فهمند چه می کنند؟ استاندار جواب بدید. وزیرکشور جواب بدید

                                                              • آسمان آبیپاسخ به این دیدگاه 17 1
                                                                پنجشنبه 18 دی 1393-14:41

                                                                واقعا متاسفم واسه رایی که دادم!!!
                                                                مدیر کل ... عضو مرکزی ستاد جلیلی
                                                                مدیر عامل سازمان... طرفدار پرپاقرص احمدی نژاد
                                                                فرماندار... مدیرکل راه استان
                                                                و...
                                                                ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان

                                                                • پنجشنبه 18 دی 1393-12:49

                                                                  چی بگیم والله. مو درآورد زبون مون. قحط الرجاله؟!!

                                                                  • پنجشنبه 18 دی 1393-12:21

                                                                    شما تازه به ایران آمده اید
                                                                    80 درصد مدیران کشور در 20 سال اخیر مشترک بوده...
                                                                    در ضمن اگر اصل شایسته سالاری است که انتخاب یک مدیر کل توانمند به عنوان یک فرماندار شهر جژ ظلم به اون فرد است

                                                                    • فرزین از بابلسرپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                                                      يکشنبه 21 دی 1393-14:25

                                                                      آقایان شما جرا اینقدرآزرده خاطر می شوید والله،امروز هر کسی مسئولیت قبول می کند، خود نوعی مجاهدت و ایثار است،جرا شما دنبال تشدد و اختلاف هستید،بیائیددست به دست هم دهیم،تا در جهت عمران وآبادی استان خود تلاش کنیم،اینقدر این گروه و آن گروه نکنیم،و حسادت و تنگ نظریه هارا کنار بگذاریم،و به مدیران لایق و کار بلد و با تجربه انگ و بر چسب نزنیم،خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر نماید.

                                                                      • عتی صداقتپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                                                        يکشنبه 21 دی 1393-14:7

                                                                        آقای حسین ولیکچالی،پسر جان اینقدر حرص و ولع نزن...،دیگرحنای تو برای هیچ دولتی رنگ ندارد.

                                                                        • حقیقت گواز سورگ میاندرودپاسخ به این دیدگاه
                                                                          پنجشنبه 25 دی 1393-14:27

                                                                          مدیر مسئول محترم سایت مازند نومه سلام از آنجائیکه متن مقاله شما را خطاب به ربیع فلاح جلودار نوشتید،و چهره واقعی آقای ...را افشا گری نمودید،جای تقدیر و تشکر میباشد،اما یک چیزرا به شما بعنوان یک همشهری نصیحت و توصیه می کنم ،سعی کن در پردازش و انعکاس بیان دیدگاه های افراد،فقط به گرایشهای جریانی و جناحی خط فکری خود،یکسوهه نگاه نکن،و نظر همه افراد و جریانات سیاسی را لحاظ کن،که با این روش در عمل ثابت کنی،که دارای استقلال و حریت و مردانگی میباشی،چرا که انتقادات و نظراتی که در مورد ...داده مر شود،اصلا آن مطالب را درج نمی کنید؛یک نمونه بارزش این است،این آقای ...فارغ التحصیل و دانش آموخته کدام دانشگاه و در کدام کشور میباشد،که شما او را آقای دکتر خطاب می نمائید؛مگر بر اساس قانون این عمل جرم نیست،که این آقای ...خودش را جناب دکتر معرفی می کند؛آخرسیاه نمایی و عوامفریبی تا چه حد؛مرد باش و شهامت داشته باش،همین متن را در داخل سایت قرار بده و نشان بده که شما همانند ...عمل نمی کنید.......


                                                                      ©2013 APG.ir