تعداد بازدید: 4627

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 24 دی 1393-17:18

گردشگری مازندران تعطیل نیست

آن سکوت و این فریاد!

آقای علیپور در جریان باشند که بزرگ نیا وارث ویرانه ای در استان است که به دست مدیران ضعیف و تحت سیطره جریان انحرافی دولت قبل به چنین روزی گرفتار آمده است.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: آقای کمال علیپور خیلی نیاز به معرفی ندارد. او را نماینده ای می دانیم که گهگاهی با حمله به دولتمردان خبرساز می شود، تند انتقاد می کند و فریاد می کشد تا مردم حوزه انتخابیه‌ یادشان نرود نماینده‌ای در مجلس دارند!

او در استخدام واژه ها تعارف و رودربایستی ندارد. زمانی بدون خط کش و متر و معیاری، همین طوری ربیع فلاح را ضعیف ترین استاندار بعد از انقلاب نامید. اینک نیز در تازه ترین اظهارات خود، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران را تعطیل اعلام کرده است.

این نماینده اعلام کرده: میراث فرهنگی و گردشگری باید جهادی باشد نه سیاسی و در حال سکون در حالی که  اگر نگوییم  به شیوه سکون، خود به شیوه سیاسی عمل می‌کند و نه جهادی.

البته برخلاف نظر این نماینده، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با مدیریت دکتر دلاور بزرگ‌نیا از جمله دستگاه‌هایی است که به جرات می‌توان گفت سیاسی عمل نمی‌کند و فرهنگ و میراث فرهنگی و گردشگری را در اولویت کاری خود قرار داده است.

گواه شاهدان اهل رسانه هم بر رسانه ای و فرهنگی بودن شخص دلاور بزرگ‌نیا است و می‌توان گفت این اداره کل اصلا" در سایه سیاست‌زدگی قرار ندارد.

آقای علیپور به جای پرداختن به رفع محرومیت در حوزه انتخابیه‌اش برای حضور مجدد در انتخابات آینده، به اشتباه مسیری در پی گرفته که به احتمال، دیگر به بهارستان ختم نمی‌شود.

انتقاد حد و اندازه و پارامتر دارد و نمی‌توان و نباید بی‌جهت و بدون استدلال و منطق، راه انتقاد را در پیش گرفت. اگر این نماینده مجلس به اداره کل گردشگری استان انتقاد دارد، آیا قبل از استفاده از تریبون مجلس، این مشکلات و گلایه‌ها و به زعم وی تعطیلی این اداره کل را با دکتر بزرگ‌نیا در میان گذاشته‌ است که به نتیجه نرسیده و تصمیم به داد و فریاد و انتقاد علنی در این باره گرفته است؟

حال که جناب ایشان بر اساس عادت، این بار سازمان گردشگری استان را به اصطلاح زیر گرفته است، در مقابل انتقادها، چه پیشنهادها و ساز و کارهایی ارائه داده است؟ حال چه کنیم که گردشگری استان به قول آقای نماینده، تعطیل نباشد؟ انتقاد یکسویه و بدون پیشنهاد که دردی را دوا نمی‌کند. فریاد باید نتیجه بخش باشد نه برای قیل و قال.

نماینده اصولگرای قائم شهر با این شیوه به عاقبت دونماینده قبلی حوزه انتخابیه‌اش مبتلا می‌شود. مردم هوشیار و آگاه هستند و اگر نماینده آنها، در راستای وظیفه نمایندگی‌اش اقدام نکند، در انتخاب‌های بعدی، گزینه قبلی خود را حذف می‌کنند.

امروز نمی‌توان مخاطب آگاه را با نطق‌ها و سخنرانی‌های به اصطلاح آتشین، گمراه کرد. یا نمی توان از طرف کارگران نساجی و بازنشسته ها، بنرهای آن چنانی در شهر زد و از خود متشکر بود!

نطق و تذکر در مجلس باید پایه پژوهشی و کارشناسی و نخبگان و مردم نسبت به آن باورپذیری داشته باشند.

دلاور بزرگ‌نیا اما در پی درخواست‌های گسترده نخبگان، فعالان میراث فرهنگی، رسانه ها و مدیر ارشد استان، به مازندران آمد و مسئولیت پذیرفت و بسان برخی، با اعمال فشار و پنهان شدن در قفای بزرگان، برای خود میز فراهم نکرد. این نخستین تفاوت مدیرکل گردشگری استان با بسیاری از مدیران دیگر است.

اما چند اقدام مهم دلاور بزرگ نیا در ماه های گذشته:

-توجه ویژه به حوزه گردشگری سلامت، گردشگری دریایی و ورزشی از اقدامات بزرگ‌نیا است. بعد از برگزاری اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در رامسر، چندین پروژه درخواستی از سوی سرمایه‌گذاران مطرح شد و اکنون امکان‌سنجی و مطالعات اولیه پنج پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری سلامت در دست اقدام است.

-در حوزه گردشگری دریایی سه پروژه اسکله تفریحی توریستی در نوشهر و نور در مسیر پیشرفت فیزیکی قابل توجهی قرار دارد.

-با فعال‌سازی کمیته هماهنگی طبیعت‌گردی، اکنون در شهرهای ساری، نکا و بهشهر سرمایه‌گذار شروع به فعالیت کرده است.

-در حوزه گردشگری ورزشی هم 10 کیلومتر از رودخانه هراز برای قایقرانی در رودخانه‌های خروشان، پاکسازی شد. این طرح اکنون به دلیل فصل سرما تعطیل است و از بهار دوباره آغاز به کار می‌کند.

-همه با مشکلات دانش‌آموختگان جویای کار در مازندران آشنا هستیم و می‌دانیم در بدو ورود دکتر بزرگ‌نیا، نیروهای انسانی این اداره کل را که در آستانه تعدیل بودند، ساماندهی کرد و به کار بازگرداند.

- اداره کل گردشگری مازندران برای نخستین بار به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی جاده ابریشم در چین حضور یافت.

-حدود 25 طرح سرمایه‌گذاری صنایع دستی برای دریافت یارانه، سود و کارمزد بانکی به مبلغ 2 میلیارد و یکصد میلیون تومان به بانک‌ها معرفی شدند. همچنین از محل صندوق تعاون هم یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای طرح‌های صنایع دستی جذب شد و مبلغ 2 میلیارد تومان هم ارتقای کمک‌های فنی اعتباری برای سایر متقاضیان درنظر گرفته شد.

-در یک ماه و نیم اخیر 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برای حمایت از کارگاه‌های صنایع دستی و مشاغل خانگی صنایع دستی و هنرهای سنتی اختصاص یافت.

-خانه ناظری با اختصاص 40 میلیون تومان تملک و تجهیز کارگاهی به عنوان خانه صنایع دستی مازندران معرفی شد.

-معرفی آلاشت به عنوان روستای هدف گردشگری در حوزه صنایع دستی و پیش‌بینی 90 میلیون تومان اعتبار برای شکل‌گیری هم از دیگر اقدامات بزرگ‌نیا است.

-اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی و اخذ مجوز مراکز آموزشی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که با همکاری آموزش و پرورش مازندران صورت گرفت هم در راستای اقدامات این اداره کل است.

-تجدید نظر در طرح‌های میراثی، حمایت از بافت‌های تاریخی، برگزاری اجلاس سالانه خانه سینما در مازندران، نشست‌های ویژه با شهرداران شهرهای دارای بافت تاریخی، راه‌اندازی و ساماندهی مجدد انجمن میراث به ریاست استاندار مازندران، پیگیری مسائل و مشکلات حفاظت از آثار تاریخی با طرح در مراجع قضایی و آموزش یگان‌های حفاظت برای اخذ کارت ضابط دادگستری، تشکیل 9 انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی برای نخستین بار در مازندران و برنامه‌ریزی برای تشکیل کانون انجمن‌های دفاتر مسافرتی در استان، نشست هتلداران با معاون گردشگری کشور و ... از دیگر فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مازندران است.

-جامعه هتلداران مازندران از سال 88 تاکنون هیچ نشستی برگزار نکرده بودند. فردا جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران مازندران برگزار می‌شود و هفته آینده هم مجمع عمومی شکل می‌گیرد.

در طول 10 ماه اخیر معاون سرمایه‌گذاری چهار بار، رئیس سازمان 2 بار، معاون صنایع دستی 1 بار و معاون امور استان‌ها و مجلس هم 3 بار به مازندران سفر و از پروژه‌ها بازدید کرده‌اند.

-18 طرح سرمایه‌گذاری هفت میلیارد و یکصد میلیون تومان، تسهیلات دریافت کرده‌اند. یک طرح به صندوق توسعه ملی معرفی شده است. 6 پروژه سرمایه‌گذاری هم برای دریافت یارانه پنج میلیارد و یکصد میلیون تومانی معرفی شده‌اند.

حال در حوزه انتخابیه آقای نماینده، نساجی همچون استخوان سال‌ها لای زخم باقی مانده، تبدیل به وعده انتخاباتی همه نماینده ها شده، وعده حل شدن مشکلات نساجی فقط کاربرد انتخاباتی پیدا کرده بود.

بعد از سال‌ها دربه‌دری کارگران، بالاخره دولت یازدهم با تدبیر خود مشکلات کارگران نساجی را رفع کرد. دستگاه های کارخانه نیز با تدبیر استاندار کنونی و مسئولان کشوری بعد از سال ها از گمرک ترخیص شد. جناب علیپور در دولت گذشته هم که با آن همسویی کامل داشتند، نتوانستند در این زمینه کاری از پیش ببرند. حال معلوم نیست بنیان تعطیلی در کجاست؟ سازمان فعال گردشگری یا جاهای دیگر؟

آقای علیپور در جریان باشند که بزرگ نیا وارث ویرانه ای در استان است که به دست مدیران ضعیف و تحت سیطره جریان انحرافی دولت قبل به چنین روزی گرفتار آمده است. اداره ای فشل، با نیروهای مازاد و نورچشمی و بدون انگیزه. آن روز  که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری  با توصیه برخی نیرو جذب می کرد و دچار حاشیه و حیاط خلوت عده ای شده بود، چرا امثال آقای علیپور معترض نشدند و حالا انتقاد می کنند؟ آن سکوت و این فریاد و اعتراض، چیزی جز سیاسی کاری و دور شدن از عدالت و انصاف نیست.

به قول علی مطهری:« مجلس در سال 90 در فضای متاثر از فتنه 88 و در حالی که بسیاری از افراد خوش‌فکر کاندیدا نشدند یا رد صلاحیت شدند شکل گرفت. به عبارت دیگر این مجلس یک استثنا است و به امید خدا مجالس آینده چنین نخواهد بود و دفاع از حقوق ملت را در راس کار خود قرار خواهند داد».

آقای نمانده، میراث فرهنگی و گردشگری مازندران تعطیل نیست، تعطیل بود و از قضا تازه بازگشایی شده است.

 


  • شنبه 27 دی 1393-14:3

    چقدر گرفتي از بزرگ نيا كه اين گزارشو براش آماده كردي؟؟؟ خانم فلاحي همه خبرنگارا تورو ميشناسن. ميدونن كه جونت به پول بسته است. اگه عليپور هم بهت پول ميداد براش مينوشتي. مازندنومه عزيز؛ لطفا با درج مطلب به نام اينچنين افراد معلوم الحالي، اصالت خودتو زيرسوال نبر.

    • جمعه 26 دی 1393-22:6

      به نظر بنده جناب علیپور به دنبال امتیاز از میراث و گردشگری است...
      سازمان گردشگری به هوش باشد.

      • اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 4 0
        جمعه 26 دی 1393-19:2

        ببین علیپور تو زمین ما چطور داره بازی میکنه و همه ماهارو بهم ریخته.....
        لطفا تریبون یه اصولگرا نشین...
        یه تنه داره بازیتون میده
        ربیع فلاح رو حمایت کرد تا یه اصلاح طلب نشه استاندار.الانم داره با همتون از نریمان و دلاور و رحمانزاده و...بازی میکنه.
        اصولگرا این همه زرنگ ندیده بودم.........

        • جمعه 26 دی 1393-16:18

          این برخورد ها نشاندهنده این است که بزرگ نیا اهل کار است وبه هیچ نماینده ای باج نمیدهد. خدا قوت وتندرست باشی

          • عضو کوچک انجمن دوستدار میراث فرهنگیپاسخ به این دیدگاه 10 0
            جمعه 26 دی 1393-2:18

            آقای علی پور! چند بار پیگیر مشکلات میراث فرهنگی منطقه خودتان بوده اید؟ چقدر از تاریخ سوادکوه می دانید؟ در دولت قبل که بوی سیاست زدگی اش در تابلوی بالای سر اتاق اقایان جیغ می کشید کجا بودید؟ چند بار به داخل این سازمان آمدید؟ چند بار پیگیر مشکلات میراث بودید؟ در دوره ای که آقای مشایی و بقایی شروع به جذب فله ای و افراد غیرمرتبط با میراث کردند کجا بودید؟ در دوره تجزیه سازمان در تهران و ارسال افراد به استان ها چرا از شما صدایی درنیامد؟ در دوره ای که برای کارمندان اضافه شده، میز و صندلی نبود شما کجا بودید؟ هنگامی که آقایان مدیرکل، عروس و داماد و خواهرزاده و اقربای دور و نزدیک خود را در کادر اداری قرار دادند کجا بودید؟ در کدام دوره دکتر بزرگ نیا مدیری سیاسی بود که امروز باشد. در طول مدیرکلی ایشان در ارشاد و میراث با چه کسی برخورد سیاسی داشته است؟ بازار تهمت را گرم نکنید. خداوند ناظر بر اعمال انسان هاست و قیامت خواهد آمد. برای یکبار هم که شده بیایید نمایندگی کنید و سری به میراث فرهنگی بزنید تا ببینید با وضعیت بودجه ای و خیل نیروهای قراردادی چگونه صورتشان را با سیلی سرخ نگه داشته اند؟ یکبار هم که شده با انجمن های دوستداران میراث فرهنگی که سازمان های مردم نهاد این استان هستند دیدار کنید تا با مشکلات واقعی آشنا شوید. کدامیک از نمایندگان استان تاکنون در مورد میراث فرهنگی دلسوزی عملی نشان داده اند. ما که ندیده ایم. خداوند به ما انصاف عطا فرماید.

            • یک کارمند میراثپاسخ به این دیدگاه 0 15
              پنجشنبه 25 دی 1393-21:15

              اولا که این خبرنگار افراطی رو همه میشناسن با رفتار های نادرست و برخوردهای بدشون توی جلسات و ....دوما به فرض محال که بزرگ نیا ویرانه ای را تحویل گرفته باشه اما در این مدت کم بدترین فعالیت ها را در میراث داشته ...

              • جمعه 26 دی 1393-17:9

                قلم خانم فلاحی همیشه حقه و شجاعتشون هم ستودنی.
                سعی نکنید با حسادتتون ایشون رو خراب کنید بلکه قدری بیاموزید.

                • جمعه 26 دی 1393-9:0

                  ظاهرا جنابعالی مسائل شخصی خود را دنبال میکنید.
                  باید بنویسید در این مدت در مورد شخص شما بدترین نوع مدیریت اعمال شده است ، لطفا واقعیت را کتمان نکنید.

                • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 11 0
                  پنجشنبه 25 دی 1393-20:17

                  درود بر خانم فلاحی آقای علیپور خودشون از بانیان آن ویرانه بودند که امروز به جای جذب اعتبار برای گردشگری سوادکوه یقه مدیری لایق را چسبیدند

                  • پنجشنبه 25 دی 1393-20:5

                    آقای نماینده اندکی صبر سحر نزدیک است هنوز یاد نگرفتید برای موج سواری از شخصیت زحمتکشان مایه نگذارید

                    • پنجشنبه 25 دی 1393-19:16

                      با همه احترامی که برای جناب دکتر بزرگ نیا قایلم اما باید عرض کنم انگونه که در دوره قبلی مدیریتشان به حمایت وتوسعه گردشگری در غرب مازندران توجه داشتند این دوره چنین نیست.انجمن میراث فرهنگی غرب مازندران که در دوره مدیریت قبلی ایشان توسط خودشان احیا شده بود عملا تعطیل است.مدیران ادارات منطقه خصوصا نوشهر و چالوس همسو و همصدای برنامه های دولت و شخص مدیر کل نیستندو عملکرد ضعیفی دارند.پیشنهادهای خوبی که توسط برخی دوستان این منطقه به دکتر داده شد من باب مثال در حوزه گردشگری معنوی مثل برگزاری بزرگداشت شخصیت های فرهنگی ملی و منطقه ای که در زمره میراث فرهنگی و معنوی می باشد،جامه عمل نپوشید.
                      از دکتر بزرگ نیا انتظار داشتیم با توجه به اشراف در حوزه فرهنگی و حال اینکه اداره کل ارشاد مازندران عملا تعطیل و دچار روزمره گی شده بتواند این خلاء را تا حدودی مرتفع کند.

                      • علی زاده از قایم شهرپاسخ به این دیدگاه 8 0
                        پنجشنبه 25 دی 1393-18:19

                        برادر گرامی جناب آقای علی پور آیا می دانید وظیفه اصلی شما قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون میباشد پس چرا شما به دولت فشار میخورید تا استاندار نیروهای شما در بدنه دولت قرار دهد آیا این موضوع خلاف قانون نیست

                        • پنجشنبه 25 دی 1393-12:28

                          درود بر دلاور مظلوم انشالله موفق باشید

                          • پنجشنبه 25 دی 1393-11:53

                            آقای علی پور درزمان دوستان سیاسی شما که گردشگری استان تبدیل به پاتوق مشاوران املاک ... و.... شده بود و...بهره مند شده اند چرا حرفی نگفته آید زیرا آنوقت شهرستان سیمرغ و سواد کوه شمالی و فرماندار خودی و بخشدار می خواستید بس است

                            • پنجشنبه 25 دی 1393-10:40

                              درود بر دلاور مرد مازندران
                              امید که دیگر دست برخی ها به این بهشت ها نرسد که تبدیل به ویرانه اش کنند.

                              • پنجشنبه 25 دی 1393-9:9

                                این دولت هر چی فرسوده با زن نشسته رو اورد.به امید 96 .بوی محمود عجیب می اید.....علی جون داغ هستش بچسبون جهت استحضار دوستان

                                • پنجشنبه 25 دی 1393-9:32

                                  اتفاقا دیگه بوی محمود نمیاد. مگه باز قراره چپاول و دزدی و بابک زنجانی و مرتضوی و رحیمی و اینا پیداشون بشه؟ قوه قضا که پرشون رو قیچی کرده. عجیب بوی دماغ سوخته میاد! محمود یک مرده سیاسی بیش نیست. حتی اصولگرایان هم که درستش کردند،دارند خرابش می کنند. ببین علم الهدی چی درباره اش گفته. در خانه اگر کس است یک حرف بس است. خداحافظ اختلاس و دزدی

                                • پنجشنبه 25 دی 1393-8:39

                                  درود بر بزرگ نیا درود بر سایت مازند نومه درود خانم فلاحی.
                                  ...نماینده های مردم مازندران در مجلس چه می کنند
                                  اخه؟!
                                  بلانسبت یکی دو نفر!!!!

                                  • پنجشنبه 25 دی 1393-7:9

                                    تاملي درتيتر خبر ':
                                    آقای علیپور در جریان باشند که بزرگ نیا وارث ویرانه ای در استان است !!!!؟؟؟؟
                                    مگر بزرگ نيا چند سال قبل رييس همين ويرانه نبود!!!؟؟؟
                                    يعني دلاور خان اون موقع بهشت تحويل دادبعد بهشت را ويرانه كردند!! الان باز بهشت تحويل ميدهد؟؟!!!

                                    • پنجشنبه 25 دی 1393-8:35

                                      بله. بزرگ نیا بنیانگذار این سازمان بعد از ادغام صنایع دستی در گردشگری و میراث بود. یک سال و نیم در این سازمان بود. همان موقع با وجود معاون سیاسی ای مثل قناعت که احمدی نژادی تیر بود، همایش نوروز در آسیای میانه را با شکوه هرچه تمام تر برگزار کرد که گرفتنش. آخر دستگاه احمدی نژاد مدیر گوش به فرمان و ضعیف می خواست نه ایدئولوگ و کاری. بعد بزرگ نیا به تهران رفت تا چند ماه پیش که برگشت. میراث را با 300 تانیرو تحویل داد الان شده 3 هزارتا نیرو. البته امار دقیق نیست. تقریبی گفتم.این قدر نیروهای بادکرده و ضعیف رو آقایان با سفارش راس کار آوردند که الان میز و اتاق ندارند به آنها بدهند. بروید ببینید. بزرگ نیا همت کرد همون اولش اینا رو که فرزانه می خواست اخراج کنه، جاسازی کرد در جاهای مختلف. همین اولین تدبیرش بود.بروید میدان امام ببینید چه خبره او تو.تازه سازمان رو از نو از ساخت و پاخت ها و سواستفاده ها ان داخل چیزی نمی گویم. یک نفر مدیر بعد از 8 سال با این ویرانه که شمه ای از ان را گفتم چه خواهد کرد؟ وضع بدتر از این است. نمی توانم بگویم اون تو چه خبر است؟ از ویرانه بدتر است

                                      • جعفری از ساریپاسخ به این دیدگاه 0 10
                                        پنجشنبه 25 دی 1393-13:17

                                        آقایانی که بیان دیدگاه می کنید و یک سویه می روید به داغستان؛حقیقتش را بگوئید؛که چقدر از سوی دلاور بزرگ نیا به شما رسیده است ،که اینقدر سنگ او را به سینه می زنید مراقب باشید،سینه شما دچار وا دادگی نشود ؛که شما را نزد آقای مهاجرانی به پیش اربابان خود نبرد،که دقیقا مدیر مسئوت سایت همفکر و همسوی شما فقط و ققط نظر و دیدکاه مخالفین دولت گذشته را انعکاس میدهد،بقول معروف (زمستان هم بهار می شود







































                                        9












                                        9


                                  ©2013 APG.ir