تعداد بازدید: 4328

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 7 شهريور 1384-0:0

ساخت ورزشگاه ساري و خريدن پاسارگارد، افق‌هاي تازه‌ي فوتبال مازندران

رييس هيات فوتبال مازندران :زمين،معضل فوتبال استان است.


مازندران يكي از قطب‌هاي بازيكن‌ساز فوتبال كشور بوده و همواره تجهيزات، امكانات و زمين‌هاي نامساعد ورزشي اين استان سبب شده تا بازيكنان پس از آن كه توسط باشگاه‌هاي بومي به فوتبال معرفي مي‌شوند، راه مهاجرت در پيش گرفته و عازم تيم‌هاي بزرگ و شهرهاي ديگر شوند. نساجي‌ قائمشهر و ايرسوتر نوشهر كه برخي از بازيكنان فعلي تيم‌هاي ليگ برتري محصول اين باشگاه‌ها هستند، در حال حاضر روزگار بدي را مي‌گذرانند و شموشك نيز با كمترين امكانات سعي مي‌كند از تنها سهميه‌ي ليگ برتري مازندران دفاع كند.

غلامرضا بهروان-رييس هيات فوتبال مازندران-  گفت: فوتبال در استان مازندران ابعاد گسترده‌اي دارد، برگزاري مسابقات دوره‌اي در رده‌هاي سني مختلف در كشور، فعاليت در بخش فوتسال بانوان، برگزاري ليگ فوتبال و فوتسال، برپايي دوره‌هاي آموزشي و كلاس‌هاي درجه‌ي C و B داوري و مربيگري و توجه بسيار به اردوهاي استعداديابي نشانگر اين گستردگي است، ضمن آن كه مازندران در تمام رده‌هاي سني تيم‌هاي ملي، بازيكن دارد.

وي افزود: تنها معضل فوتبال مازندران مشكل زمين فوتبال است، اين يك واقعيت است كه در شمال زمين چمن خوبي وجود ندارد، با اين حال با توجه به استعدادها، كارهاي آموزشي و وجود مربيان و بازيكنان مطرح نشان مي‌دهد كه فوتبال مازندران از امكانتش بسيار جلوتر است.

بهروان در خصوص اقدامات جديد صورت گرفته جهت توسعه‌ي فوتبال مازندران خاطر نشان كرد: با كمك يك فرد خير و با تلاش فرماندار ساري و اداره كل تربيت بدني مازندران، تيم پاسارگاد تهران خريداري شد و تحت نام نوژن ساري در رقابت‌هاي ليگ يك كشور حضور پيدا مي‌كند. اميدواريم با حمايت‌هاي مسوولان استان اين تيم بتواند نتايج قابل توجهي را به دست آورد.

همچنين ورزشگاه 15 تا 20 هزار نفري ساري نيز افتتاح شده و در حال حاضر زمين چمن و تمامي تجهيزات آن شامل رختكن و نورافكن آماده است و به زودي اسكوربورد ورزشگاه نيز نصب مي‌شود.

رييس هيات فوتبال مازندران در مورد احتمال برگزاري ديدارهاي شموشك نوشهر در اين ورزشگاه نيز تاكيد كرد: مسوولان شموشك و هيات فوتبال اين امر را مفيد نمي‌دانند، چرا كه بي‌ترديد حق مردم نوشهر است كه بازي‌هاي شموشك در اين شهر برگزار شود، ضمن آن كه نوشهر تا ساري 190 كيلومتر فاصله دارد و طي كردن اين مسير جهت هر بازي براي بازيكنان شموشك دشوار است.

بهروان با اشاره به ورزشگاه در دست ساخت شموشك تاكيد كرد: باشگاه شموشك با وجود گراني زمين در مازندران در يك منطقه‌ي مساعد اقدام به خريد زمين كرده است و مسوولان ورزشي بايد از دولت بخواهند تا با ارايه‌ي تسهيلات بانكي زمينه‌ي ساخت هر چه سريع‌تر اين ورزشگاه را فراهم آورد، در حال حاضر نقشه‌ي ساخت ورزشگاه تهيه شده اما بي‌ترديد به نتيجه‌ رساندن اين پروژه چند ميلياردي به كمك‌هاي مالي نياز دارد.(isna)



    ©2013 APG.ir