تعداد بازدید: 2268

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 9 شهريور 1384-0:0

سينماي کودک،ايران را به جهان معرفي کرده است - معصومي

گفت و با خسرو معصومي،کارگردان مازندراني،درباره سينماي کودک.


بيستمين جشنواره فيلم کودک و نوجوان اصفهان بدون مشکلاتي که در سال گذشته با آن روبرو بود کار خود را آغاز مي‌کند. بنابراين انتظار مي‌رود امسال شاهد برگزاري جشنواره بي‌عيب و نقص‌تري باشيم، جشنواره‌اي که به نوعي تنها اتفاق رسمي براي سينماي کودک در ايران محسوب مي‌شود.
*خسرو معصومي (کارگردان بهشهري سينما) که توفيق فيلم سينمايي «رسم عاشق‌کشي»‌در جشنواره‌هاي جهاني، از طريق نمايش اين فيلم در دوره پيشين جشنواره کودکان و نوجوانان آغاز شد، اين جشنواره را سکوي پرش آثار اين گونه ي سينمايي، به جشنواره‌ها و بازارهاي داخلي و جهاني عنوان کرده،مي‌گويد: آثار سينماي کودک، در طول سال هاي گذشته نقش مهمي در شناخت مخاطبان جهان از سينماي ايران ايفا کرده‌اند.

 وي با تاکيد بر نقش مهم جشنواره کودک در توليد آثار سينمايي، اضافه مي‌کند: جشنواره فيلم کودک و نوجوان با ايجاد انگيزه در ميان فيلم سازان، حيات و بقاي سينماي کودک را تضمين کرده است. «خسرو معصومي»‌خواستار حمايت جدي از اين گونه سينما شده و خاطرنشان مي‌سازد: بايد نهادهاي ويژه توليد تخصصي فيلم هاي کودک و نوجوان در عرصه سينماي ايران افزايش يابد.

وي جشنواره فيلم کودک را محفل مناسبي براي آسيب‌شناسي اين گونه سينمايي دانسته ، مي‌گويد: حضور کارشناسان سينمايي از کشورهاي مختلف جهان و بحث و تبادل‌نظر درباره سينماي کودک در اين جشنواره مي‌تواند به شناخت مشکلات اين سينما بينجامد. معصومي اظهار مي‌دارد: سينماي کودک و نوجوان از کمبود سرمايه رنج مي‌برد و هنوز در ميان تهيه‌کنندگان انگيزه لازم براي تهيه و توليد آثار اين سينما ايجاد نشده است. وي خواستار حمايت جدي مسئولان در بخش سرمايه‌گذاري سينماي کودک و نوجوان شد و به خراسان گفت: با ارائه راهکارهاي مناسب، مي‌توان زمينه و بستر افزايش
سرمايه‌گذاري در سينماي کودک را فراهم نموده و شاهد توليد و ساخت آثار متنوع‌تري در اين حوزه باشيم.(khorasannews)



    ©2013 APG.ir