تعداد بازدید: 2059

توصیه به دیگران 1

شنبه 12 شهريور 1384-0:0

جداسازي قوميتي در خوابگاه‌ها صحيح نيست - مدير امور دانشجويي دانشگاه مازندران

دكتر محنت‌فرگفت:عدم تناسب جنسيتي در دانشگاهها، مديران را دچار مشكل كرده است.


دكتر محنت‌فر -مدير امور دانشجويي دانشگاه مازندران- با بيان اين كه مسائلي در زندگي خوابگاهي وجود دارد كه دانشجويان را دچار افسردگي و مسائل روحي رواني مي‌كند، تصريح كرد: برخي دانشجويان به استراحت در تاريكي مطلق و برخي ديگر به استراحت در روشني علاقه‌مند هستند، برخي به نظافت شخصي اهميت داده و برخي نمي‌دهند و هزاران مورد ديگر باعث ايجاد مشكلات روحي و رواني عمده در دانشجويان مي‌شود.

وي در ادامه تاكيد كرد: والدين نبايد فرزندان را پس از ورود به دانشگاه رها كنند بلكه بايد مانند گذشته مراقب آنها بوده و از وضعيت آنها اطلاع كافي داشته باشند.

 محنت‌فر جداسازي قوميتي در خوابگاه‌ها را صحيح ندانست و با بيان اين كه اعتقادي به جداسازي قوميتي نداريم، ‌ادامه دارد: رعايت بهداشت فردي، نظم عمومي، مراعات حال ديگران و به طور كلي رعايت اصول زندگي جمعي در تمام قوميت‌ها وجود دارد.

مدير امور دانشجويي دانشگاه مازندران معتقد است پذيرش دانشجوي بومي بسياري از مشكلات را حل خواهد كرد. بنابراين پذيرش بومي دانشجويان يك ضرورت است مگر اينكه بخواهيم در حداقل‌ها بمانيم و هرچه به سوي بومي كردن حركت كنيم ضرورت زندگي در خوابگاه به حداقل مي‌رسد.

مدير امور دانشجويي دانشگاه مازندران در خاتمه عدم تناسب در پذيرش جنسيتي در دانشگاهها را مشكلي عمده قلمداد كرد و گفت: اين مساله نه تنها مديران را در تصميم گيري و خدمت رساني دچار مشكل ساخته است بلكه در بازار كار هم اختلالاتي ايجاد مي‌كند. (isna)



    ©2013 APG.ir