تعداد بازدید: 6287

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 17 شهريور 1384-0:0

سال سومي ها در امامزاده سيد ابوصالح

زهرا حيدري - قائم شهر


 ما بچه هاي سال سوم راهنمايي مدرسه راهنمايي تحصيلي شاهد دختران واقع درشهرستان قائم شهر بر اساس برنامه تنظيمي صبح اين روز و حدود ساعت ۵/۸ اول ارديبهشت ماه 84 با اتوبوس از شهرستان قائم شهر به طرف جاده ساري حركت كرديم و بعد به طرف ساروکلا،كوتنا،کرچنگ،ريکنده  و روستاي سيد ابوصالح به راه خود ادامه داديم، تا به آن روستا رسيده و در نزديكي امامزاده پياده شديم.
معاون مدرسه و معلم علوم تجربي و معلم علوم اجتماعي ما را در اين اردو همراهي مي كردند. در آنجا بعد از توضيحات از طرف معاون و مدرسه در موارد مختلف و حفظ ايمني و عبور و مرور و... و حفظ شأن و شخصيت دانش آموزي و حفظ حجاب و... برنامه هاي اردو در سه بعد حائز اهميت بود.
بعد علمي: درباره درس علوم تجربي دوران راهنمايي تحصيلي و به خصوص سال سوم راهنمايي در مورد گياهان و نباتات و دسته بندي گياهان و انواع آن و غيره... توضيحاتي توسط معلم علوم تجربي به ما داده شد.
بعد سياحتي: نياز به تفريح و گردش حركت و جنبش براي بچه ها و هم چنين تنوع در زندگي از نيازهاي اساسي است.
با توجه به پايان دوره  راهنمايي در اين سال، خانم مدير براي سال  آخري ها، برنامه بازديدي را تدارك ديد، تا ضمن ديدن مناظر زيباي جنگل و مزارع و... و گرفتن عكس هاي يادگاري با دوستان و هم كلاسي ها و با معلمان خود و گشت و گذار در دامان طبيعت و استفاده از هواي پاك روستا و سپري كردن زماني شاد در كنار يكديگر، خاطره اي خوش براي دانش آموزان باقي بگذارند كه ان شاالله براي هميشه در يادها و خاطرها باقي بماند.
بعد زيارتي: اين روستا به دليل موقعيت نسبتاً كوهستاني در دامان طبيعت، زيارتگاهي به نام سيد ابوصالح دارد كه قدمت آن به قرن هاي پيش و بنا به گفته بعضي ها به امام باقر (ع) بر مي گردد كه بسيار مورد احترام و توجه اهالي روستاها و شهرهاي هم جوار است.
ما در حدود ساعت يك بعدازظهر با اتوبوس به طرف شهرمان و مدرسه مان حركت كرديم.


    ©2013 APG.ir