تعداد بازدید: 4277

توصیه به دیگران 4

جمعه 26 دی 1393-8:20

نامه سرگشاده حسین اسلامی به نماینده منتقد قائم شهر

من هم از میراث انتقاد دارم، اما...

آقای علیپور! انصاف داشته باش، میراث که یک تشکیلات بسته و تعطیل بود، دری و دروازه‌ای و پنجره‌ای و حتی روزنه ای نداشت که دلاور آن‌را ببندد.


 مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری: در پی نطق اخیر کمال علیپور -نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس- که در پی آن گردشگری مازندران را تعطیل اعلام کرد، نامه ای سرگشاده از سوی  حسین اسلامی -مورخ و نویسنده ساروی- خطاب به او نوشته و یک نسخه از آن برای ما ارسال شد. متن کامل نامه به این قرار است:

جناب آقای علیپور،

  باور نکن، جوگیر نشو، این بازی که به دنیا قالب کرده اند، دموقراضه است. دموکراسی نیست، دموکراسی فقط یک واژه است.

شما و امثال شما در این صد سال بعد از مشروطه حالا یه جورایی یه جاهایی رفتید. این اونجا رفتن یعنی راستی راستی حالا حنجره‌ی یک ملت و صاحب اختیار یک ملت و زبان یک ملت و عقل کل یک ملت شدن نیست. از این خبرها نبوده و نیست. اگر این‌جوری بود که برای چهارسال نماینده شدن و حداکثر 200میلیون تومان در این چهارسال حقوق‌گرفتن که اون‌جوری هزینه نمی‌کنند. برای رضای خدا و در خدمت به خلق هم که این‌همه یقه‌بگیری در مجالس دنیا می‌بینیم و دیدیم، نباید باشد.

اما نیامدی، نیامدی، حالا هم که آمدی، بازهم که سیاسی آمدی؟ من از گرفتاری قائم‌شهر که انبار آجر و آهن وسیمان شد و متراکم‌ترین شهر ایران است و کسی به دادش نمی‌رسد، دلم خون است.

از میراث هم که شاید، شاید و شاید بدانی که ده‌ها سال است دارم انتقاد می‌کنم، می‌نویسم، داد می‌زنم، فریاد می‌زنم، اما تا حالا دادرسی نبود.

از سر تا ذیل میراث فرهنگی همۀ آن‌ها را باید از پیکرۀ آن‌ها سردیس و تندیس یادگاری بسازیم. آن‌جا از ابتدا حیاط‌خلوت دولت بود و صفحۀ بازی شطرنجی بازیگران سیاسی.

هنوز مرکب نامه و فریاد و دادخواهی من به سلطانی‌فر -رئیس میراث فرهنگی- خشک نشد که شما در خانه‌ی من، در خانه‌ی ملت، از بلندگوی من و ملت من، صدا سردادی، اما حرف حساب نزدی! تسویه‌حساب کردی. دعوای شخصی خودت را آن‌جا بیان کردی. از میراث نگفتی، از بهترین نیروی به قربانی رفته در میراث استان گفتی.

من هم فریاد دارم که بزنم و می‌زنم، اما فریاد من از خسارتی است که باز هم میراث کشور به مازندران زد، نه به دلاور که اهل خسارت زدن به کس و ناکس نیست.

من شاکی هستم که چرا دکتر بزرگ‌نیا را در این سازمان که از ابتدا تعطیل بود گذاشتند. دکتر بزرگ‌نیا از نظر من یک چهره‌ی شاخص فرهنگی و اهل ادب و یک سرمایه‌ی فرهنگی استان من است که باید از وجود این هم‌ولایتی فرزانه و فرهیخته‌ی من در سطح کلان، در امور فرهنگی استفاده می‌شد.

 آقای علیپور! انصاف داشته باش، میراث که یک تشکیلات بسته و تعطیل بود، دری و دروازه‌ای و پنجره‌ای و حتی روزنه ای نداشت که دلاور آن‌را ببندد. اما اگر می‌گویی او دری را باز نکرد، عرض می‌کنم که میراث بی‌در و دروازه است؛ تمام‌قد بتن‌آرمه است. در ندارد که دلاور آن‌را بازکند یا ببندد.

من در ساری سال‌هاست که فاتحه‌ی میراث را خوانده‌ام. سنگ‌قبر هم برایش نصب‌کرده‌ام. ما در ساری از طریق دیگر سازمان‌ها داریم کار را پیش می‌بریم. فعلاً خوش به حال ما که عبوری را داریم. بد به حال من که دلاور در میراث تنهاست و کسی را ندارد.

*مطلب مرتبط:

آن سکوت و این فریاد

 

 


  • يکشنبه 28 دی 1393-13:42

    یه عده مثل اینکه ماموریت دارند هرچه را که بهشان گفتند لایک کنند یا رد کنند.بدبخت ملتا که ما هستیم.

    • يکشنبه 28 دی 1393-8:0

      اقایان مردم شغل ندارند زندگی اسوده ندارند اقای اسلامی اقای علیپور تا کی با این مردم اینگونه حرف زدن؟ تا کی اصل را گم کردن و مردم را به حاشیه بردن؟تا کی نردم باید در گیر دعواههای شخصی شماها باشند و به جان هم بی افتند؟مطمعنم این دعواههای شما در یک شبی..یک جلسه ای....یک چراغ سبزی حل میشود اما شما را بخدا مردم را به حال خود بگزارید با انها بازی نکنید

      • شنبه 27 دی 1393-19:10

        خداحافظ علیپور و دلواسپان تازه به دوران رسیده ها، سلام بر گرزین و رعیت. قائمشهر آماده است

      • شنبه 27 دی 1393-14:11

        اخه عزیزم! کمی رعایت کن ! این موضوع چه ربطی به عبوری داشت ! چون دوقران می گذارد کف دستت تو یک فرد دانشگاهی باید مجیز بگی ! اندازه نگهدار ! بیا نگاهی به بقعه امام زاده عباس ع بنداز و ببین این شهردار چرا به مردم این خطه و این بقعه شریف با نقض وعد ه هایش بی احترامی می کند اما برای باز کردن یک کوچه و یک خیابان تبلیغات می کند و گوش فلک را کر می کند چرا فکر می کنی چون به پژوهشکده تو می رسه پس خوش به حال ما مردم ساری !؟ توی خیابون ها راه میری!؟ از دست ترافیک دیوانه شدیم !؟ ای کاش من یک قایمشهری بودم بس است مجیز گویی!!!

        • شنبه 27 دی 1393-13:28

          روز به روز بیشتر داریم تو این استان سقوط می کنیم و شماها..........
          خدا به دادمون برسه

          • شنبه 27 دی 1393-8:46

            درود بر دکتر اسلامی عزیز که قائمشهری و ساروی و بابلی و... نمی شناسد و همه را زیر پرچم مازندران بزرگ می نگرد

            • ناظر قدیمیپاسخ به این دیدگاه 22 23
              شنبه 27 دی 1393-3:25

              چند نکته:۱-اداره میراث الان حیاط خلوت چه کسانیست؟۲-چرا بت سازی می کنید؟۳-نماینده یک شهرنظری داد به عبارتی چوب را بلند کرد چرا یه عده دردشون گرفت۴-رانت خواران میراث چه کسانی هستند؟۵-میراث کتاب چه کسانی را از چه ناشری خرید؟۶-حسین اسلامی پولداره؟۷-روزگار عجیبیه نه؟۸-ماه درخشنده چو پنهان شود/شب پره بازیگر میدان شود

              • شنبه 27 دی 1393-12:54

                این چه سری است که هرکجا کبلاقا اسلامی مطلب بنویسد، چه حرف حساب چه ناحساب، این آقای ناظر که حالا قدیمی هم شد میدان می آیند و مخالفت می فرمایند. گره کار این دو نفر را خدا حل کند. ان شاءالله.

                • ناظر قدیمیپاسخ به این دیدگاه 16 12
                  يکشنبه 28 دی 1393-10:9

                  ساروی جان چند تا سوال کردم.می تونی جواب بده.نمیتونی بشین تماشا کن.

                  • يکشنبه 28 دی 1393-12:1

                    کبلاقا، بسم الله! جواب آقا یا خانم ناظر قدیمی را بده!
                    من فقط همشهری کبلاقا هستم، مخلص آقای ناظر قدیمی. هرچه شما بفرمایید درسته.
                    حرف فقط حرف شماست، امر امر شماست.
                    شما با کبلاقا مشکل دارید به من چه؟ شاید شما به ظاهر از دوستان کبلاقا هم باشید. به من چه؟ من فقط تماشاچی هستم. والسلام.

              • جمعه 26 دی 1393-21:11

                درود بر سایت مازندنومه
                دکتر بزرگ نیا خط قرمز اهالی فرهنگ است. هنرمندان در برابر این حرف های بی اساس سکوت نخواهند کرد.

                • جمعه 26 دی 1393-20:25

                  نامه سرگشاده ، تخریب ، تهدید برای بستن زبان یک منتعقد چه روزگاری غریبی شد این روزگار

                  • فریده یوسفیپاسخ به این دیدگاه 33 12
                    جمعه 26 دی 1393-19:44

                    درود بر آقای اسلامی عزیز
                    خدا را شکر که اهالی قلم و فرهنگ این دیار هوشیارند و اجازه نمی ذهند در حق رحمتکشان این حوزه اجحاف شود. احتمالا آقای نماینده خبر ندارند که هنرمندان و فرهنگیان مازندران چقدر تلاش کردند تا مسوولان ارشد کشور و استان را مجاب کنند تا راضی شوند آقای بزرگ نیا از تهران به مازندران بیاید و چقدر از آقای بزرگ نیا درخواست کرذند تا ایشان قبول کنند. اداره کردن میراث فرهنگی مازندران ده درصد ظرفیت دانشی و مدیریتی آقای بزرگ نیا است توانمندی ایشان بر اهل قلم کاملا آشکار است و در تحولات جدید ایشان تنها مدیری هستند که به اصرار هنرمندان و فرهگیان استان مدیر شدند. بنا براین بدیهی است کاربذستان این حوزه احترام خاصی برای ایشان و عملکرذ بسیار خوبشان قایل بوده، اجازه ندهند نسبت به خدمات ایشان ناسیاسی شود.

                    • کارمند سازمان همیاریپاسخ به این دیدگاه 28 7
                      جمعه 26 دی 1393-18:17

                      آقای علی پور اداره کل گردشگری سازمان... استان نیست که اعضای ستاد شما در آن جا بروند

                      • جمعه 26 دی 1393-16:29

                        هر وعده که دادند به ما, بادِ هوا بود
                        هر نکته که گفتند, غلط بود و ریا بود
                        چوپانی ای گله, به گرگان بِسپردند
                        این شیوه و این قاعده ها رسم کجا بود؟
                        رندان به چپاول سرِ این سفره نشستند
                        اینها همه از غفلت و بیحالی ما بود
                        خوردند و دریدند و شکستند و تکاندند
                        هرچیز در این خانهء بی برگ و نوا بود
                        گفتند چنینیم و چنانیم و دریغا
                        اینها همه لالاییِ خواباندن ما بود
                        ای کاش درِ دیزی ما باز نمیماند
                        یا کاش که گربه کمی با شرم و حیا بود..........آقای علیپور تو چه کردی زمانی که صاحبان میراث میلیاردی بردند وخوردندو آنهم بنام امام زمان (ع) .با مردم صادق باش ووجدانت رو زیر پا له نکن .

                        • جمعه 26 دی 1393-11:11

                          جناب اسلامی عزیز جنابعالی در انتقادکردن ید طولایی دارید واز همه کس به هر بهانه ی نامه نگاری انتقادی می کنیدوهم را به باد انتقاد می گیرید انشالله که از سر دلسوزیست .اما در عجبم شما که در انتقادکردن از دلسوزی از شاگرد اولی ها هستید چرا از انتقاد وکیل مردم بر افروخته شدید واینگونه نگارش کردید شما از دلاوری حمایت کردید که در دوران اصلاحات تجربه مدیرکلی داشت میراث بسته شدن اداره کل میراث ما از همان دوران به ارث رسیده است .جناب اسلامی فریاد یک نماینده را تسویه حساب ندانید بلکه فریادی بدانید که برای پیشرفت وبالندگی استان از حنجره وکیل ملت بلند میشود ، جناب استاد اسلامی عزیز وبزرگوار اگر فریاد انتقادی شما و وکیل ملت نباشد استان مازندران از گرفتاریها نجات نخواهد یافت ، بنده به عنوان یک فعال رسانه ای در استان از پیگیریها نمایندگان اطلاعاتی داشته ودارم از کمال علیپور نماینده ای که همیشه برای مشکلات مردم از تریبون مجلس برای بالندگی مازندران سخن گفت انتقاد کرد و تشکر هم کرد تقدیر وتشکر داشته ودارم ایشان از دولت احمدی از مدیران احمدی نژاد انتقاد می کرد ایشان از مدیرکل سابق میراث که در دولت تدبیر وامید به عنوان فرماندار مشغول خدمت شده است هم انقاد کرد اما کسی نه بیانیه برعلیه ایشان (علیپور)داد وکسی از آن مدیرکل سابق دفاع کرد، ایشان ازدولت روحانی ومدیران روحانی هم انتقاد دارد همانطور که جنابعالی در انتقادات سازنده سرآمد هستید ، استاد اسلامی عزیز اجازه دهید منتخبان ملت از سر دلسوزی انتقاد کنند تا شاید مازندران مظلوم ما به سر منزل مقصود برسد جناب اسلامی اجازه دهید تا گرفتاریها ی این مردم از زبان وکلیشان در صحن علنی مجلس بیان شود تا شاید ......................با تشکر صمیمانه از مدیریت محترم سایت مازندنومه

                          • همولایتی شماپاسخ به این دیدگاه 26 5
                            جمعه 26 دی 1393-21:11

                            جناب صابر
                            لطف کنید به بعضی از دوستان خود بفرمایید میراث هم مثل دوستان دیگرتان به شما برسند که چنین صاحبان کرسی آبروبرهای قائمشهر را منتقدان بی غرض می دانید. جناب علی پور چندتا سفارش داشته که عمل نشد؟ چند رای علی پور به این سفارش ها بند هست؟

                            • جمعه 26 دی 1393-15:24

                              دوست عزیز. نماینده نباید فریاد بکشد. فریاد برای ما مردم عادی است که صدای مان را بشنوند. نماینده تریبون دارد. امکانات دارد. وصل به قدرت است. او چرا باید فریاد بکشد؟ او باید فریاد بشنود. این برای رد گم کنی است. برای پوشاندن ضعفهاست. نماینده کی رفت دوتا سرمایه گذار اورد معرفی کرد؟ کی رفت قانون نوشت برای بخش گردشگری و میراث؟ شما بروید بحث های مجلس را از رادیو گوش کنید، ببینداون داخل چه خبر است؟ بقول علی مطهری این نماینده ها در دوره خاصی انتخاب شدند و امیدواریم ما در دوره بعد نماینده به مفهوم واقعی داشته باشیم نه فریادکش خشک و خالی که اگر این گونه باشند من بیسواد هم خوب بلدم انتقاد کنم و فریاد بکشم

                              • جمعه 26 دی 1393-18:56

                                دقت کردید مازندنومه عزیز!
                                دقت کردید علیپور چیکار کرده باهاتون؟
                                نصف مطالبتون رو اختصاص دادید بهش...
                                هردفعه همینه
                                بدون اینکه بفهمید ناخواسته شدید تریبونش
                                اونم توی اصلاح طلبا...
                                دقت کنید..................

                            • جمعه 26 دی 1393-10:48

                              درود بر حسین اسلامی
                              درود بر دلاور بزرگ نیا، بزرگ مرد مازندران.
                              جناب دکتر شما خودتان را ناراحت نکنید، اینها سرِ پستِ فرمانداری و بخشداری دعوا دارند، چه رسد به مدیر کلی. این قانون آنهاست که همه باید همسو با خودشان باشند، تا فردایی به کارشان بیایند و چند بنر برایشان بزنند که نماینده خدوم شهرمان....
                              دکتر بزرگ نیا هم باید چند بنر تشکر میزدند که الان بگویند میراث مازندران گلستان است...

                              • همشهری علی پورپاسخ به این دیدگاه 38 6
                                جمعه 26 دی 1393-10:10

                                سلام. آقای اسلامی
                                سپاسگزاریم که فریادی برای قائمشهر داری قائمشهری ها را که عددی نمی شمارند تا سخن آنها را بشنوند. آقای اسلامی ما قائمشهری ها می دانیم چرا حنجره جناب مهندس علی پور درد گرفته! واقعا نمی دانید یا تجاهل العارفه؟! پدر آمرزیده جناب مهندس خیال کرده بار دیگر ممکنه دلاور قائمشهر رقیب انتخاباتی او شود دیگران ممکن است ندانند اما قائمشهری ها خوب می دانند. خدا کند کار سیاسی کسانی مانند جناب مهندس خدایی باشد. حتما فریادش برای خدا و خلق خداست!! اما یادش رفته دم خروسش را بپوشاند....
                                جناب اسلامی تنها کبلاقای مازندران تو را به همان کربلا بفرمایید به دادقائمشهر برسند تا به قول مرحوم فخرالدین حجازی به یادشان بیاید که این جا قائمشهر است نه ...!
                                کبلاقا ته دل درد دور که توندی داد بزنی اما که داد هم نتومبی بزنیم.
                                جان خدا پشت و پناه ته و ته هم ولایتی ها

                                • جمعه 26 دی 1393-8:57

                                  اِهههههههههههههههههههههههههه وره گنه حرف حساب.

                                  • جمعه 26 دی 1393-18:50

                                    بزرگ نیا که هر دوره اومد خیلی زور زد از 10هزارتا رای بیشتر نیاورد!!!
                                    اخه اینم تحلیل بود که کردی
                                    فقط گرزین نماینده چپ هاست ...نه دلاور


                                  ©2013 APG.ir