تعداد بازدید: 3750

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 29 دی 1393-22:8

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران:

بیش از 4 هزار پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد

در جلسه شورای اداری قائم شهر مطرح شد: بیش از 4 هزار پروژه ریز و نیمه تمام در استان وجود دارد/مطالبات کارگران شاغل و قراردادی‌های پایان خدمت نساجی، تا چهار روز آینده پرداخت خواهد شد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضا شریعتی: از ساعت 14 روز دوشنبه جلسه شورای اداری قائمشهر با حضور علی احسانی، معاون برنامه ریزی واشتغال استاندار مازندران، ایرج ولی پور مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری مازندران و محمود احمدی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و مدیران شهرستانی برگزار شد.

آیت الله معلمی -امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری- در این جلسه با بیان اینکه مشکل نساجی یک معضل مضمن وقدیمی بود، گفت: با پیگیری های خوب فرماندار، استاندار، مدیران ذیربط و نمایندگان مجلس این مشکل دیرینه شهرستان حل شد.

وی با بیان اینکه امیر المومنین فرموده زیربنای حکومت باید گستردگی داشته باشد، اظهار داشت: مدیران باید به گونه ای عمل کنند که مردم در عملکرد مدیران، حق را مشاهده کنند.

* دور دوم پرداخت به کارگران نساجی آغاز شد

مهدی محمدی -فرماندار قائم شهر-در این جلسه با اشاره به اهانت روزنامه فرانسوی به پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: ما به سهم خودمان این رفتار شنیع را محکوم می کنیم.

وی با بیان اینکه با پرداخت نزدیک به 13 میلیارد تومان، کارگران بازنشسته نساجی مطالبات خود را دریافت کردند، خاطر نشان کرد: پرداخت مطالبات یک هزار و180 کارگران نساجی از 13 آبان آغاز شده است.

محمدی افزود: در دور دوم پرداخت از امروز ظهر آغاز شد که به احتمال مطالبات کارگران شاغل و قراردادی‌های پایان خدمت تا چهار روز آینده پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه بعد از بازدید مدیر عامل بانک ملی از کارخانه نساجی یک نگاه مثبتی شکل گرفت، خاطر نشان کرد: نظر سرمایه‌گذاران بر این است که در صورت حمایت دولت و راه‌اندازی بخش‌های چاپ و رنگرزی، ظرفیت کارگران نساجی به هزار نفر تا پایان سال 94 خواهد رسید.

فرماندار قائم شهر با اشاره به ساخت سالن وزنه‌برداری بهداد سلیمی در شهرستان گفت: این پروژه تا مرحله خرید سوله و فوندانسیون اجرا شد و در صورت جذب بودجه، با اهدای زمینی که خیر جهت اهدا اعلام آمادگی کرده است، احداث می‌شود.

محمدی با اشاره به حضور 10 هزار دانشجو در جاده جویبار وحضور دانشگاه در این منطقه خاطر نشان کرد: به دلیل تردد فراوان، حجم ترافیک و وجود پارک جنگلی و دانشگاه آزاد این مسیر پر خطر و نیازمند توجه ویژه است.

فرماندار از مدیران دستگاه ها خواست تا به حوزه بانوان بیشتر توجه کنند.

محمدی همچنین با اشاره به انتقال کارخانه آرد قائمشهر به نکا و بعد مسافتی که برای کارگران با سابقه بالا ایجاد کرده بود، از مدیران استانی خواست تا سهمیه کارخانه آرد و نان که از شهرستان خارج شده، بازگردد.

*مشکل ضمانت بانکی برای مددجویان وجود دارد

ابوالحسن رنجبر -مدیر کمیته امداد قائمشهر- و رقیه اکبری -مدیر بهزیستی قائمشهر- در این جلسه ضمن اشاره به تعداد مددجویانی که وام بانکی در ازای معرفی طرح دریافت نمودند، از مشکلات مددجویان در خصوص گرفتن وام بانکی سخن گفتند.

 رنجبر گفت: در برخی بانک ها مددجو در ازای دریافت وام 15 میلیونی برای اشتغال، 4 چک 16میلیون و500 هزار تومانی می دهد.

اکبری هم اظهار داشت: اهم مشکلات در این حوزه کاهش مدت زمان باز پرداخت در بانک ها و بحث ضامنان است.

پس از این گلایه ها مدیران بانک های مرتبط آمادگی خود را جهت برگزاری نشست رفع مشکل در این حوزه اعلام داشتند.

*قائم شهر خانه معلم ندارد

رسولی -مدیر آموزش وپرورش شهرستان قائمشهر- با اشاره به آنکه 70 درصد مدارس فرسوده است، گفت: 26 مدرسه فرسوده در شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما قبلا سه اصل کمبود فضا، تجهیزات ومنابع انسانی را مطرح کرده ایم، خاطر نشان کرد: از انجا که از سال آتی یک پایه تحصیلی به دوره راهنمایی اضافه خواهد شد، ما با کمبود فضا مواجه خواهیم شد.

رسولی با بیان اینکه پروژه خانه معلم یک پروژه ضروری برای شهرستان است که در ردیف اعتبار آموزش دولتی نیست، گفت: شهرستان قائمشهر با 8 هزار معلم، خانه معلم ندارد که باید از طرق دیگری به دنبال جذب اعتبار برای این خانه باشیم.

*نگاه ويژه به سد البرز

فرزین فرهادی -رییس جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر- با اشاره به سد البرز و پایان قرارداد جمهوری اسلامی با بانک جهانی گفت: از آنجا که سدها عمر مفیدی دارند و توسعه کشاورزی نیازمند فعالیت این سد است، از مدیران استانی می خواهم تا نگاه ویژه ای به این طرح داشته باشند.

*در جاده ساری به قائمشهر اورژانس نداریم

فتحی -رییس شورای شهر ارطه- نیز گفت: با پیگیری های جدی دولتمردان، گام های موثری در محرومیت زدایی از شهر ارطه برداشته شد.

وی افزود: ساخت ساختمان آتش نشانی با 500 میلیون سرانه که اکنون نیاز به اعتبار حوادثی دارد، هدایت آب های سطحی، اجرای طرح هادی وآسفالت معابر، احداث پل، خرید دو دستگاه ماشین، یک دستگاه لودر و یک دستگاه کمپرسی از اقدامات انجام شده است.

رییس شورای شهر ارطه اظهار داشت: با توجه به این که در جاده ساری به قائمشهر اورژانس نداریم، اوژانس جاده ای از طرح های مهمی است که در صورت حمایت در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

*مازندران 20 هزار میلیارد ریال معوقه دارد

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه مازندران 20 هزار میلیارد ریال معوقه دارد، اظهار داشت: همین موضوع سبب شده است تا بانک‌ها، در پرداخت وام سختگیرانه عمل کنند.

احمدی در خصوص کارخانه آرد شهرستان قائمشهر که به شهرستان نکا انتقال یافته است، گفت: کارخانه آرد قائمشهر با مجوز مشروط صنایع و معادن وقت منتقل شد، همچنین در جواز اعلام شد در صورت اجازه فرماندار، کارخانه منتقل شود.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم در کارگروه آرد و نان استان اعلام شد، افزود: فرماندار شهرستان قائم شهر پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا سهمیه کارخانه آرد شهرستان قائمشهر بازگردد.

* بخش خصوصی اصلی ترین محور توسعه است

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران با بیان اینکه سال آینده سال آخر برنامه پنجم توسعه است، گفت: لایحه بودجه امسال همانند سال گذشته به موقع تقدیم مجلس شد و در این لایحه نکته برجسته و کلیدی که وجود دارد بحث سیاست گذاری مناسب جهت ایجاد ثبات اقتصادی است.

احسانی با اشاره به آنکه بیش از 40 درصد رشد اعتباری در لایحه بودجه سال 94 لحاظ شده است، اظهار داشت: بیش از 4 هزار پروژه ریز و نیمه تمام در استان وجود دارد، بر این اساس در برنامه کاری دولت است که پروژه جدیدی تصویب نشود و تخصیص منابع ساخت با پروژه هایی است که پیشرفت فیزیکی بالایی داشته باشند.

وی افزود: سهم بری اعتبارات استان مازندران، به 4/43درصد رسیده است که رقم خوبی است و امیدواریم در مجلس توسط نمایندگان استان دفاع و تثبیت شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران با اشاره به آنکه تعاملی بین بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها ایجاد شد تا با هماهنگی و هم‌فکری از کاهش اشتغال جلوگیری کنیم، گفت: توافق شد تا بانک‌ها با تقسیط تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی حمایت بیشتری به بخش تولید استان داشته باشند و در اجرای حمایت خود به واحدهای تولیدی با ارائه سرمایه در گردش تقسیط بلند مدت پنج‌ ساله و باز پس‌گیری طلب بانکی بعد از شش ماه تنفس را در نظر بگیرند.

احسانی با بیان اینکه بخش خصوصی به عنوان اصلی ترین محور توسعه و اجرای طرح های استان موردنظر است، اذعان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته از منابع عمومی دولت استفاده نمی‌شود، بلکه بیشترین بهره‌مندی از بخش خصوصی است.

، وی در خصوص حضور زنان در جامعه گفت: یکی ازشاخص های توسعه یافتگی حضور زنان در اجتماع است.

گفتنی است در این مراسم از زحمات چهار مدیر سابق شهرستان قدردانی شد و بهرامی رییس اداره نفت، باقرزاده رییس اداره دامپزشکی، صالح زاده برنامه ریزی و فرهادی رییس اداره جهاد کشاورزی به دیگر مدیران معرفی شدند.



©2013 APG.ir