تعداد بازدید: 4159

توصیه به دیگران 1

شنبه 11 بهمن 1393-23:56

به همت دبيران و دانش آموزان دبيرستان ملي سابق بابل

بیمارستان یحیی نژاد بابل بازسازی می شود

گزارش+عکس از پنجمین گردهمایی دبيران و دانش آموزان دبيرستان ملي سابق دانش بابل


 

مازندنومه، سرویس اجتماعی: پنجمين گردهمائي دبيران و دانش آموزان دبيرستان ملي سابق دانش بابل با هدف جمع آوري كمك هاي مالي براي بازسازي بيمارستان يحيي نژاد (شاهپور سابق) برگزار شد.

    دبيرستان ملي دانش در سال 1345 توسط مهندس كاظم قاسمي تاسيس شد و تا سال 1355 دائر بود و در اين سال به علت دولتي شدن مدارس ملي، به اجبار تعطيل شد. عمر فعاليت آموزشي اين دبيرستان فقط ده سال بود. با تعطيلي دبيرستان، دانش آموزانش پراكنده شدند و هر كدام در دبيرستاني ثبت نام كردند .

    بعد از تعطيلي و در گذر زمان، دانش آموزان از يكديگر و دبيران از دانش آموزان و همين طور دانش آموزان از حال و روز دبيران بي اطلاع بودند. طي اين سال ها  تعدادي فوت شدند و جمعي به خارج رفتند و آن هائي هم كه در داخل بودند حتي در فاصله مكاني نزديك، از همدیگر دور بودند .

   در سال 1389 به همت دكتر سيف الرضا شهابي، جمعي زیادي از دبيران و دانش آموزاني که داخل كشور بودند، دور هم جمع شدند تا با هم ديداري داشته باشند و ياد خاطرات گذشته را زنده كنند .

      حلاوت اولين ديدار بعد از سه دهه دوري و مهجوري، به حدي زياد بود كه اكثر آن ها را مشتاق كرد تا طالب تكرار ديدارها در هر سال باشند.

  آخرين و تازه ترين ديدار اين جمع دبيرستاني در رستوران " شوكا " بابلسر برگزار شد كه حدود 170 تن شركت كردند.

در این مراسم بعد از تلاوت آياتي چند از قران و نواختن سرود جمهوري اسلامي، "هرمز شجاعي مهر"  -مجري نام آشناي صدا و سيما كه خود از دانش آموزان دبيرستان دانش بود- پشت تريبون قرار گرفت و از اين كه چنين ديدارهائي هر ساله تكرار مي شود، اظهار خوشبختي و رضايت كرد.

  سپس گروه موسيقي "آوا" به سرپرستي "صمد اسماعيلي" قطعاتي از موسيقي سنتي را اجرا کرد.

     دكتر سیف الرضا شهابي نیز ضمن خوشامد گوئي به حاضران گفت: در اين دنياي پر از ناملايمات، چنين جمع هائي كه با نوستالژي همراه است جاي اميدواري است و سعي كنيم هر سال برگزار شود.

وی ادامه داد: این گردهمایی در نوع خود در كشور نمونه است، به ویژه انتشار كتاب "يادگارهاي دبيرستان دانش " كه حاوي عكس و مشخصات دبيران و دانش آموزان دبيرستان است، كاری بي نظير بود.

     شهابي در ادامه صحبت هايش اظهار داشت: نشستن و برخاستن و يكديگر را ديدن و از حال و روز هم با خبر شدن كاري است نيكو و اين نيكوئي زماني بهتر و كامل تر مي شود كه همراه با يك خروجي باشد كه جامعه از آن بر خوردار شود.

وی افزود: در اين راستا برخي دوستان پيشنهاد كردند تا با كمك هاي مالي دبيران و دانش آموزان دبيرستان دانش، ساختمان قديمي بيمارستان يحيي نژاد بابل كه 80  سال قبل راه اندازي شده و در اين 8 دهه به بيماران شهر سرويس درماني داده، بازسازي و از تخريب آن جلوگيري شود.

    در ادامه دكتر شهابي تاريخچه اي ازبيمارستان هاي بابل و چگونگي راه اندازي بيمارستان شاهپور كه با كمك هاي مالي مردم اين شهر ساخته شد بيان داشت و در پايان صحبت هايش گفت: بيمارستان 80 ساله بابل از شما دعوت مي كند تا با كمك هاي مالي خودتان نفسي تازه به آن بدميد.

    در ادامه برنامه پيامي كوتاه از مهندس كاظم قاسمي -رئيس دبيرستان دانش- كه به طور موقت در خارج از كشور است، با صداي خودش پخش شد و سپس كليبي از وضعيت بيمارستان يحيي نژاد به نمايش گذاشته شد .

پيام عزيزي -خواننده- آواز خواند و آن گاه جمشيد مشايخي و مهرداد فلاحتگر و قاسم افشار كه از مهمانان افتخاري مراسم بودند پشت ميكروفون قرار گرفتند و براي دقایقی صحبت کردند.

    مهندس احمد داودي  -يكي از دانش آموزان دبيرستان دانش- توضيحاتي در مورد بيمارستان يحيي نژاد و نياز اين بيمارستان به بازسازي داد و از حاضران درخواست كرد دراين كار خير كوتاهي نکنند و نام نيكي از خودشان بر جاي بگذارند.

    آن گاه متن وررقه ای كه بين جمعيت حاضر در سالن توزيع شده بود تا علاقه مندان براي كمك به بازسازي بيمارستان يحيي نژاد مبالغ كمك را ذكر کنند، خوانده شد.

 كیك پنچمين سال گردهمائي دبيران و دانش آموزان  دبيرستان دانش هم بین حاضران تقسیم شد و آخرين برنامه قبل شام که با هزینه هریک اعضا سرو شد، اجراي موسيقي مازندراني توسط گروه آوا بود و در انتها هم سرود "اي ايران اي مرز پرگهر" اجرا شد.

 


  • جمعه 17 بهمن 1393-10:7

    انشاء الله افرادی که متعهد شدند به تعهدشان عمل کنند و کار بازسازی انجام بگیرد و باید از آقای دکتر شهابی که همیشه پیشقدم کارهای خیر است تشکر کرد

    • سه شنبه 14 بهمن 1393-23:41

      دوست محترم شما که می فرمائید اطلاع رسانی نشد پس از کجا می دانید که پول خیلی خوبی جمع شد؟! معمولا در چنین جلسات خیلی ها بهردلیلی مبلغی را اعلام می کنند ولیکن موقع پول دادن بعضی از آن ها زیرش را میزنند.
      امیدواریم که در عمل پول خوبی جمع شود وبازسازی بنحو خوبی اجرا شود .شما هم نگران نباشید هر مبلغی جمع شود و با اسامی اشخاصی که دادند در جلسه سال آینده اعلام خواهدشد.

      • سه شنبه 14 بهمن 1393-17:1

        ...
        در این جلسه پول خیلی خوبی جمع شد ولی اطلاع رسانی نکردید

        • دوشنبه 13 بهمن 1393-15:18

          کار خیلی پسندیده و جالبی است وعجب حوصله ای دکتر شهابی دارد همه را جمع می کند


          ©2013 APG.ir