تعداد بازدید: 3494

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 12 بهمن 1393-16:26

استاندار مازندران:

در ایران آزادی ملت محترم شمرده شده است

گزارش+عگس+حاشیه نگاری از مراسم نمادین استقبال از حضرت امام(ره) در فرودگاه دشت ناز/ ربیع فلاح: در کدام کشورهای دنیا چنین آزادی وجود دارد که مردم آزادانه می توانند در برابر دولت ها نقد و یا اعتراض داشته باشند؟


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: صبح امروز مراسم نمادین استقبال از حضرت امام(ره) با حضور استاندار مازندران و جمع زیادی از مدیران کل و فرمانداران دو شهرستان میاندورود و ساری در فرودگاه بين اللملي دشت ناز برگزار شد.

در این مراسم ربیع فلاح جلودار –استاندار مازندران-با گرامیداشت روز 12 بهمن و سالروز ورود تاریخی حضرت امام(ره) به میهمن عزیز اسلامی ابراز داشت: این روز به نام روز انقلاب، امام خمینی(ره) و رهبری و ولایت فقیه نامگذاری شده است، چرا که ما هر چه داریم مدیون حضرت امام هستیم.

وی با بیان اینکه اولین چیزی که در شعارهای انقلاب به چشم می خورد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده است، افزود: همه حرکت ها انقلاب در این سه کلمه مطرح شده است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در مازندران به قانون کاپیتولاسیون در رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: در مملکت ما برای امریکایی ها مصونیت قضایی ایجاد شده بود و امام راحل در اعتراض به این موضوع سخنرانی جریان سازی را در سال 41 ایراد کرد که موضوع تبعید بعد از آن به وجود آمد.

وی استقلال کشور را مهم ترین دستاورد انقلاب دانست و تاکید کرد: تنها کشور جهان هستیم که در برابر مسایل مختلف آزادانه تصمیم می گیریم و این به برکت انقلاب اسلامی است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در کدام کشورهای دنیا چنین آزادی وجود دارد که مردم آزادانه می توانند در برابر دولت ها نقد و یا اعتراض داشته باشند، گفت: در ایران آزادی ملت در چارچوب قانونی اساسی پذیرفتنی و محترم شمرده شده است.

وی به الزام ایجاد جمهوری اسلامی با بیش از 98درصد آرای مردم اشاره کرد و ابراز داشت: امروز ایران به عنوان کشور قدرتمند در منطقه و جهان شناخته شده است، به گونه ای که رقم زدن مناسبات بدون حضور ایران امکان پذیر نیست.

ربیع فلاح به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در برابر حکومت های استکباری اشاره کرد و ابراز داشت: امروز حزب الله لبنان با االهام از انقلاب ایران به تنهایی در برابر رپیم غاصب صهیونیستی می ایستد، در حالی که اسراییل در روزگار دور کل اعراب را درشش روز تسلیم خود کرده بود.

وی هوشیاری و بیداری کشورهای اسلامی را بدون حضور رهبری، بازگشت به عقب عنوان کرد و اظهار داشت: ملت ایران با داشتن رهبری فرزانه توانست انقلاب خود را به پیروزی برساند و امروز نیز به برکت روشنگری رهبری در موضوعات داخلی و جهانی کشور به مسیر رو به رشد خود ادامه می دهد.

نماینده دولت تدبیر و امید در مازندران گفت: باید قدر و منزلت رهبری را دانست و خود را ملزم به تبعیت از ولایت فقیه کرد.

فلاح به موفقیت دولت در عرصه های داخلی و جهانی اشاره کرد و گفت: علی رغم وجود تحریم ها و مشکلات، دولت موفق عمل کرده است و امور کشور با آهنگ مناسب در حال پیشروی است.

* سه پروژه بزرگ در فرودگاه رامسر داريم

موسی مشاء زمینی –مدیرکل فرودگاه های مازندران-نیز در این مراسم با بيان اينكه سه پروژه بزرگ در فرودگاه رامسر داريم كه اميدواريم در سفر آينده رياست جمهوري بتوانيم آن را افتتاح و بهره برداري كنيم افزود:در دهه فجر هم نصب دستگاه ويژه (DVR)با اعتباري بالغ بر شش ميليارد تومان در فرودگاه نوشهر داريم.

مشاءزميني با اشاره به اتمام چند پروژه ديگر تا پايان تابستان در فرودگاه دشت ناز اظهار داشت: اميدواريم با افتتاح اين پروژه ها وضعيت فرودگاه بين المللي دشت ناز بهبود يابد.

حاشيه ها:

*مراسم با رژه موتور سواران نظامي و سپاهي از ساري به سمت مياندورود و فرودگاه دشت ناز آغاز شد.

*آغاز مراسم ساعت 9 صبح بود كه با تلاوت آياتي از قران، بيانيه دانش آموزان و نظاميان آغاز شد.

*دانش آموزان مدارس در اين استقبال نمادين با در دست داشتن عكس حضرت امام (ره) و رهبري و شاخه گل لحظه هاي شكوهمند تاريخي ورود حضرت امام را گرامي داشتند.

*بخشي از مراسم به اجراي مارش نظامي و سرود خاطره انگيز لحظه هاي ورود حضرت امام اختصاص يافت كه توسط نيروهاي سپاه اجرا شد.

*مجري برنامه مهدي مستشرق بود كه از همه سخنران دعوت كرد سخنان خود را كوتاه بيان كنند. وي گفت: ما اينجا فقط طرفدار استاندار هستيم.

*وي در ادامه براي دعوت از استاندار گفت: ايشان در جايي گفتند بنده يك مازندراني هستم كه جاي تشكر دارد، گفتند نام شهرها تعيين كننده نيست كه باز هم جاي تشكر دارد، فرمودند:هر جا حق يك مازندراني ضايع شود در ميانه ميدان خواهم بود كه باز هم جاي تشكر دارد، در جايي ديگر نيز فرمودند:من فرزند كشاورزم و خودم هم كشاورزم كه بايد گفت درود بر اين استاندار كه با مردم و براي مردم است.

*در ساعت 9.33 دقيقه و با رسيدن به لحظه ورود تاريخي حضرت امام (ره) به ميهن عزيز اسلامي جمعيت قيام كردند و به ياد آن روزهاي انقلاب تكبير و الله اكبر گفتند.

*دو گروه سرود هم از مياندورود و ساري به اجراي برنامه پرداختند و سرودهايي را به زبان محلي و رسمي براي ميهمانان اجرا كردند.

*در اين مراسم حجت الاسلام رسوليامام جمعه مياندورود، يونسي معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران، نبيان معاون هماهنگي امور عمراني استانداري، قادري فرماندار مياندورود و واحدي فرماندار ساري، قاسمي مديركل آموزش و پرورش، ابراهيمي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي، سردار بابايي فرمانده سپاه كربلا، حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان، سرهنگ قاسمي جانشين انتظامي استان مازندران، حيدرپور مديركل جهادكشاورزي و بسياري ديگر از مديران استاني و محلي حضور داشتند.

*در پايان اين مراسم نيز معاون سياسي ،امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران به همراه امام جمعه و فرماندار مياندورود و ساير مسئولان شهرستان در گلزار شهداي سورك با تقديم شاخه هاي گل با آرمان هاي امام و شهدا تجديد پيمان كردند.


  • فیس بوک مازندنومهپاسخ به این دیدگاه
    دوشنبه 13 بهمن 1393-22:53

    مثل اینکه آقای استاندار، شوخیش گرفته ها!!

    • دوشنبه 13 بهمن 1393-16:26

      آزادی بیان داریم، اما آزادی بعد از بیان نه

      • دوشنبه 13 بهمن 1393-8:37

        آقای فلاح کم لطفی فرمودند هستند کشورهای زیادی که از نظر آزادی بیان از ما خیلی جلوترند تاحدی که آزادی های بی حد وحصری دارند و هستند کشورهایی که در آنها کمترین آزادی هم فقط یک آرزوست .


        ©2013 APG.ir