تعداد بازدید: 2693

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 14 بهمن 1393-17:7

خطیب نماز جمعه میاندورود:

امام جمعه باید از همه سلیقه های سیاسی حمایت کند

قادری: آرامش سياسي در شهرستان برقرار است/حجت الاسلام رسولی: آن روزي كه احساس كنيم ديگر نيازي به تغيير نداريم، بايد فاتحه انقلاب را بخوانيم/ امام جمعه منصوب رهبرانقلاب است، لذا تضعيف امام جمعه تضعيف رهبري است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: پيش از ظهر امروز ارسطوقادري -فرماندار مياندورود- به همراه مسئولان دستگاه هاي اجرايي به دیدار حجت الاسلام رسولي -امام جمعه اين شهرستان- رفتند.

فرماندار میاندورود در اين ديدار با اشاره به نقش علما و روحانيون در پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: امروز هم نسل نو علاقه خاصي به روحانيت دارد، چرا كه مبناي اين علاقه مندي در حضرت امام(ره) نسبت به مردم وجود داشت و امروز نيز با تكيه بر همان رويكرد مردم، آقاي ما هستند.

وي به نوپا بودن شهرستان اشاره كرد و گفت: سعي كرديم اعتبارات در بخش هاي مختلف به خوبي توزيع شود و در اين بين دسته جات سياسي را دخيل نكرديم، بلكه پيگيري مشكلات مردم در اين راستا براي ما اولويت داشته است.

قادري به تخصيص بيش از سه ميلياردتومان اعتبار به دهياري هاي مياندورود در طول 9 ماهه اخير اشاره كرد و گفت: امروز هم دو مدرسه از مجموعه 16 مدرسه افتتاحي استان كه از طريق ويدئو كنفرانس توسط رئيس جمهوری افتتاح شد، سهم مياندورود بود.

وي از افتتاح طرح هاي كوچك و بزرگ در ايام دهه مبارك فجر در شهرستان خبر داد و گفت: مركز درمان بستر تيپ يك سورك از پروژه هاي شاخص بخش درمان و سلامت استان است كه در آينده نزديك توسط وزير بهداشت و درمان افتتاح خواهد شد.

اين مسئول با بيان اينكه آرامش سياسي در شهرستان برقرار است، افزود: با حمايت امام جمعه و همكاري همه مسئولان، امور مردم پيش مي رود و در اين دولت در شهرستان به دنبال هيچ تنش و جنجال سياسي نخواهيم بود.

* تضعيف امام جمعه تضعيف رهبري است

حجت الاسلام سيدمجتبي رسولي جويباري-امام جمعه مياندورود- در اين نشست با تاييد اين مطلب كه آرامش نسبي در شهرستان برقرار است، اظهار داشت: در انقلاب حد يقف نداريم و نبايد تصور كرد اكنون كه از پيروزي انقلاب مي گذرد، خيال مان راحت باشد كه كار تمام شده است.

وي با بيان اينكه هنوز نياز به تغيير و تحول در جامعه و كشور داريم، افزود: آن روزي كه احساس كنيم ديگر نيازي به تغيير نداريم، بايد فاتحه انقلاب را بخوانيم.

خطيب جمعه سورك با اشاره به زنده بودن انقلاب پس از 37 سال اظهار داشت: علت آن است كه مردم و مسئولان نظام اين دغدغه مشترك را دارند كه بايد متناسب با زمان تغييرات انجام شود و اين موضوع مايه مباهات و فخر ما است.

اين مسئول اسلام و ولايت فقيه را دو ركن اساسي انقلاب عنوان كرد و گفت: پايه اصلي نظام ما اسلام است كه اگر روزي دچار خدشه شود، ديگر هيچ چيز براي مان باقي نخواهد ماند و تداوم اين نظام هم مديون رهبري است.

وي مردم را ركن ركين ديگر اين نظام و انقلاب دانست و تصربح كرد: بايد بپذيريم كه مردم در نظام و انقلاب اسلامي نقش بسيار مهمي دارند، چرا كه در طول تاريخ انبيای الهي قادر به تشكيل حكومت اسلامي نشدند، اما امام(ره) با همراه ساختن مردم با خود توانست اين آرزوي ديرين را تحقق بخشد.

حجت الاسلام رسولي با تاكيد بر اينكه هر گاه اين ركن انقلاب برداشته شود، قطعا اركان ديگر انقلاب از هم پاشيده خواهد شد، گفت:فكر نكنيم تنها با پيروزي انقلاب و محوريت ولايت فقيه كه داريم همه چيز تمام شده است، بلكه آنچه كه مي تواند قرآن، اسلام و ولايت را تضمين كند، مردم هستند.

وي ابراز داشت: بايد قدردان مردم بود و اگر حضور مردم را برداريم تعادل انقلاب برهم خواهد خورد.

خطيب جمعه سورك با بيان اينكه امروز اگر ايران در برابر تمام هجمه ها و مشكلات ايستاده است، به پشتوانه مردم و حضور آنها به عنوان شرط اصلي و ضمانت بقاي انقلاب است افزود: اگر از مردم غافل شويم، قافيه را خواهيم باخت.

وي در ادامه با تحليل شرايط كشور و نظام اسلامي در زمان فعلي اظهار داشت: امروز اگر مسئولي از آرمان امام و شهدا فاصله بگيرد، مطمئن باشيد كه مردم هم از انقلاب فاصله خواهند گرفت، چرا كه هر خطايي از مسئولي سر بزند به همان ميزان مردم از آرمان حكومت اسلامي دور خواهند شد.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه اگر حرف كوچكي از مسئولي عليه اين آرمان و اهداف زده شود فردا اين تهمت ها و افتراها از زبان مردم خارج خواهد شد، افزود: حفظ نظام نيازمند در صحنه نگه داشتن مردم است.

اين مسئول با تاكيد بر اينكه اگر حرفي تفرقه آميز، قلم و گزارشي تفرقه آميز مردم ببينند، اولين بازخورد آن نااميدي مردم خواهد بود، گفت:مردم هيچ گاه عملكرد مسئول يك نهاد و اداره را عملكرد منفي آن فرد نمي دانند بلكه آن را به پاي رهبري و نظام اسلامي مي گذارند.

حجت الاسلام رسولي اظهار داشت: نمازجمعه كانون توجه دوست و دشمن است و ما متاسفانه گاهي اين نقش را با فراموش مي كنيم و يا در حال فراموشي آن هستيم.

وي ادامه داد: اگر امروز دشمن با حيله هاي مختلف وارد كشور مي شود اولين سنگر مقابله با دشمن نمازجمعه است، چرا كه مي تواند در برابر دشمن بايستد و از كيان و هويت مردم دفاع كند.

اين مسئول نمازجمعه را اولين مكاني دانست كه مي تواند مردم را به صحنه بياورد و گفت: خدشه دار كردن نهاد نمازجمعه و امام جمعه –البته نه شخص امام جمعه بلكه جايگاه امام جمعه-خدشه وارد كردن به نظام،انقلاب و ولايت فقيه است.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه تفاوتي نمي كند كه اين خدشه از طريق دشمن باشد يا دوست، ابراز داشت: آنچه كه مي تواند پايه هاي نظام را بلرزاند تخريب اين چهره نوراني است لذا مي طلبد كه مسئولان هم در كنار مردم با شركت در نماز جمعه از اين نهاد حمايت كند.

وي با تاكيد بر اينكه امام جمعه منصوب رهبرانقلاب است، لذا تضعيف امام جمعه تضعيف رهبري است، افزود: امام جمعه به عنوان پدر يك منطقه و شهرستان است و نمي تواند حزبي و سياسي عمل كند، بلكه بايد دست حمايت خود را بر سر همه سلايق مختلف بكشد و از آنها حمايت كند.

حجت الاسلام رسولي ادامه داد:گاهي از اين امر برداشت حزبي و سياسي مي شود و امام جمعه متهم به حزب و جناح خاص مي شود كه اصلا درست نيست، بلكه در دفتر امام جمعه بر روي همه مردم با سلايق مختلف باز است.

وي تاكيد كرد: اگر امام جمعه بخواهد با توجه به منافع شخصي و حزبي به دنبال شخص يا جناح خاصي برود خيانت است، بنابر اين وظيفه امام جمعه تعامل با همه است و بايد تلاش شود تا افرادي را كه از انقلاب و نظام دور شده اند جذب كنيم.



    ©2013 APG.ir