تعداد بازدید: 3340

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 19 بهمن 1393-16:10

قاسم احمدی لاشکی:

در ایران از هر 8 هزار ایده یکی به عمل تبدیل می شود

نماینده نوشهر و چالوس: 5 استان به مناطق علم و فناوری پیوستند و اعتبار ویژه ای نیز گرفتند، استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، بوشهر و یزد که استانداران این استان ها آمدند و دفاع کردند و مصوبه گرفتند.(گزارش+عکس از هم اندیشی با عنوان ارتباط دانشگاه با صنعت و تجارت)


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، بابک ابهرزاد: حسین نیاز آذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی به همراه علیرضا یونسی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران و رجب ملائی رئیسی فرماندار بابل با هماهنگی مرکز پژوهش و توسعه دفتر حسین نیازآذری، ضمن بازدید از پژوهشکده نانو تکنولوژی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ، در جلسه ی هم اندیشی با عنوان ارتباط دانشگاه با صنعت و تجارت شرکت کردند.

در بازدید از پژوهشکده نانوتکنولوژی دکتر جهانشاهی –رئیس پژوهشکده نانو- بیان داشت: پژوهشکده نانو تکنولوژی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تنها پژوهشکده نانو تکنولوژی در شمال کشور است.

وی در ادامه اذعان داشت: نگاه گذشته به دانشگاه «آموزش، پژوهش، فناوری و بازار» بوده است ، اما نگاه حال به دانشگاه «تقاضا، تولید، فناوری، پژوهش و آموزش است و این یعنی در نگاه اول باید نیاز جامعه را مورد بررسی قرار داد.

جهانشاهی نقش پژوهشکده نانوتکنولوژی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را در عرصه ی علمی کشور بسیار مفید دانست و تاکید کرد: مازندران تنها استانی بود که سند توسعه فناوری خودش را تدوین کرد.

وی با بیان اینکه خط تولید غشای فیلتراسیون تنها در اختیار چند کشور است، تصریح کرد: 70 تا 75 میلیارد هزینه لازم است تا کارخانه ی آن را راه اندازی کنیم.

در ادامه ی جلسه دکتر واثقی –رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل- خاطر نشان کرد: این دانشگاه با دارا بودن 6هزار دانشجو و 1200 دانشجو در تحصیلات تکمیلی، توانسته در مقایسه با دیگر دانشگاه ها در رده ی بالای آموزشی قرار بگیرد و بسیاری از فناوری ها را توانستیم  به صورت انحصاری در خدمت دانشگاه خودمان قرار دهیم.

در ادامه قاسم احمدی لاشکی –نماینده ی مردم چالوس و نوشهر در مجلش شورای اسلامی- نیز به جلسه ملحق شد و سپس معاون سیاسی استاندار مازندران گفت: امروز در عصری به سر می بریم که نسبت به گذشته تفاوتش آن است که فناوری و علم، کاشف واقعیت است .

وی افزود: اگر بخواهیم در سایر حوزه ها به کمال برسیم، راهی جز این نداریم که به تکنولوژی های مدرن دست یابیم.

معاون سیاسی استاندار مازندران تصریح کرد: دانشی که اندیشمندان ما با مشکلات فراوان در دانشگاه ها می آموزند، عصاره و جان مایه اش مشکلات جامعه ما را در بعضی از حوزه ها حل نمی کند، یعنی وارد پیکره زندگی مردم نمی شود .

این مسئول با بیان این که بسیاری از برجستگان جهان، ایران را جز بیست کشور برتر عالم پرور جهان معرفی می کنند، تاکید کرد: ما می توانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

در ادامه ی جلسه نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان مازندران به لحاظ شرایط زیست محیطی در تنگنای جدی است، تصریح کرد: اکنون زباله که به عنوان طلای کثیف شناخته می شود، معضل استان ماست.

وی با بیان اینکه کشور زمانی می تواند روی پای خود بایستد که بنیه قوی علمی داشته باشد، گفت: تقاضای من از دکتر یونسی این است که شهرداری ها را درگیر این مساله بکنند .

در انتها نیز نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون در کشور از هر 8 هزار ایده، یکی به عمل تبدیل می شود، گفت: نرم جهانی آن از هر 350 ایده، یک ایده است که کشور ما از این نرم جهانی بسیار عقب تر است .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه علوم جدید را اگر هر کشوری فرا نگیرد، عقب می افتد گفت: 5 استان به مناطق علم و فناوری پیوستند و اعتبار ویژه ای نیز گرفتند، استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، بوشهر و یزد که استانداران این استان ها آمدند و دفاع کردند و مصوبه گرفتند .

وی گفت: با سفری که به چین و بازدیدی که از شرکت هواوی داشتم، از 150 هزار نیروی کار، 72 هزار نفر آن در مرکز آرندی یعنی تحقیق و توسعه مشغول بودند .
 
 

 



    ©2013 APG.ir