تعداد بازدید: 2879

توصیه به دیگران 0

شنبه 25 بهمن 1393-18:8

اتمام حجت استاندار با دستگاه های ضعیف

فلاح: یک ریال از بودجه نباید برگشت بخورد

احسانی: 280 مصوبه در دولت تدبير و اميد اجرا و عملياتي شده است/ فلاح: چرا بعضی از مدیران در جلسه شورای اداری حاضر نمی شوند؟- با همه دستگاه ها اتمام حجت مي كنم كه حتي يك ريال پول از بودجه تخصيصي به استان نبايد به خزانه برگشت داده شود/ حسینی: براي اولين سال است كه موفق شديم سهم خود را از بودجه كشور دريافت كنيم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: يازدهمين جلسه شوراي برنامه ريزي استانداري مازندران پيش از ظهر امروز در سالن شماره يك استانداري برگزار شد.

در اين مراسم علي احساني-معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران-با بيان اينكه 101 مصوبه در سال قبل از جلسات شوراي برنامه ريزي و در سال جديد نيز 149 مصوبه تاكنون داشته ايم، افزود: درمجموع 280 مصوبه در دولت تدبير و اميد اجرا و عملياتي شده است.

وي بيشترين مصوبات را در حوزه عمراني دانست و گفت: در كارگروه آموزش و پژوهش نيز تعداد مصوبات از نرم قانوني بيشتر بوده است و پس از آن نيز كارگروه فرهنگي و اجتماعي قرار دارد.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران ابراز داشت: بيشترين مشكلات ناشي از ناهماهنگي هاي بين دستگاهي است كه اميدواريم حل شود.

*انتقاد استاندار از مدیرانی که به جلسه شورای اداری نمی آیند

ربيع فلاح جلودار-استاندار مازندران- نيز در اين جلسه اظهار داشت: 1385 طرح با اعتبار 65 ميليارد تومان در ايام دهه فجر افتتاح و به بهره برداري رسيد.

وي با اشاره به حضور وزير ارتباطات در استان گفت: كارهاي خوبي در حوزه زيرساختي استان انجام شده است كه در حدود 300 ميليارد تومان در اين بخش هزينه شده است.

استاندار مازندران به حضور وزير كشور و رضايت او از عملكرد مردم و مسئولان در استان اشاره كرد و گفت: بايد همه تمهيدات لازم در راستاي جذب اعتبارات به كار گرفته شود، چرا كه براي تخصيص اين اعتبارات پيگيري هاي زيادي انجام شده است.

وي به در پيش بودن ايام نوروز و ضرورت پاكسازي مبادي ورودي شهرها از زباله و پسماند اشاره كرد و گفت: اميدواريم با تجربه هايي كه از سال قبل در ستاد خدمات سفر كسب كرديم امسال با كيفيت بهتري خدمات ارائه شود.

نماينده عالي دولت تدبير و اميد در مازندران به انتقادها در خصوص عدم بهره مندي از قابليت هاي استان اشاره كرد و ابراز داشت: مديران بايد در اين خصوص حساسيت بيشتري به خرج دهند و در جلسات شوراي برنامه ريزي كه يكي از مهم ترين جلسات استان است شركت كنند.

وي با انتقاد از مديراني كه در اين جلسه حاضر نمي شوند و يا معاونان خود را مي فرستند اظهار داشت: مديران دستگاه هاي اجرايي براي عدم شركت در اين جلسه بايد فقط از بنده اجازه بگيرند، اين جلسه عادي نيست، وقتي بنده به عنوان استاندار در تمام جلسات برنامه ريزي حاضر هستم يعني همه مديران دستگاه هاي اجرايي بايد حضور يابند.

*اتمام حجت استاندار با دستکاه های ضعیف

در اين جلسه بعد از ارائه آمار بودجه ابلاغي و تخصيصي توسط مديركل بودجه استانداري، نماينده عالي دولت اظهار داشت: تعارضي بين گزارش دستگاه نظارتي با دستگاه هاي اجرايي وجود دارد.

وي با بيان اينكه بايد در نشست هاي تخصصي اين موضوع رسيدگي و حل شود افزود: كميته ويژه پيگيري اين امور از همين امروز كار خود را آغاز كند.

استاندار مازندران با بيان اينكه براي بنده قابل قبول نيست كه بعضي از دستگاه ها هنوز طرح هاي خود را شروع نكرده اند، گفت: دستگاه هايي مثل آب، برق، جهاد كشاورزي، راه و شهرسازي و...بايد توضيح دهند كه چرا اينكار تاكنون صورت نگرفته است.

وي تاكيد كرد: بنده امروز با همه دستگاه ها اتمام حجت مي كنم كه حتي يك ريال پول از بودجه تخصيصي به استان نبايد به خزانه برگشت داده شود.

*استاندار مازندران بايد روند را اصلاح كند

سيدهادي حسيني-نماينده مردم قائمشهر، جويبار، سيمرغ و سوادكوه- نيز در اين جلسه ابراز داشت: وقتي دولت بودجه را سر وقت به مجلس تقديم مي كند و مجلس هم در موقع مقرر به آن رسيدگي و تصويب مي كند، اينكه ما بر سر پروژه هاي سال 93 هنوز بايد چك و چانه بزنيم، قابل پذيرش نيست و به نظرم استاندار مازندران بايد اين روند را اصلاح كند.

وي از تصويب بخشي از بودجه حمايت از توليد در كميسيون تلفيق خبر داد و گفت: اولين سالي است كه سهم نفت از ماليات كمتر است و در واقع وابستگي بودجه به نفت تقليل يافته است.

عضو مجمع نمايندگان مازندران ادامه داد: در بحث هايي مانند آب روستايي و شهري، راه و شهرسازي و طرح هادي اعتبارات خوبي مصوب شده است و نياز است كه پيگيري هاي لازم نيز انجام شود.

حسيني به حضور شش نفر از نمايندگان مازندران در كميسيون تلفيق اشاره كرد و گفت: براي اولين سال است كه موفق شديم سهم خود را از بودجه كشور دريافت كنيم، چراکه هميشه سهم واقعي ما از بودجه كشور محقق نمي شد.

وي از افزايش سه برابري اعتبارات محل تبصره 22 در سال آينده خبر داد و گفت: اختلافاتي در سال گذشته بر سر توزيع بوده است كه اميدواريم امسال اين مشكلات برطرف شود.

نماينده مردم قائمشهر در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه سهم تخصيصي استان نسبت به ساير استان ها بيشتر است افزود: بعضي از مديران اشراف بر بودجه ندارند در حالي كه بعضي از بندهاي بودجه جزو اعتبارات ملي است كه مدير دستگاه مي تواند از آنها پول بردارد.

*گلوله باران محیط بان ها

در پايان مراسم نيز مهردادي –مديركل سازمان حفاظت محيط زيست استان- نيز با بيان اينكه طي دو ماه گذشته دو تن از بهترين همكاران ما را گلوله باران كردند، افزود: چهارشنبه در منطقه آشوراده يكي از همكاران ما را با 25 ضربه گلوله راهي بيمارستان كردند كه البته وضع جسمي او در حال بهبود است اما اميدواريم تصميماتي گرفته شود تا اين وضع سامان يابد.



    ©2013 APG.ir